2026-08-16, 12:00
Medlem
smickras avatar
En mansbebis. BO ville inte att han skulle vara där när hennes familj skulle komma på besök.
Hon skämdes för honom gissar jag och ville han skulle lätta och ta med sig sin passiva aggressivitet till hans hyresrätt och låta henne, med familj, ha lite kvalitetstid.
Vilken sopa han verkar vara.
Citera
2026-08-16, 12:18
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Jag hade hoppats på ett hårt straff även om BO inte varit en vacker, lugn, trevlig framgångsrik kvinna utan en helt vanlig fröken Svensson utan högskoleutbildning eller särdeles skönhet.
Som tur är lär det finnas ordentligt med bevis i detta fall.

Inget i mitt inlägg utesluter ju att även mord på andra, mer misshagliga och mindre skötsamma personer eller en vanlig fröken Svensson, också ska bestraffas hårt….

Poängteringering om BOs persona gjordes för att visa hur oskyddad någon kan vara mot ondskan i förklädnad trots att BO själv var medelålders, skötsamt, välutbildad med goda relationer till tidigare partners trots avslutade förhållanden - OCH inledde en relation med en likaledes ostraffad skötsam jämgammal man.

Det är märkligt att en 57-årig ostraffad skötsam trebarnsfar debuterar brottsligt med något så grovt som våldsamt mord på en flickvän, som kanske banalt ville avsluta en bara 8-månader lång relation.
Tror därför att det kommer komma fram fler vittnesmål om TNs tidigare aparta beteende.
Senast redigerad av coli 2026-08-16 kl. 12:52.
Citera
2026-08-16, 12:25
Medlem
Master63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finastina2
Tv4.se Nya uppgifter

Länk på det ?
Citera
2026-08-16, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finastina2
Tv4.se Nya uppgifter
Citat:
Ursprungligen postat av Master63
Länk på det ?
Nu är inte jag Finastina2 men när jag läste 'Nya uppgifter' så letade jag, tänkte att TV4 kanske hade kommit med några nya avslöjanden.

Men, den tidigare TV4-artikeln om fönstret (2026-08-13) har rubrik:
'Nya uppgifter från mordplatsen: Glasbitar i en hög'.

Gissade därför att det kanske var det som avsågs. men Finastina2 kanske har annan information?
Citera
2026-08-16, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Hon kanske dog av skärskador från fönstret ...
Vemfan bryr sig? hon blev mördad
Citera
2026-08-16, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Han kommer sitta inne minst 10år
Lär dig lagen, du lägger alltid efterblivna kommentarer!
minst 18 år är det
Citera
2026-08-16, 12:47
Medlem
Tintin257s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Inget i mitt inlägg utesluter ju att även mord på andra, mer misshagliga och mindre skötsamma personer eller en vanlig fröken Svensson, också ska bestraffas hårt….

Poängteringering om BOs persona gjordes för att visa hur oskyddad någon kan vara mot ondskan i förklädnad trots att BO själv var medelålders, skötsamt, välutbildad med goda relationer till tidigare partners trots avslutade relationer - OCH inledde en relation med en likaledes ostraffad skötsam jämgammal man.

Det är märkligt att en 57-årig ostraffad skötsam trebarnsfar debuterar brottsligt med något så grovt som våldsamt mord på en flickvän, som kanske banalt ville avsluta en bara 8-månader lång relation.
Tror därför att det kommer komma fram fler vittnesmål om TNs tidigare aparta beteende.
Det tror jag att du har rätt i..
Citera
2026-08-16, 13:01
Medlem
apperceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Vemfan bryr sig? hon blev mördad

Det är uppenbarligen väldigt många som bryr sig utöver att ”hon blev mördad”! Att hon blev mördad har varit självklart för de flesta sedan tidigt i tråden.

Hela tråden är fylld med ytterligare information (och spekulationer) eftersom det finns ett intresse för att förstå exakt vad som hänt och varför.

Många i den här tråden har ett intresse för att vrida och vända på minsta detalj. Om det räcker för dig att konstatera att någon är mördad – gå vidare då och respektera att andra vill fortsätta diskutera detaljer.
Senast redigerad av apperception 2026-08-16 kl. 13:05. Anledning: Ångrade ett radbyte
Citera
2026-08-16, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Reglerna är löjliga. Ett mord är ett mord. Sommarstuga eller hem det borde ha noll betydelse och nära relation eller inte, lika betydelselöst. Förstår inte heller "med särskild grymhet". Finns det något grymmare än att mörda någon, svar nej.
Nu vet jag att juridiken inte tycker så tyvärr.

Nu är det ju så att mord, liksom alla andra brott, har en straffskala. Detta innebär ju att en straffmätning och värdering av ev. förmildrande eller försvårande omständigheter skall göras, varvid man senare kan bestämma ett slutligt straffvärde.

Så grader i helvetet finns definitivt - och självklart gör det brottet mer försvårande/allvarligt/klandervärt om offret exempelvis blivit utsatt i sin relation eller sitt hem, där den skall kunna känna sig trygg.

Beträffande "särskild grymhet" som ni pratar om så är det ett tidigare uttryck som inte längre finns angivet i lag. Numera använder man begreppen "särskild hänsynslöshet" eller "stor hänsynslöshet". Här gör praxis och förarbetena gällande att det skall krävas att det tillkommer något "extra" utöver den hänsynslöshet som normalt ingår i den brottsliga gärningen. Tilläggas skall att de i lag angivna förmildrande/försvårande omständigheterna i princip skall kunna appliceras på alla typer av brott. Så när man pratar om exempelvis "stor hänsynslöshet" så tar det sikte på den enskilda gärningen och alltså inte ställs i jämförelse med andra brott.
Citera
2026-08-16, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Nu är inte jag Finastina2 men när jag läste 'Nya uppgifter' så letade jag, tänkte att TV4 kanske hade kommit med några nya avslöjanden.

Men, den tidigare TV4-artikeln om fönstret (2026-08-13) har rubrik:
'Nya uppgifter från mordplatsen: Glasbitar i en hög'.

Gissade därför att det kanske var det som avsågs. men Finastina2 kanske har annan information?

Nej det stämmer, visste inte hur jag skulle länka bara 🙂
Citera
2026-08-16, 13:08
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Nu är det ju så att mord, liksom alla andra brott, har en straffskala. Detta innebär ju att en straffmätning och värdering av ev. förmildrande eller försvårande omständigheter skall göras, varvid man senare kan bestämma ett slutligt straffvärde.

Så grader i helvetet finns definitivt - och självklart gör det brottet mer försvårande/allvarligt/klandervärt om offret exempelvis blivit utsatt i sin relation eller sitt hem, där den skall kunna känna sig trygg.

Beträffande "särskild grymhet" som ni pratar om så är det ett tidigare uttryck som inte längre finns angivet i lag. Numera använder man begreppen "särskild hänsynslöshet" eller "stor hänsynslöshet". Här gör praxis och förarbetena gällande att det skall krävas att det tillkommer något "extra" utöver den hänsynslöshet som normalt ingår i den brottsliga gärningen. Tilläggas skall att de i lag angivna förmildrande/försvårande omständigheterna i princip skall kunna appliceras på alla typer av brott. Så när man pratar om exempelvis "stor hänsynslöshet" så tar det sikte på den enskilda gärningen och alltså inte ställs i jämförelse med andra brott.
Du kan ändå inte få mig att tycka att ett mord, i vilken sort som helst, inte är av särskild hänsynslöshet. Men ni jurister är så indoktrinerade.
Citera
2026-08-16, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Du kan ändå inte få mig att tycka att ett mord, i vilken sort som helst, inte är av särskild hänsynslöshet. Men ni jurister är så indoktrinerade.

Känns det jobbigt kan du ju kalla det för "ännu mer hänsynslösare"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in