Citat:
Men ja, man får lägga mycket tid på att skicka mail om man ska träffa en tjej på kontaktsajter. Anledningen tror jag är att många män spammar dem samt är oseriösa (detta är iallafall vad tjejerna själva säger). Så de hinner inte ens värdera vilket svar som är bäst utan många tjejer väljer bara någon av de tio okej killar som råkar ligga överst i deras inkorg...
Men ja, man får lägga mycket tid på att skicka mail om man ska träffa en tjej på kontaktsajter. Anledningen tror jag är att många män spammar dem samt är oseriösa (detta är iallafall vad tjejerna själva säger). Så de hinner inte ens värdera vilket svar som är bäst utan många tjejer väljer bara någon av de tio okej killar som råkar ligga överst i deras inkorg...
Som jag har fattat det så kan en icke-ful och normal kvinna få över 100 "likes" eller meddelanden om dagen på en större dejtingsida. Även om du som man då faktiskt ser ut som "Brad Pitt" (eller nån liknande. vilket de flesta inte gör) och har perfekta foton så är det svårt att sticka ut ur mängden och överhuvudtaget nå fram, enbart pga det stora flödet. Vem orkar ens kolla igenom 100 meddelanden eller bilder varje dag? Det hela blir ju fort ohanterligt och överväldigande för kvinnor och meningslöst för män.
Det är exakt pga ovanstående problem som en attraktiv kvinna inte behöver ha någon offentlig bild utan istället själv kan välja ut sin egen "topp 5" bland 1000 och bara visa sig för/kontakta dessa. Det räcker eftersom hon garanterat kommer få napp hos minst några av dessa 5. Jag har sett konkreta bevis på detta nyligen.
Tänk dig det omvända. Att du som man skulle kunna sitta och välja ut dina 5 favoriter bland alla kvinnor inom ett lämpligt åldersspann i din region och sen bara kontakta dem, få svar direkt av de flesta av dem och sen bara ha en ny flickvän eller fru fixad, inom två veckor från att du reggade ditt konto. Det låter ju helt surrealistiskt och fånigt, men för kvinnor är detta faktiskt verklighet.
Hela diskussionen om att det finns ungefär lika många män som kvinnor, ungefär lika många som lever i par kontra ensamma m.m. är ju med hänsyn till det jag skriver ovan bara trams och känns mest som propaganda och reklam för dejtingapp-företagen och för det rådande systemet som styr vårt samhälle.
Citat:
Återigen - hur exakt mäter du nivån? Det är ganska centralt faktiskt. Är en kille tiopoängare bara för att han har en fitness-kropp? Även om han bor i hyresrätt? Tjejer attraheras inte av män som bor i hyresrätt, även om de ser ut som Brad Pitt.
Utseende främst, sen blir det väl en kombination av utseende, utstrålning, personlighet, stil, intressen och värderingar. Bland både kvinnor och män så skriver ju de flesta ändå inte ut särskilt mycket om jobb, ekonomi m.m. Det stämmer inte heller att "tjejer inte attraheras av män som bor i hyresrätt". Merparten av Stockholms och Göteborgs manliga befolkning faller ju bort i så fall. Visst, de flesta vill väl ha en man som åtminstone har jobb och är någorlunda uppstyrd, men utöver det så varierar det kraftigt.
Massor av kvinnor bryr sig inte så mycket om mannens ekonomi och sysselsättning. En man som är en genetisk tönt och ser ut som en apa i nyllet kommer ha svårt att attrahera attraktiva kvinnor även som mångmiljonär. Visst, det finns ju "lyxiga" blattebrudar, östeuropeiska golddiggers, ankläppar och grejer där ute men vem vill ens ha en sån kvinna? Inte jag i alla fall.
Om jag själv t.ex. ser en profil där kvinnan försöker verka lyxig och förekommer i vissa miljöer klickar jag bara bort. Detsamma gäller kvinnor som uppenbart tjänar mycket pengar, som är VD för företag och grejer. För det första är det avtändande med kvinnor som är chefer och sånt och för det andra så har de en livsstil man kanske inte kan dela.
Citat:
Medan de flesta av oss män som bekant kan tänka oss en tjej som just suttit av ett straff för mord, förutsatt att hon har silikon, kurviga lår och "smokey eyes"-sminkning. Om hon mot förmodan står där med ett baseballträ en kulen natt så kan vi oftast övermanna henne. Men en glasögonbibliotekare med avlångt hästansikte, NEJ TACK säger åtminstone jag. Spelar ingen roll om hon har 1000 högskolepoäng. Då får hon vara väldigt pervers och/eller miljardär isåfall.
Silikon är inget jag är inne på och en faktisk mördare hade jag också undvikit då jag inte vill komma i närheten av psyksjuka kvinnor, som det tyvärr finns ganska gott om där ute, men i övrigt håller jag med. Inga konstiga hästnyllen, inga 80 cm breda bakdelar m.m. Nej, bara nej. Jag bryr mig inte nämnvärt om hon jobbar i kassan på ICA eller har en doktorsgrad och forskar på universitet. Så länge hon ser tillräckligt bra ut, ömsesidig attraktion och "kemi" finns, hennes personlighet verkar bra och hon har någonting i huvudet. Jag har varit sambo och gift med extremt högutbildade kvinnor. Jag hade dock lika gärna varit det med en del andra kvinnor jag känner till, attraktiva kvinnor med bra personlighet och som är vettiga, men kommer från en annan miljö och livsbakgrund (landet) och knappt har gymnasieutbildning.
Citat:
Som jag påpekade tidigare så ja, du har rätt såtillvida att en tjej inte behöver vara singel under lång tid, om hon nu vill bli ihop snabbt. Men om hon vill bli ihop snabbt är det inte säkert att mannen hon valde visar sig vara den rätte.
Givetvis. Att en kvinna dock kan hitta en man som hon ändå vid första påseende gillar och bli ihop med (inte bara ha sex med), på bara några dagars tid, är ändå ganska anmärkningsvärt. Det kan nog ingen man göra, inte ens "Brad Pitt". Såvida han inte råkar vara en man som blir utvald av just en sån kvinna såklart, men det är ju som att vinna miljoner på ett lotteri. Visst, det är faktiskt någon som får miljonvinsten, men i praktiken så händer det inte.
Senast redigerad av SanfordClark 2026-08-16 kl. 07:37.
Senast redigerad av SanfordClark 2026-08-16 kl. 07:37.