2026-08-16, 10:08
Medlem
Min mamma vill jag ska hem till min lillebror o ordna matlådor till honom..för hon är bortrest.Hon har vant honom han kan inget själv.Är jag elak om jag vägrar? Han är 20 år
Citera
2026-08-16, 10:12
Medlem
J.Doessons avatar
Make till fräckhet.. Han borde kunna laga maten själv..
Citera
2026-08-16, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Min mamma vill jag ska hem till min lillebror o ordna matlådor till honom..för hon är bortrest.Hon har vant honom han kan inget själv.Är jag elak om jag vägrar? Han är 20 år
Vägra, denna bortskämda slyngeln måste lära sig att ta hand om sig själv!
Senast redigerad av Gettherope 2026-08-16 kl. 10:38.
Citera
2026-08-16, 10:15
Medlem
Hur gammal är du själv och bor du fortfarande hemma?
Citera
2026-08-16, 10:16
Moderator
Maviels avatar
Nej du är inte elak. Det är däremot elakt som din mamma gör att inte lära honom att han kan själv. Du kan vara en god syster och hjälpa till med tips och råd. Men du ska inte gå i din mammas fotspår och bli mamma till en vuxen man. Det kommer att väcka reaktioner, men i förlängningen är det för det bästa att sätta ner foten.

Nöden är uppfinningarnas moder.
Citera
2026-08-16, 10:16
Medlem
Beror lite på hur alvarigt sjuk han är, vanlig förkylning, nej...
Brutna ben eller annat möjligen om det är första dagarna
Citera
2026-08-16, 10:18
Medlem
Instruera honom hur HAN ska göra. Du gör ingenting annat än talar om för honom (vad föräldrar borde gjort för länge sen), vad exakt han ska göra. Säg samtidigt att han kommer att vara singel med katt om han inte lär sig att bli ansvarig själv för hans förmåga att klara ett vuxenliv själv utan någon "barnvakt"...
Citera
2026-08-16, 10:18
Medlem
HBTKuks avatar
Är han sjuk kan du vara vänlig och hjälpa till. Varje gång du lagat åt honom förr borde du inkluderat honom i matlagningen så han lär sig något.

Är det för att han är en bortskämd latmask ska du förstås inte gå med på det.
Citera
2026-08-16, 10:19
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Make till fräckhet.. Han borde kunna laga maten själv..
Ynkligt

Smörgåsar panpizza att värma I mikron klarar inte han av det ska han ha personlig assistent som även kan mata han också klarar man inte ens av att få i sig mat borde han sitta på ett vårdhem då klarar han ju inte gå på toaletten ta på sig kläder och allt var det nu är
Citera
2026-08-16, 10:24
Medlem
TheJesuits avatar
Det skrivs en del om att lilbrorsan skulle vara sjuk? Är det inte så att han bara är lag? Gör det enkelt och säg till din drönande lillebror att om jan vill ha med sig mat så får han fixa det själv. Dessutom bör du ta ett snack med din mor och fråga henne varför hon vill att din lillbrorsa skall bli en så osexig figur som ett meningslöst mongo som knappt kan torka sig i arslet själv. Har han inga manliga förebilder?
Citera
2026-08-16, 10:25
Medlem
Är det inte dags att klippa navelsträngen?
Skall han flaskmatas vid en ålder om 20 år?
Citera
2026-08-16, 10:26
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
jobbigt läge för dig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto