2026-08-16, 09:47
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Ja, en omöjlig ekvation. Du bor på ett LSS-boende men vill utvisa personalen. Närmare hälften av alla som jobbar inom omsorg och funktionsstöd är utrikesfödda.
Här är det en timvikarie som är av utländsk härkomst. Resten etniskt svenska. På andra ställen jag bott på har det varit nästan bara etniska svenskar också.
Citera
2026-08-16, 09:48
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosEstevez
Det hade du redan bestämt dig för innan du startade den här tråden. Det här är ännu bara en i mängden av trådar vi ser poppa upp såhär i valtider som handlar om att stryka sossarna medhårs. Dolt bakom kritiskt tänkande. Sossarna skiter i dig. De äcklas av dig. Du är bara medlet som gynnar ändamålen. Sad but true.
Det finns ingen agenda bakom tråden. Ja det gör sossarna säkert. Men Tidöpartierna gör det mycket mer. Politik är mestadels skit.
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2026-08-16 kl. 09:51.
Citera
2026-08-16, 09:53
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Här är det en timvikarie som är av utländsk härkomst. Resten etniskt svenska. På andra ställen jag bott på har det varit nästan bara etniska svenskar också.

När jag påstod att nästan hälften av all personal i välfärden är invandrare så utgick jag från officiell statistik och inte situationen på just ditt boende. Du säger att du värnar om andra, men du verkar bara fokuserad på dig själv och din situation.
Citera
2026-08-16, 09:56
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosEstevez
Du vet att man som s.k. höginkomsttagare fortfarande skattar över 50% av förtjänsten va? Sverige är inget skatteparadis som man kan tro när man läser all goja på flashback😂
Btw, är du sjuk på riktigt behöver du inte oroa dig för "högern". Välfärdsystemet är just till för människor som dig.👍 Med vänstern får du tyvärr dela på kakan med massa som lajvar sjuka. Från världens alla hörn.
Jag är sjuk på riktigt. Autism, svår adhd, svår ptsd. Den offentliga psykiatrin fungerar överhuvudtaget inte. Inte för väldigt många. Om inte någon arbetsgivare betalar (Jag har ingen sådan men jag vet flera vars arbetsgivare betalat t ex KBT-psykolog till) har ett företag eller betalar ur egen ficka.
Citera
2026-08-16, 09:58
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
När jag påstod att nästan hälften av all personal i välfärden är invandrare så utgick jag från officiell statistik och inte situationen på just ditt boende. Du säger att du värnar om andra, men du verkar bara fokuserad på dig själv och din situation.
Vad statistik säger om all vård och omsorg och hur det ser ut på LSS-boenden är inte samma sak. Jag tänker på andra i liknande situation. Dock finns det många som inte skall vara i landet. Det är också att tänka på andra.
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2026-08-16 kl. 10:01.
Citera
2026-08-16, 10:03
Medlem
Comitiums avatar
Sverigedemokraterna är det självklara valet för de som är för en ansvarsfull invandringspolitik och den svenska välfärdsmodellen. Man kan säga att SD är ett nationalistiskt sosseparti.
Citera
2026-08-16, 10:03
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Vad statistik säger om all vård och omsorg och hur det ser ut på LSS-boenden är inte samma sak. Jag tänker på andra i liknande situation. Dock finns det många som inte skall vara i landet. Det är också att tänka på andra.

Det är sant, de som inte har tillstånd att vara i landet ska förstås inte vara det. Problemet med högerns deporteringspolitik är att de ger 300'000 i bidrag till vårdpersonal, busschaufförer och andra samhällshjältar för att lämna landet, samtidigt som vi behöver dem mer än nånsin.
Citera
2026-08-16, 10:05
Medlem
det finns inget parti som pratar om funktionell kärnverksamhet. dom har bara floskel om krig med ryssland och mer skatt och invandring.
närmaste till folket är not markus allard och örebropartiet.

någon diskussion om vinster i välfärden kvittar med privata aktörer blir det bara lägsta bud med dålig kvalitet.
men kommunala aktörer blir det bara svinn och transferiat.
du måste acceptera att du blir förintad för att du har lägre mänskligt kapital emot dom som är normala och folk inte bryr sig om dig.
Citera
2026-08-16, 10:25
Medlem
Citat:
Jag har Autism och ADHD och bor på ett lss-boende. Jag vill ha en stark välfärdsstat (Jag värnar om svaga i samhället och vill att dom som har det svårt ska få stöd och hjälp - även arbetare i låg och medellönssegmentet skall värnas - ej bara dom med hög lön och miljardärer. Stark offentlig skola, vård och omsorg (floskler - Jag vet) och samtidigt som jag vill ha mycket strikt invandring och jag vill även att många skall utvisas.

Tack för mig.

En omöjlig ekvation? Vilket parti skall jag rösta på?

LSS kostar väldigt mycket och just det verkar alla partier acceptera. Ingen valfråga eller debattämne.

Strikt invandring kommer du inte få oavsett vem som vinner valet.
Citera
2026-08-16, 10:49
Medlem
Grattis. Du har liksom många andra insett att du är socialkonservativ men känner att du inte har nått bra parti att rösta på. Jag känner igen mig.
Drömläge hade varit SD och S i majoritet.
Citera
2026-08-16, 11:43
Avstängd
Citat:
Det är sant, de som inte har tillstånd att vara i landet ska förstås inte vara det. Problemet med högerns deporteringspolitik är att de ger 300'000 i bidrag till vårdpersonal, busschaufförer och andra samhällshjältar för att lämna landet, samtidigt som vi behöver dem mer än nånsin.
Du är så hjärntvättad och ger dig aldrig, vi klarade oss bra innan de var här det minns dock 9inte du för du är väl född på 2010 talet.

invbandringen har aldrig varit lönsam och kommer aldrig bli det det kan jag posta forskningrsrapporter som styrker men de skulle du aldrig våga läsa ändå.

invandringen kostar i bara mottagande per år mer än försvaret.

aveckla välfärden är det som görs nu med eran okontrollerade massinvandring
Citera
2026-08-16, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Regeringen/SD har inte avskaffat LSS vad jag vet. Så ni kan rösta på Tidö.
Lite har de faktiskt gjort det i och med flyktingmottagandet av ukrainare. De (till skillnad från andra som invandrat, och svenskar) har inte rätt till LSS. Kalla det en testballong för att se vilka rättigheter det kan knapras på för vilka grupper, om du vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in