Citat:
Eftersom du uppenbarligen kan skriva och läsa så har du gått obligatoriska skolgång vi har i Sverige och således kostat skattebetalarna massor med miljoner. Dessutom har du massor med lån och kostar staten massa annat i skattekostnader. Faktum är att det knappt är någon människa alls som betalat tillbaka mer pengar till samhället vid sin död än vad samhället har lagt ner på individen under levnadsåren och det gäller med största sannolikhet dig också. Och visst har jag "sorterat skruv" och målat hus röda, klippt gräsmattan kort och satt upp gärdsgårdar på hembygdsgården.
Faktumet att jag jobbar och (över)lever utan samhällets allmosor. Du är en parasit, en människa som enbart lever för att någon bestämt att du, trots att du inte tillför samhället något av värde ska ta mer resurser i anspråk än vad du någonsin kommer bidra med.
Faktumet att jag jobbar och använder samhällets resurser i en obefintlig utsträckning. Tycker du själv att det är rimligt att LSS kostar 90 miljarder om året med tanke på vilket obetydligt antal människor det gagnar? Förstår du vilken otrolig dränering det är för Staten, och hur många människor som sliter röven av sig för att betala skatt som sen slösas på en värdelös minoritet?
Ingenting. Jag anser inte att du ska ha en rösträtt öht. Du kan ju bevisligen föra en konversation, alltså kan du plocka skräp i parken, diska på en krog eller skruva ihop saker vid ett löpande band, och således bidra till samhället och göra dig förtjänt av lön.
Varför ska jag betala skatt för att en undesirable ska sitta och lyfta bidrag i en lägenhet du fått dig tilldelad för att du har något slags obetydligt handikapp? Du bidrar inte med något, och du kommer aldrig bidra med något. Du är ett sänke för samhället, du är en meningslös existens som enbart dränerar resurser.
Faktumet att jag jobbar och använder samhällets resurser i en obefintlig utsträckning. Tycker du själv att det är rimligt att LSS kostar 90 miljarder om året med tanke på vilket obetydligt antal människor det gagnar? Förstår du vilken otrolig dränering det är för Staten, och hur många människor som sliter röven av sig för att betala skatt som sen slösas på en värdelös minoritet?
Ingenting. Jag anser inte att du ska ha en rösträtt öht. Du kan ju bevisligen föra en konversation, alltså kan du plocka skräp i parken, diska på en krog eller skruva ihop saker vid ett löpande band, och således bidra till samhället och göra dig förtjänt av lön.
Varför ska jag betala skatt för att en undesirable ska sitta och lyfta bidrag i en lägenhet du fått dig tilldelad för att du har något slags obetydligt handikapp? Du bidrar inte med något, och du kommer aldrig bidra med något. Du är ett sänke för samhället, du är en meningslös existens som enbart dränerar resurser.
Frågan är fortfarande vilket parti som jag ska rösta på som är bäst för någon med LSS inte vilka kategorier människor du personligen vill se dödade.
LSS får kosta pengar och är en mycket stark rättighetslag. Oavsett vad du tycker om saken. Det kan inte du ändra på.
Det blir nog Magdalena Andersson och Sossarna ändå. Vad säger panelen?
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2026-08-16 kl. 02:42.
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2026-08-16 kl. 02:42.