Citat:
Ursprungligen postat av
Smekarn87
Jag vill nog ha 3 barn. Har kämpat länge med att hitta en vettig kvinna. Näspiercing och kuk-karusellstjejer är inte de som ska bli mor till mina barn. Även om jag har min skit I ordning är det svårt att hitta en vettig kvinna.
Nu gör jag ett antagande som kan vara felaktigt, men om det är så att du är född 87 är det ju inte så konstigt?
Jag tror att den stora orsaken till minskat barnafödande är att man skjuter upp relationsbildning. Jag träffade min fru vid 20, fick dottern vid 23 & sonen vid 24. Folk nu för tiden tror ju för fan att man är frireligös när man säger det- så är långt ifrån fallet. Jag låg runt och festade några år innan 20, sen räckte det helt enkelt.
Där går den gamla sagan om att det bara är kvinnors fel, men så enkelt är det inte heller. Kolla på snubbar i 20-årsåldern de senaste 10 åren- det är inte direkt ansvarstagande män vi snackar om… Pojkar blir curlade- de blir inte män som kan väcka en familjebildande tanke i en kvinna. En man ska kunna renovera ett kök och studera, man bör ha ett praktiskt och intellektuellt spektra för att kunna erbjuda en kvinna den tryggheten som gör att hon vill binda sig.
Varför är det då viktigt att bilda sin familj- inte minst relationen, tidigt? För att närmare 30 är vi inte lika flexibla, man har mindre tolerans med en ev partners egenheter och svagheter. Träffas man 20 till 25 utvecklas man fortfarande- och kan växa ihop på ett annat sätt.
Jag som nu 36 skulle nog fan aldrig kunna leva ihop med en annan kvinna än min fru, iallafall inte lika ovillkorligt.
Allt är inte mannens fel så klart, unga kvinnor har också sina brister, men vi måste sluta med det här inceltugget att mannen är ett offer under kvinnans tyranni.
Titta bara på artikeln om 12.000 barn i femman som suttit hemma hela året? Det är de senaste decenniernas föräldrargeneration som släpper ut ofärdiga människor i samhället.