Citat:
Jag är inte särskilt förtjust i nått av partierna. Som du säger agerade M på ett liknande sätt även fast exempelvis Tobias Billström pratade om volymer av invandring redan 2013 och det blev en väldig uppståndelse kring det uttalandet från alla håll. Han försökte diskutera sakligt men blev angripen för ett uttryck som används väldigt ofta idag. Så det har funnits flera inom moderaterna och andra partier som försökt bedriva saklig politik men sedan angripits av en odemokratisk atmosfär som förstört mycket genom åren.
Den skillnad man kan se är att S, V, MP och V fortsätter med samma typ av angreppssätt att peka ut Tidö som ett gäng onda nationalister och ibland också rasister samtidigt som framförallt S närmar sig SD:s politik med stora kliv. Det är ju helknäppt.
Den skillnad man kan se är att S, V, MP och V fortsätter med samma typ av angreppssätt att peka ut Tidö som ett gäng onda nationalister och ibland också rasister samtidigt som framförallt S närmar sig SD:s politik med stora kliv. Det är ju helknäppt.
Jo, jag minns det.
Sossarna har en stram migrationspolitik, lika stram som moderaternas. Men ett humanare sätt att prata om migranter/invandrare än vad tex. SD har. Och det är nog SDs sätt att prata om migranter/invandrare som sossarna vänder sig mot. Båda partierna kan tycka att det behöver vara stramt kring migrationen, för Sveriges bästa. Men har olika sätt att uttrycka sig i frågan, där jag uppfattar det som att sossarna tycker att SD uttrycker sig plumpt och generaliserande. Och då vill sossarna inte samarbeta med SD, som uttrycker sig plumpt och generaliserande. Även om de politiskt inte ligger långt ifrån varandra i själva sakfrågan.
Det är väl samma orsak egentligen som gjorde att Ulf ville vara statsminister och Ebba sa någit i stil med att Jimmie inte platsade som statsminister. De för samma politik som varandra, men kan inte se Jimmie som Sveriges statsminister, då SD är lite plumpa och generaliserande. Typ. Dock börjar Ebba närma sig Jimmes retorik, fast något mer sofistikerat. Och tom. L börjar föra samma retorik som Jimmie till vissa delar. Så. Alla närmar sig SD. På olika sätt. Förutom MP, V och C. Där MP snarare springer ännu ner åt andra hållet.
Jag hade själv gärna velat se hur ett samarbete mellan sossarna och SD hade kunnat bli! Jag föreställer mig att det hade blivit bra. En stram, men nyanserad migrationspolitik. Där man inte är generaliserande och plump och ser värdet i skötsamma välintegrerade invandrare, men är hård mot de som har bristande vandel, kriminella, våldsförövare etc. Och utvisar dessa. Och att man satsar på jobb och välfärd, gör Sverige rikt och tryggt igen! För alla. Även för den hårt arbetande välintegrerade invandraren, som råkar tjäna lite för lite. Höj lönen istället för att kicka ut, typ.