Igår, 08:44
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Alisa Vainio och Martti Vainio är två kända finska långdistanslöpare, men de är inte släkt med varandra.Kollade upp detta.
Citera
Igår, 08:48
Medlem
Niskalaukauss avatar
Fan ta det lite lugnt på den här banan Alisa.
Citera
Igår, 08:52
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
09.10 sticker herrarna iväg, jag undrar vilka kameran ska följa sen? herrarna eller damerna, de hoppar väl lite då och då mellan...
Citera
Igår, 09:07
Medlem
Patrik2108s avatar
Alisa Vainio löper första 10,6 på 33.49. Det är 3 min 11s per km. Det är för snabbt, snabbare än hon löpt tidigare. Oroväckande.
Citera
Igår, 09:12
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Kan ingen få tyst på Hårds runkande över Almgren, svt borde dra ur hans hörslursladd eller koppla ström till den.
Almgren kommer få problem med Wilson Boit Kipketer och Moses Kiptanois avkomlingar

Säg är Charlotte Henrich en babe?
Lasse Viren, Paavo Nurmi och Emil Zatopek vrider sig i sina gravar. Ja, Lasse lever fortfarande iofs 😂
Citera
Igår, 09:13
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Alisa Vainio löper första 10,6 på 33.49. Det är 3 min 11s per km. Det är för snabbt, snabbare än hon löpt tidigare. Oroväckande.

När jag ser km-tiden efter svenska yles 10km-mellantid är det dock 3.18 . Vad stämmer? Usel produktion som vanligt.
Citera
Igår, 09:14
Medlem
Niskalaukauss avatar
Är det Archie C som är den vita svensken?
Citera
Igår, 09:15
Medlem
Tror faktiskt att Pihlström hade tagit guld om han börjat sin klättring 20 sekunder tidigare.

Almgren = Bragdguldet.
Citera
Igår, 09:18
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskplockaren
Tror faktiskt att Pihlström hade tagit guld om han börjat sin klättring 20 sekunder tidigare.

Almgren = Bragdguldet.

Jag tänkte på detta också igår att Almgren ska få Bragdguldet, men sen tänkte jag efter att han var ju en favorit att vinna igår.Men Jerringpriset som är folkets pris kan han få?
Citera
Igår, 09:26
Medlem
rainbowias avatar
Vilka t-8 har vi hittills?
Almgren 1
Pihl 2
Wictor 3
Kanga 3
Roosen 4
Ståhl 4
Edlund 4
Persa 4
Ekman 6
Caisa 7

Hela 52 poäng nu. 60 med Duppe ikväll. Bättre än väntat. Bättre än Rom 24, för att gå förbi Munchen 22 krävs medalj för Åskag. Eller Suldan?

Trevligt ändå med EM. Så skönt att slippa Broiler-jamaicaner och afrikaner till förbannelse.
Citera
Igår, 09:27
Medlem
ThePaleHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108

Hon gör nästan som Steve Jones gjorde i Stuttgart 1986 då han drog iväg direkt och låg två minuter under världsrekordfart. Sen kom verkligheten ikapp tyvärr. Steve var ju en offensiv löpare som flertalet gånger fullständigt mosade världsmästare och olympiska mästare med sin offensiva stil i stora stadsmaror. Hoppas det håller för Alisa idag!!!
Citera
Igår, 09:34
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePaleHorse
Hon gör nästan som Steve Jones gjorde i Stuttgart 1986 då han drog iväg direkt och låg två minuter under världsrekordfart. Sen kom verkligheten ikapp tyvärr. Steve var ju en offensiv löpare som flertalet gånger fullständigt mosade världsmästare och olympiska mästare med sin offensiva stil i stora stadsmaror. Hoppas det håller för Alisa idag!!!
Ja startar hon på 3.11 fart när hon löpt på 3.20 så är det helt orimligt. Är det däremot 3.18 hon startat på är det bättre. Även det lite snabbt men eventuellt möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in