2026-08-16, 00:29
Medlem
Spekulerar fritt utan någon som helst fakta. Men jag har funderat på om det finns några sjukdomar som kan ha orsakat allvarliga personlighetsstörningar. Jag tänker inte på enbart psykiska sjukdomar utan mer om det kan orsakas av en hjärntumör eller kraftigt våld mot huvudet mm.

Någon i tråden borde kunna uttala sig om Nekro Nord alltid varit en eljest kuf eller smält in i tillvaron socialt.
Citera
2026-08-16, 02:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
Kan någon med erfarenhet inom psykiatrin tala om hur man där behandlar denna gärningsman och förbereder honom att klara av en rättegång och fängelsetid? Om han är suicidbenägen nu lär det väl inte bli så mycket bättre när han förlorat sambo, möjlighet att träffa sina barn, sitt tränarjob för flickor 15 i fotboll, sin plats i fotbollslaget han spelar, sitt arbete på sjukhuset, sina vänner osv. Blir det tung medicinering både initialt och på lång sikt? Hur går man till väga för att minimera risken för suicid så snart han blir utsläppt eller annat knas?
Man låter helt enkelt honom att lösa det själv, win win. .
Citera
2026-08-16, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
Skulle han inte kunna hävda att han en röst i hans huvud sa att denna patient var hans sambo och att han drabbades av schizofreni och eller en tillfällig psykos därmed inte kan klandras för händelsen? Den typen av försvar har man ju sett förut menar jag. Det är väl det enda halmstrå försvaret har att försöka med?

Joo typ!! Det är väl något sådant han kommer försöka med antar jag..Typ alkoholrus/ tablettrus och en skvätt dåligt mående.Han kommer inte bli den första som klarar sig på detta Enligt mig ska man ALLTIT söka sig till psyk om man gjort något såhär dumt.De tenderar att klara sig bättre då.
Citera
2026-08-16, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Nä, det stämmer inte.. Det var 100 tab. per förpackning. Totalt 10 i receptet. (100x10)
(Det var detta som jag kontaktade ö-läkaren om att han skulle skriva ut Voltaren i stället. Oxycontin 5mg x3 om dagen är farligt under en längre tid.)

Du pratar skit! Voltaren tar inte ens udden av värken som Oxycontin tar ...inte minsta lilla.Jag går på HÖG dos Oxycontin och Oxynorm varje dag ihop med Alvedon och Ipren. Så varför ljuger du??? Ska du ljuga så gör det liiite trovärdigt.
Citera
2026-08-16, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hboy
Spekulerar fritt utan någon som helst fakta. Men jag har funderat på om det finns några sjukdomar som kan ha orsakat allvarliga personlighetsstörningar. Jag tänker inte på enbart psykiska sjukdomar utan mer om det kan orsakas av en hjärntumör eller kraftigt våld mot huvudet mm.

Någon i tråden borde kunna uttala sig om Nekro Nord alltid varit en eljest kuf eller smält in i tillvaron socialt.

Han är naturligtvis indoktrinerad av sin religion
Citera
2026-08-16, 08:46
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badasskickers
Du pratar skit! Voltaren tar inte ens udden av värken som Oxycontin tar ...inte minsta lilla.Jag går på HÖG dos Oxycontin och Oxynorm varje dag ihop med Alvedon och Ipren. Så varför ljuger du??? Ska du ljuga så gör det liiite trovärdigt.

Så var det för mig i alla fall.
Citera
2026-08-16, 08:51
Medlem
Citat:

Han är fotbollstränare för ett tjejlag. Då har han förmodligen spelat fotboll som ung.
Jag skulle tro att han inte är kuf, eftersom han verkar ha ett normalt socialt sammanhang.
Angående din tes om hjärnskada. Han är sjuksköterska, och skulle känna igen symptomen.
I detta fall är det ren och skär biologi som gått banans. Han har en överdriven sexuell drift, som han inte kan kontrollera. Styrkan i driften är genetisk, att han inte kan kontrollera den, beror på att han brist att ta hjälp.
Citera
2026-08-16, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Så var det för mig i alla fall.
Kraftfoder … du ser, inte bara jag som är helt hundra på att du ljuger. Bara det att du skrev att en USK hämtade dina recept på apoteket medans du låg inne visar direkt att du inte talar sanning. Och först sa du att USK hämtade Benzo till dig. Visar tydligt att du inte vet vad du pratar om. Ville du göra dig mer intressant inträden eller vad handlar det om. Du behöver inte ljuga för att folk ska läsa dina inlägg. Det räcker att du skriver nåt intressant (som inte är en uppenbarlig lögn förstås)
Citera
2026-08-16, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefanbif
Kraftfoder … du ser, inte bara jag som är helt hundra på att du ljuger. Bara det att du skrev att en USK hämtade dina recept på apoteket medans du låg inne visar direkt att du inte talar sanning.
Det är väl inte omöjligt att en uska hämtar ut medicin till en trevlig patient på sjukhusapoteket under lunchen.

Känner dock att det inte är speciellt väsentligt gällande tråden.
Citera
2026-08-16, 10:15
Medlem
Jag har fått till mig via pm att ”Nekro Nord” redan under utbildningen på högskolan i Jönköping ansågs vara udda av kurskamrater. Han valde då en kurs i idrott och hälsa som var riktad till lärarstudenter. Oklart om det fanns ett genuint intresse eller om det triggade hans minst sagt avvikande sexuella läggning och psykiska störningar. Att han sökte sig till barn och ungdomar som tränare tyder på en pedofil läggning i detta fall anser jag.
Citera
2026-08-16, 10:26
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Jag har fått till mig via pm att ”Nekro Nord” redan under utbildningen på högskolan i Jönköping ansågs vara udda av kurskamrater. Han valde då en kurs i idrott och hälsa som var riktad till lärarstudenter. Oklart om det fanns ett genuint intresse eller om det triggade hans minst sagt avvikande sexuella läggning och psykiska störningar. Att han sökte sig till barn och ungdomar som tränare tyder på en pedofil läggning i detta fall anser jag.
Han har kanske flera parafilier.
Att ge sig på någon som ligger för döden är mycket avvikande.
Citera
2026-08-16, 11:13
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Det är väl inte omöjligt att en uska hämtar ut medicin till en trevlig patient på sjukhusapoteket under lunchen.

Känner dock att det inte är speciellt väsentligt gällande tråden.

Sjukhus har ett internt lager med mediciner och när patienter lämnar sjukhuset då brukar de få med sig ett antal smärtstillande tabletter + recept.

Men om patienten är sängliggande då brukar man i förväg kontakta kommunens hemtjänst och USK så att de kan ta hand om patienten hemma och där ingår även uthämtning av mediciner från apotek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in