2026-08-15, 23:43
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, men du kan i alla fall vara säker på att Sverigedemokraterna i varje situation kommer att sätta svenskar före invandrare.
Bara vissa svenskar och kohandel med Tidöpartierna. Nej, tack!
Citera
2026-08-15, 23:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Då är sossarna ett parti du ska rösta på i valet!

Sossarna ger mindre pengar till arbetare, så det ska han ju absolut inte.
Citera
2026-08-16, 00:04
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Tack för visad respekt och förståelse, och grattis! Jag har ju inte valt att födas och växa upp med förbättringarna jag har både genetiskt och miljö (tro mig jag försöker så gott det går och mer därtill men tillslut orkar jag inte längre). Nu är jag dessutom i yngre medelåldern.

Tack, men du behöver inte tacka för min respekt.

Vi föds alla med olika förutsättningar.
Jag hade en tuff uppväxt, men med en del förutsättningar som gjort att jag har klarat mig bra i livet på många plan.
Andra har sämre förutsättningar och har/får inte samma möjligheter i livet.

Fyra år till med en borgerlig regering skulle sannolikt gynna mig ekonomiskt (vilket jag inte behöver) men samtidigt skulle du och många andra få det (ännu) sämre, och det är ju ni som behöver få det bättre, både ekonomiskt och på andra sätt.

Sköt om dig och fortsätt att göra det bästa möjliga av livet!
Citera
2026-08-16, 00:05
Medlem
Sd och Liberalerna tog ju upp lss nyligen, när man åkte Göta kanal. Själv blir det AFS igen, min egen ekonomi och välbefinnande går i sista hand, innan man kan tänka på det så behöver vi ett land.

https://youtu.be/TggZtOIMtYI
Senast redigerad av Framtyr 2026-08-16 kl. 00:08.
Citera
2026-08-16, 00:10
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Jag har Autism och ADHD och bor på ett lss-boende. Jag vill ha en stark välfärdsstat (Jag värnar om svaga i samhället och vill att dom som har det svårt ska få stöd och hjälp - även arbetare i låg och medellönssegmentet skall värnas - ej bara dom med hög lön och miljardärer. Stark offentlig skola, vård och omsorg (floskler - Jag vet) och samtidigt som jag vill ha mycket strikt invandring och jag vill även att många skall utvisas.

Tack för mig.

En omöjlig ekvation? Vilket parti skall jag rösta på?
Du ska rösta på ett parti till vänster om centerpartiet.
Citera
2026-08-16, 00:21
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Utan LSS skulle det förmodligen kosta ännu mer än så. Folk som dräller rakt ut i trafiken och blir påkörda t.ex. .

Euthanasia! Ett brädspel där samhället vinner om vissa inte passerar Gå.

Citat:
Intressant människosyn du har som vill gå tillbaka till tidigt 1900-tal i dina ideer till lösningar.

"Because I am hard, you will not like me. But the more you hate me, the more you will learn. I am hard, but I am fair!"

De s k antihumanistiska idéerna har fått ett oförtjänt dåligt rykte pga Nazityskland, och har avfärdats utan att bedömas på sina egna meriter med kall logik.
Citera
2026-08-16, 00:59
Medlem
Citat:
Jag har Autism och ADHD och bor på ett lss-boende. Jag vill ha en stark välfärdsstat (Jag värnar om svaga i samhället och vill att dom som har det svårt ska få stöd och hjälp - även arbetare i låg och medellönssegmentet skall värnas - ej bara dom med hög lön och miljardärer. Stark offentlig skola, vård och omsorg (floskler - Jag vet) och samtidigt som jag vill ha mycket strikt invandring och jag vill även att många skall utvisas.

Tack för mig.

Be personalen på ditt boende att hjälpa dig hitta historien om LSS införande i Sverige. Så förstår du att hellre skriva dina inlägg själv än att personalen gör det. (De ger ett intryck av att skriva direkt ur sossarnas valpropaganda).

Invandringen bör det vara ordning på och invandring måste vi ha till Sverige. Säkert finns det i personalen på ditt boende invandrare. Ingen vård och omsorg i Sverige skulle fungera utan att vi har invandrare. De som vill bo och leva i Sverige måste vilja arbeta och kunna försörja sig.

Är det äldre som vill flytta hit, t.ex. för att komma närmre sina anhöriga, så får de flytta hit till dem. De får då göra som svenska pensionärer som flyttar utomlands: Ta med sina pensioner och sjukförsäkringar. Eller så får de anhöriga ställa upp med bostad och försörjning.

Utvisning gäller väl bara för dem som har begått brott? Då dömer domstol till utvisning om åklagare yrkar på det. Tidö-regeringen har lagt förslag om det så att utvisning ska vara regel och inte undantag.
De som inte har fått uppehållstillstånd i Sverige utan vistas här illegalt begår ett brott och ska därför utvisas.

Titta igenom tidningarna nu om hur sossarna och vänstern röstat emot allt som rör kriminellas liv och leverne. S och V samt Mp värnar mer om de kriminella än om dem som behöver vård och omsorg (inklusive LSS).
Citera
2026-08-16, 01:34
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatiguewar
Sossarna ger mindre pengar till arbetare, så det ska han ju absolut inte.

Nu handlade om en person som bor på ett LLs-gruppboende inte om arbetare!
Citera
2026-08-16, 01:48
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Be personalen på ditt boende att hjälpa dig hitta historien om LSS införande i Sverige. Så förstår du att hellre skriva dina inlägg själv än att personalen gör det. (De ger ett intryck av att skriva direkt ur sossarnas valpropaganda).

Invandringen bör det vara ordning på och invandring måste vi ha till Sverige. Säkert finns det i personalen på ditt boende invandrare. Ingen vård och omsorg i Sverige skulle fungera utan att vi har invandrare. De som vill bo och leva i Sverige måste vilja arbeta och kunna försörja sig.

Är det äldre som vill flytta hit, t.ex. för att komma närmre sina anhöriga, så får de flytta hit till dem. De får då göra som svenska pensionärer som flyttar utomlands: Ta med sina pensioner och sjukförsäkringar. Eller så får de anhöriga ställa upp med bostad och försörjning.

Utvisning gäller väl bara för dem som har begått brott? Då dömer domstol till utvisning om åklagare yrkar på det. Tidö-regeringen har lagt förslag om det så att utvisning ska vara regel och inte undantag.
De som inte har fått uppehållstillstånd i Sverige utan vistas här illegalt begår ett brott och ska därför utvisas.

Titta igenom tidningarna nu om hur sossarna och vänstern röstat emot allt som rör kriminellas liv och leverne. S och V samt Mp värnar mer om de kriminella än om dem som behöver vård och omsorg (inklusive LSS).
Nädu... Du vet uppenbarligen inte ett skit hur det fungerar och inte fungerar på ett lss-boende. Knappast någon personal som varken har tid eller ork eller ens viljan att "hjälpa" mig att skriva på Flashback (Lagen säger också att dom inte får det). (Nu på natten är det dessutom bara en sovande jour.) Jag har garanterat mer koll än många personal (givetvis mycket mer än du) på boenden i Sverige - Att fd. Folkpartiet skapade LSS 1994. Och jag kan garantera dig att nutida (Nytida är också ett gigantiskt vård och omsorgsbolag som driver massor av olika typer av boenden i hela Sverige - Humana är lika stora och lika iskalla och får in gigantiska summor skattepengar till sina aktieägare - Jag har varit på två Nytida-boenden och ett Humana) boenden knappast drivs som ursprungliga lss-lagen är skriven och intentionen med LSS. Kommunala boenden sparar bara in på exakt allt. Och privata boenden vill bara tjäna pengar i den så kallade välfärdsindustrin. Tidöpartierna är toppen för psykopater till ägare av välfärdsföretag (starta ett du också: Du behöver bara en enhetschef som har socionomutbildning som frontar företaget - Jävligt bra lögnaktigt munläder för att få in boenden (handel med människor) och certifikat från socialstyrelsen att man får driva boendet - startkapital och sedan är det bara att gräva guld bland skattepengarna.) och chefer som gör som dom vill och hunsar runt med personal som låter sig hunsas runt med då dom inte har något alternativ.

Vad exakt menar du att jag svalt Sosse - propaganda? Jag är mycket skeptisk till Sossarna också.
Citera
2026-08-16, 02:06
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Euthanasia! Ett brädspel där samhället vinner om vissa inte passerar Gå.

"Because I am hard, you will not like me. But the more you hate me, the more you will learn. I am hard, but I am fair!"

De s k antihumanistiska idéerna har fått ett oförtjänt dåligt rykte pga Nazityskland, och har avfärdats utan att bedömas på sina egna meriter med kall logik.
Vad säger att du skall leva? Vad säger att du inte kvalar in för euthanasia? Jag skriker (och stirrar på dig) som Sergeant Hartman (du skitnödigt - håller på att - citerar): "I'll be watching you". - Vad har detta ens med frågeställningen att göra? Jag vill ha ett fungerande LSS och du vill ha ihjäl mig. Vilka skall jag rösta på då tycker du? Ja varför inte. Vem vill leva i den här skitvärlden.
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2026-08-16 kl. 02:09.
Citera
2026-08-16, 02:18
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Vad säger att du skall leva?
Faktumet att jag jobbar och (över)lever utan samhällets allmosor. Du är en parasit, en människa som enbart lever för att någon bestämt att du, trots att du inte tillför samhället något av värde ska ta mer resurser i anspråk än vad du någonsin kommer bidra med.

Citat:
Vad säger att du inte kvalar in för euthanasia?

Faktumet att jag jobbar och använder samhällets resurser i en obefintlig utsträckning. Tycker du själv att det är rimligt att LSS kostar 90 miljarder om året med tanke på vilket obetydligt antal människor det gagnar? Förstår du vilken otrolig dränering det är för Staten, och hur många människor som sliter röven av sig för att betala skatt som sen slösas på en värdelös minoritet?

Citat:
Jag skriker som Sergeant Hartman (du skitnödigt - håller på att) citerar: "I'll be watching you". - Vad har detta ens med frågeställningen att göra? Jag vill ha ett fungerande LSS och du vill ha ihjäl mig. Vilka skall jag rösta på då tycker du?

Ingenting. Jag anser inte att du ska ha en rösträtt öht. Du kan ju bevisligen föra en konversation, alltså kan du plocka skräp i parken, diska på en krog eller skruva ihop saker vid ett löpande band, och således bidra till samhället och göra dig förtjänt av lön.
Varför ska jag betala skatt för att en undesirable ska sitta och lyfta bidrag i en lägenhet du fått dig tilldelad för att du har något slags obetydligt handikapp? Du bidrar inte med något, och du kommer aldrig bidra med något. Du är ett sänke för samhället, du är en meningslös existens som enbart dränerar resurser.
Citera
2026-08-16, 02:34
Medlem
Citat:

Tack för mig.

Du röstar helt enkelt på SD tills dess att Socialdemokraterna vill regera tillsammans med SD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in