Citat:
Ursprungligen postat av
Carl-Ann von s
Vad säger att du skall leva?
Faktumet att jag jobbar och (över)lever utan samhällets allmosor. Du är en parasit, en människa som enbart lever för att någon bestämt att du, trots att du inte tillför samhället något av värde ska ta mer resurser i anspråk än vad du någonsin kommer bidra med.
Citat:
Vad säger att du inte kvalar in för euthanasia?
Faktumet att jag jobbar och använder samhällets resurser i en obefintlig utsträckning. Tycker du själv att det är rimligt att LSS kostar 90 miljarder om året med tanke på vilket obetydligt antal människor det gagnar? Förstår du vilken otrolig dränering det är för Staten, och hur många människor som sliter röven av sig för att betala skatt som sen slösas på en värdelös minoritet?
Citat:
Jag skriker som Sergeant Hartman (du skitnödigt - håller på att) citerar: "I'll be watching you". - Vad har detta ens med frågeställningen att göra? Jag vill ha ett fungerande LSS och du vill ha ihjäl mig. Vilka skall jag rösta på då tycker du?
Ingenting. Jag anser inte att du ska ha en rösträtt öht. Du kan ju bevisligen föra en konversation, alltså kan du plocka skräp i parken, diska på en krog eller skruva ihop saker vid ett löpande band, och således bidra till samhället och göra dig förtjänt av lön.
Varför ska jag betala skatt för att en undesirable ska sitta och lyfta bidrag i en lägenhet du fått dig tilldelad för att du har något slags obetydligt handikapp? Du bidrar inte med något, och du kommer aldrig bidra med något. Du är ett sänke för samhället, du är en meningslös existens som enbart dränerar resurser.