2026-08-15, 23:09
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gultomte7
Kajsa var muskulös och smal när hon tävlade, men inte så smal som Ekman. Bildgoogla Kajsa Bergqvist 2005 tex - riktigt bra form men inte anorexivibbar på det sättet.

Kajsa kan bytas UT efter finnkampen
Citera
2026-08-15, 23:15
Medlem
Almgren och Pihlström hade totalt motsatta taktiker. Pihlström tog medalj tack vare sin taktik. Almgren tog guldet trots sin taktik.
Citera
2026-08-15, 23:16
Medlem
Jag klagar ganska mycket på kommentatorerna.
Ikväll får man dock ge Hård en stor eloge.
"Wightman Hallå farken Hallå nader Hallå hallå" är en klassiker 🤣
Citera
2026-08-15, 23:18
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke22
Jag klagar ganska mycket på kommentatorerna.
Ikväll får man dock ge Hård en stor eloge.
"Wightman Hallå farken Hallå nader Hallå hallå" är en klassiker 🤣

Yes, bra ändå att Hård kommenterade båda medaljloppen. Med Bränholm hade det blivit katastrof.
Citera
2026-08-15, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Ja, de 800-meterslöparna (en gång i tiden ryssen Borzakovskiy t.ex., som tog guldet i Aten-OS 2004) har varit etablerade stjärnor som valt den taktiken (som inte alltid fungerat fullt ut). Men Pihlström var oddsmässigt en av de minst betrodda i denna final, och försökte gå upp i fältet under loppet, och föll tillbaka. Så det liknade inget jag kan erinra mig ha sett, en helt otrolig kraft på upploppet av en outsider.

Han var ju dock totalt dopad, information från en kille jag studerade med som ingick i samma träningsgrupp som honom.
Citera
2026-08-15, 23:21
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Almgrens lopp måste vara mästerskapets största prestation när det gäller löpning.
Citera
2026-08-15, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Almgrens lopp måste vara mästerskapets största prestation när det gäller löpning.

Han varvade femman i loppet väl. Helt sjukt
Citera
2026-08-15, 23:24
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestvetaren
Almgren och Pihlström hade totalt motsatta taktiker. Pihlström tog medalj tack vare sin taktik. Almgren tog guldet trots sin taktik.
Jag tycker Pihlström missade guldet pga sin taktik.
Citera
2026-08-15, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergelius
Han var ju dock totalt dopad, information från en kille jag studerade med som ingick i samma träningsgrupp som honom.
Alla ryssar/sovjeter var vråldopade. Så tröttsamt att höra om Bubkas och Isinbajevas storhet när man vet hur systemet fungerade.
Citera
2026-08-15, 23:29
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke22
Han varvade femman i loppet väl. Helt sjukt
Ja. helt överlägsen, har aldrig sett något liknande på 10 000m. Det finns inte en löpare i världen som hade haft något att sätta emot Almgren ikväll, som gick upp i motvind och var längst fram hela loppet.
Citera
2026-08-15, 23:35
Medlem
Citat:
Alla ryssar/sovjeter var vråldopade. Så tröttsamt att höra om Bubkas och Isinbajevas storhet när man vet hur systemet fungerade.

Jo troligen, han jag studerade med var ju inte helt bekväm att berätta detta men erkände att hela hans träningsgrupp var dopade inklusive honom. Han trodde dock att alla andra nationer var dopade i princip också, att kenyanerna fick hjälp via Italien osv.
Citera
2026-08-15, 23:38
Medlem
Citat:

Med tanke på fransmannens spurt så var nog Almgrens taktik det smartaste han kunde göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in