Citat:
Ursprungligen postat av
Akademiker12
Han visste polisen sökte 44-45 och hade tagit höjd för ett gripande bla genom att ta bort sin "konst"
Förvisso, men samtidigt hade han ju bilder på skiten i sin dator. Så det kan lika gärna ha varit att han behövde cash och sålde åbäket. Min erfarenhet av autister, inte minst mig själv, är att vi är rätt praktiska (eller bekväma om du så vill) kring lösningar på de problem ingen annan än vi tycks ha ibland.
Jag ser det som osannolikt att han skulle ha justerat valet av skor mer än eventuellt under den närmsta tiden efter morden, men som med mycket annat tror jag att man efter 20 år lever med en viss distans till det som man vet en dag kan komma att bita en i arslet -- oavsett om det är något så groteskt som ett brutalt dubbelmord man hittills gått fri från juridisk skuld för.
Han verkar inte ha ägnat sig åt någon överdriven "damage control", jag gissar som sagt att han precis som Daniel Nyqvist efter en viss tid återgick till det vanliga lunket hur sjukt det än kan tyckas vara. Dessutom tyder väl ingenting på att han fått vetskap om att polisen fått DNA-träff och därför skulle gripa honom? Eller slogs det upp stort i tidningarna veckan innan han greps, typ? Dåligt uppdaterad kring medieskriverierna om fallet.