2026-08-15, 22:39
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Mitt spontana svar är nog att om du ser kvinnor som likvärdiga medmänniskor på alla plan så har du inte en dålig kvinnosyn.

Så ifall man inte vill använda mäns röv som en bongotrumma, är det dålig kvinnosyn?
Citera
2026-08-15, 22:41
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Så ifall man inte vill använda mäns röv som en bongotrumma, är det dålig kvinnosyn?

Skulle uppskatta om du vill förtydliga vad du menar med det där.
Citera
2026-08-15, 22:45
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CBDX534
Kan du ge exempel hur du ser du på kvinnor, män och människor eller när de sade det uttrycket?

Instämmer.

Det låter som rimligt.

Diskussionen innefattade irländare som utvärderade gårdagens prostituerade. Tydligen tyckte en kvinna att de sa något som var "dålig kvinnosyn". Jag frågade aldrig vad, då jag kände att det var ett sådant läge då man förväntas veta utan att det sägs uttryckligen. Och då tänkte jag att uttrycket egentligen är väldigt otydlig.
Citera
2026-08-15, 23:12
Medlem
Citat:
Hörde uttrycket men förstod inte vad som avsågs. Vad menas egentligen med "dålig kvinnosyn"?
Att vägra byta ut järnspisen så de svettas ihjäl...

Nä men dålig kvinnosyn är väl rätt vanligt att ha här på FB, ibland även av mig själv.

Det är typ att kvinnor är dumma, hormonstyrda, har ingen logik, Bimbos.
Att de är kukkarusellknullare om de legat med 10, men om vi män gjort samma är det något vi ser upp till istället...mm.
Citera
2026-08-15, 23:25
Medlem
FarbrorCitron81s avatar
Citat:
Mitt spontana svar är nog att om du ser kvinnor som likvärdiga medmänniskor på alla plan så har du inte en dålig kvinnosyn.

Vad menar du med likvärdig på alla plan om jag får vara nyfiken?
Citera
2026-08-15, 23:30
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Skulle uppskatta om du vill förtydliga vad du menar med det där.

Jag menar samlag. Ifall man inte vill ha sex med män men vill ha det med kvinnor, så ser man inte på dem likvärdigt.
Citera
2026-08-15, 23:38
Medlem
Sladdsnuss avatar
Jag har lärt mig mycket från trådens diskussion, Jag har alltid trott att det är när man har svårt att se att någon är kvinna eller när man glömmer att en kvinna är en kvinna i en social situation.
Citera
2026-08-15, 23:46
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorCitron81
Vad menar du med likvärdig på alla plan om jag får vara nyfiken?

Jag kan inte rabbla upp "alla plan", men om du har hängt på Flashback ett tag så har du säkert läst en och annan tråd där män nedvärderar kvinnor.

Kvinnors åsikter, värderingar, intellekt, känslor, prioriteringar, kunskaper och annat hånas och tillskrivs ett lägre värde än mäns.

Det är korkat.
Vi är människor och individer.
Citera
2026-08-15, 23:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Vet du inte det ska du gå om grundskolans samhällskunskap!

Är du efterbliven? Utveckla hur dålig kvinnosyn och samhällskunskap går ihop.
Citera
2026-08-15, 23:58
Medlem
J.Doessons avatar
Väldigt kul att läsa 😁
Citera
2026-08-16, 00:41
Medlem
MisterPartyfucks avatar
Jag har hört det begreppet vid enstaka tillfällen tidigare. Men jag har inte kunnat greppa vad fruntimmer vill ha sagt med det. De andra i tråden är nog inne på rätt spår dvs någon typ av rättigheter eller människovärde.

Men ärligt talat så behandlar man ju inte alla "samma" rakt av. Man bemöter tex inte ett barn som man bemöter en läkare och vice versa. Jag tror därför att dålig kvinnosyn är en missbedömning av hur man för sig kring kvinnor. Tex ordval eller jargong utan att man tänker på att det är en kvinna i rummet.
Citat:
Diskussionen innefattade irländare som utvärderade gårdagens prostituerade. Tydligen tyckte en kvinna att de sa något som var "dålig kvinnosyn". Jag frågade aldrig vad, då jag kände att det var ett sådant läge då man förväntas veta utan att det sägs uttryckligen. Och då tänkte jag att uttrycket egentligen är väldigt otydlig.
De kanske diskuterade prisutvecklingen och en feminist hörde diskussionen utan att förstå det i sitt sammanhang? Vissa ser det som ett utbyte mellan två vuxna medans andra ser det som slaveri?
Citera
2026-08-16, 00:54
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Hörde uttrycket men förstod inte vad som avsågs. Vad menas egentligen med "dålig kvinnosyn"?

Beror på om du frågar en vanlig kvinna eller en feminist.

Vanliga kvinnor tycker att "bra kvinnosyn" är om man är rättvis och behandlar kvinnor minst lika bra som män, dvs inte har någon negativ attityd mot dem.

Feminister däremot tycker att det är "bra kvinnosyn" att inte bli sexuellt attraherad av bröst, att säga "hen" mycket, att förespråka islamisering av Sverige, att fråga innan allt man gör i sängen (t ex "är det okej om jag rör vid ditt bröst?"), att inte hålla upp dörren för tjejer ("tror du inte jag kan öppna dörren själv va!"), osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in