2026-08-15, 19:30
Medlem
Hej!. Situationen är följande . Har nyligen kommit in på en internatskola. Men kan inte se mig själv bo där än. Därför funderar jag på att pendla med buss. Men är runt 2 timmar till skolan och 2 tillbaka. Med 1 byte . Med första bussen är det runt 5-10 minuter till en direktbuss till skolan. Frågar här om tips på hur man håller sig någorlunda pigg på så långa resor . För är nojig att jag inte ska lyckas sova nätterna innan . Och sen är det första gången jag försöker mig på att pendla så här långt.
Citera
2026-08-15, 19:32
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davand1
Hej!. Situationen är följande . Har nyligen kommit in på en internatskola. Men kan inte se mig själv bo där än. Därför funderar jag på att pendla med buss. Men är runt 2 timmar till skolan och 2 tillbaka. Med 1 byte . Med första bussen är det runt 5-10 minuter till en direktbuss till skolan. Frågar här om tips på hur man håller sig någorlunda pigg på så långa resor . För är nojig att jag inte ska lyckas sova nätterna innan . Och sen är det första gången jag försöker mig på att pendla så här långt.

Om jag vorde dig; bo på skolan.
Två timmar var väg, är väldigt lång tid. Och efter en vecka kommer du inte att orka med det längre.
Citera
2026-08-15, 19:34
Avstängd
Citat:
Fuck that! Det kommer suga. Flytta dit istället. Du måste lämna mamsen förr eller senare. Hellre förr.
Citera
2026-08-15, 19:36
Medlem
Plugga/läs på bussen! Det är tid du ägnar åt att studera som du bara runkar bort hemma.
Citera
2026-08-15, 19:36
Medlem
Man-At-Armss avatar
Se serier och filmer på mobilen.
Citera
2026-08-15, 19:42
Medlem
Jag hade flyttat. Har pendlat sjuka sträcker förr i tiden. Man orkar så länge man orkar.
Citera
2026-08-15, 19:56
Medlem
Glostrups avatar
Fundera över vad 4 timmar om dagen i lugn och ro är värt i jämförelse med 5 timmar om dagen sittande på en högljudda och vibrerande bussar eller väntande på dem, så borde du snabbt komma fram till att det är värt det att flytta dit direkt. Om man hellre lägger 25 timmar i veckan på att transportera sig än på att chilla, så har man garanterat någon slags diagnos som inte förbättrar ens liv.

Flytta dit och känn efter. Funkar det inte så kan du nog lika gärna skippa skolan - det kommer att vara helt ohållbart att pendla.
Citera
2026-08-15, 20:10
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Antingen pluggar du på bussen, sover eller lyssnar på ljudbok.
Är det så pass långt till skolan hade jag valt att bo där eller hyra en lägenhet i närheten för att slippa pendla.

Fyra timmar varje dag kommer bli jävligt jobbigt.
Citera
2026-08-15, 20:13
Medlem
Weitzmanns avatar
Citat:

Välj om vill kasta bort livet på ca 1000 timmars pendling per år - eller bosätta dig på skolan tillsammans med dina vänner?
Citera
2026-08-15, 20:19
Medlem
Tomtekukars avatar
Alltså, fyra timmar om dagen på buss för att slippa bo på internat. Förr flyttade man hemifrån för att bli vuxen. Nu verkar målet vara att optimera logistiken runt att fortsätta vara mammas bebis så länge som möjligt. Självständighet är tydligen inte längre en milstolpe, det är ett tillval.
Citera
2026-08-15, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Alltså, fyra timmar om dagen på buss för att slippa bo på internat. Förr flyttade man hemifrån för att bli vuxen. Nu verkar målet vara att optimera logistiken runt att fortsätta vara mammas bebis så länge som möjligt. Självständighet är tydligen inte längre en milstolpe, det är ett tillval.
Har inte bott med med mamma på många år . Bor själv
Citera
2026-08-15, 20:34
Medlem
HBTKuks avatar
Det är för långt för dagspendling. Det kommer suga livet ur dig att pendla 20 timmar i veckan. Det är en halvtidstjänst vi talar om i tidsåtgång.

Flytta dit och klipp navelsträngen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in