Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Nej, det tänker jag inte göra eftersom domen redan diskuterats ingående i tråden. Om du läser domen så ser du att det är en tydligt motiverad dom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Omduvaemin
Varför är den tydligt motiverande ? Det är den inte alls, den bygger på falskt underlag, och jag har läst domen, det är ytterst oklart varför flickan blivit omhändertagen.
Hänvisa gärna varför förvaltningsrätten gjort ett grundligt jobb, om våra andra rättssalar skulle gömma med samma underlag, då är vi kompisar med diktatur stater.
Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Du verkar tro att det är ny information som framkommit men det är det inte. I sak handlar det om vad som varit uppenbart hela tiden baserat på informationen i media. Det du tror är nytt är bara en bekräftelse och lite mer detaljer från insidan. Detaljerna förändrar inte sakläget.
Du och Ajogen har snarast hånat de processuella fel som jag tagit upp under hela tiden och som nu bekräftats av nya handlingar.
Du vill inte diskutera – du vill tysta alla som talar mot dig.
Du anklagar oss för vad du själv gör.
Varje gång jag begär att du härleder dina påståenden så skäller du tillbaka att om man inte förstår det så får man skylla sig själv.
Det här kritiserar vi dig naturligtvis över och påvisar att det drar diskursen ur kurs.
Det Elsafallet påvisar är ett system som byggts upp där myndigheter har full tillåtelse att begå lagförakt. Individen har i effekt inga rättigheter i förvaltningsrätten som endast fungerar som en kängurudomstol.
Granskningarna som nu kommit i ljuset styrker det eftersom de inte håller kravet dokumentationsskyldighet på SOC som de skall hålla.
Domstolen har exempelvis inte gjort den prövning som de skall göra i hänsyn till barnets bästa som Nariiouhgaylord tar upp
(FB) 8-årig flicka tvångsomhändertagen av SOC, mycket pekar på felaktig bedömning av SOC