2026-08-15, 17:05
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miffot123
Det är han absolut inte värd!!

+1

Citat:
Ursprungligen postat av nyvecka
Sankte Per frågar ut nog Örjan lite där uppe.

Örjan Ramberg, biografi, och filmografi.
https://www.moviezine.se/people/orjan-ramberg

Enda anledning att han får åka upp är väl i så fall för att verkligen trycka upp i ansiktet på honom vad han gått miste om - i evig tid.

Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
Ja få kommer sörja den idioten. Kvinnomisshandlare och överskattad skådespelare. Brinn i helvetet ditt svin!

Precis. Kvinnomisshandlare har jag inte mycket till övers för. Å andra sidan har jag inte så mycket empati för kvinnor som väljer "bad boys" heller. Varför liksom, när det finns så många andra schyssta män? Varför är man ens kvar efter första smällen? Kan man inte ta sig ur en destruktiv relation på egen hand så bör man nog omyndigförklaras.
Citera
2026-08-15, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GodSosse
Så småningom kommer möjlighet att ges, för de som så önskar, att urinera på hans grav.

Örjan har nog tänkt på detta och bet om att bli begraven i en minneslund.
Citera
2026-08-15, 17:13
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Mycket bra skådis, en av Sveriges bästa.
Trenter-trilogin tex.
Kommer ihåg när han var med i Solsidan, han spelade brallorna av de andra.
Citera
2026-08-15, 17:14
Medlem
Citat:
Trevligt. Gäller bara att hålla koll på var han ruttnar i jorden. Bodde väl i Stockholm men från Örgryte så det gäller att gösla på rätt plats.
Från Högsbo
Citera
2026-08-15, 17:18
Medlem
Threedots-deads avatar
Lena Endre beskriver i Svt-artikeln hans sköna humor och hur "rolig" han var att spela emot. Detta är alltså samma Lena Endre som var frontfigur i metoo-kampanjen #tystnadtagning och som dessutom varit gift med Thomas Hanzon som Ramberg spöade "så att blodet sprutade" 2006. När det gäller dramatenkollegor sluter man tydligen leden.
Citera
2026-08-15, 17:26
Medlem
Blev lite förvånad när jag läste om hans kvinnor han skaffat barn med. Bla har han en son med bortgångna rapparen Einars mamma, Lena Nilsson. Och en son med Lena Ohlin förutom flickan med Fröding.

Och alla dessa kvinnorna har han varit ruskigt elak mot.

Ont ska med ont förgöras heter det. Dö på Hospice låter som obotlig cancer.

Hoppas alla inblandade finner frid i sinnet. Döden kan vara avslutet som ger förlåtelsen.
Citera
2026-08-15, 17:29
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Är väl ingen som sörjer honom, förutom familj.

Kvinnomisshandlare.
Ingen man men en himla massa kvinnor sörjer säkert idag.
Citera
2026-08-15, 17:35
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pickalulu
"Fina Josefin" hahaha. Ett överskattat borderlineskovande koksluder som ingen jävel orkade med privat.

RIP Örjan, du må varit ett riktigt arsle men en stor skådis som gjort avtryck och en del odödliga roller.

Förresten, var det inte bara häromdagen det var rabalder om att han tagit hårt i någon på ett cafe? Gick han dit från hospicet för att bråka och sen tillbaks? Han höll stilen in i döden får man ändå säga

En extremt överskattad skådis!
Citera
2026-08-15, 17:37
Medlem
Citat:
Ja få kommer sörja den idioten. Kvinnomisshandlare och överskattad skådespelare. Brinn i helvetet ditt svin!
Handskakning, kiboko. 🤝

Ingen sorg över att en ynklig, feg, kvinnomisshandlare snart ligger två meter under marken.

Han dog som en riktig horunge - synd att den stundande rättegången mot honom aldrig blir av. Han var även under godmanskap, hoppas livet sög sista tiden för honom.

Vilken sorti som det söndersupna fyllo han var!
Senast redigerad av Treschow 2026-08-15 kl. 17:48.
Citera
2026-08-15, 17:38
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threedots-dead
Lena Endre beskriver i Svt-artikeln hans sköna humor och hur "rolig" han var att spela emot. Detta är alltså samma Lena Endre som var frontfigur i metoo-kampanjen #tystnadtagning och som dessutom varit gift med Thomas Hanzon som Ramberg spöade "så att blodet sprutade" 2006. När det gäller dramatenkollegor sluter man tydligen leden.

Ja, märkligt.

Åkte tåg med Örjan en gång för typ 20 år sen STHLM - GBG. Jag kände igen honom. Han hade ett ledigt säte, så jag frågade om jag kunde sätta mig.

"Nä, mina väskor ska stå där!" sa Örjan.

"OK - då får jag väl stå då" sa jag.

Gick väl 5 minuter, så fråga jag om han ville ha en bira från min ryggsäck.

"OK - sätt dig då" sa Örjan.

Sen "ölade" vi resten av resan till Götet.

Vi snackade inget om skådis/kändis - bara om Götet.

Vi blev båda fulla.
Citera
2026-08-15, 17:38
Medlem
Zoologens avatar
Ja, vad ska man säga. Klart att familjen sörjer honom, i alla fall någorlunda. Han kanske var snäll mot dem.

Han var kanske bättre skådespelare än människa. Jag har aldrig sett något han medverkat i.

Men han var näppeligen bättre skådespelare än Sam Neill som gick ur tiden för en månad sedan, också 78 år gammal. Det var en som gick för tidigt.
Citera
2026-08-15, 17:43
Medlem
heliotrops avatar
Alkad bortom all räddning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in