2026-08-15, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Vem är aktuell nuförtiden då? För gamle Urban är ju passé efter sitt oprofessionella agerande.
Dom nämnde inga namn men media pekade ut några tidigare ministrar.
Citera
2026-08-15, 15:26
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crops
Ulf Kristersson;
– Alla vet att det är en enda dag som gäller och
att det är valdagen. Allt annat är brus. Den som
tror att man har förlorat i förtid förlorar. Den
som tror man vinner i förtid förlorar också.
– Jag har tyvärr inga ess i skjortärmen.

Och Uffe är säker: Då blir det nyval.

https://www.expressen.se/nyheter/politik/kristersson-saker--da-blir-det-nyval/
https://omni.se/kristersson-blir-nyval-om-de-rodagrona-partierna-vinner/a/8pxjxG

Finns det verkligen folk som fortfarande bryr sig om vad den där Televinken säger?
Citera
2026-08-15, 15:29
Medlem
Så :
V vill inte regera med C och tvärt om. Deras politik står direkt emot varandra.
MP tänker inte ge Sossarna stöd om inte sossarna ger upp alla kärnkraftssatsningar och inte går mer på att importera några hundra tusen nya muslimer, eller ser till att bensinpriset åker upp till 50kr/litern.

MP kan sossarna få med sig, det handlar bara om hur mycket sossarna är villiga att förstöra landet för makten.

V och C blir svårare, det kommer bli konflikter stup i kvarten, blir det inte nyval så kommer det bli väldigt stökigt, precis som kaosåren med den rödgröna röran 1.0 år 2014-2022.

Sossarna ska alltså regera tillsammans med terrordyrkande kommunister/islamister, miljöfacister och marknadsliberaler.

Men jag tror Maggan fixar det här, ett litet tag iallafal. Först gör man som vanligt allt som MP ber om, för en sosse går makten före allt :
- Lägg ner alla kärnkraftssatsningar och bygg fler värdelösa vindsnurror
- Bensinen 50kr/litern
- Börja massimportera muslimer från Mena, dessa röstar ju trots allt vänster för bidragen så det gynnar ju Sossarna indirekt

Sedan slänger man lite kakor till terrorsympatisörerna kommunisterna/Islamisterna i V och övertygar Centern att det är viktigt att stå enade nu mot dom hemska DÖDSNAZISTERNA på högerkanten.

Hönsgården kommer sedan kunna rulla lugnt i kanske 2 år innan kärringarna på vänsterkanten tröttnar på varandra, börjar bråka, C hoppar av alliansen och misstroendeförklaringar kommer hagla till höger och vänster. Den rödgröna röran 2.0 bli ett faktum.
Senast redigerad av korvstofft 2026-08-15 kl. 15:38.
Citera
2026-08-15, 15:40
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Precis som att makten ligger hos Sveriges Riksdag.
Varför röstar du då alls?
Citera
2026-08-15, 15:48
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Finns det verkligen folk som fortfarande bryr sig om vad den där Televinken säger?

Jag är moderat och många med mig.
Gör det själv istället för att dryga dig.
Citera
2026-08-15, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Så :
V vill inte regera med C och tvärt om. Deras politik står direkt emot varandra.
MP tänker inte ge Sossarna stöd om inte sossarna ger upp alla kärnkraftssatsningar och inte går mer på att importera några hundra tusen nya muslimer, eller ser till att bensinpriset åker upp till 50kr/litern.

MP kan sossarna få med sig, det handlar bara om hur mycket sossarna är villiga att förstöra landet för makten.

V och C blir svårare, det kommer bli konflikter stup i kvarten, blir det inte nyval så kommer det bli väldigt stökigt, precis som kaosåren med den rödgröna röran 1.0 år 2014-2022.

Sossarna ska alltså regera tillsammans med terrordyrkande kommunister/islamister, miljöfacister och marknadsliberaler.

Men jag tror Maggan fixar det här, ett litet tag iallafal. Först gör man som vanligt allt som MP ber om, för en sosse går makten före allt :
- Lägg ner alla kärnkraftssatsningar och bygg fler värdelösa vindsnurror
- Bensinen 50kr/litern
- Börja massimportera muslimer från Mena, dessa röstar ju trots allt vänster för bidragen så det gynnar ju Sossarna indirekt

Sedan slänger man lite kakor till terrorsympatisörerna kommunisterna/Islamisterna i V och övertygar Centern att det är viktigt att stå enade nu mot dom hemska DÖDSNAZISTERNA på högerkanten.

Hönsgården kommer sedan kunna rulla lugnt i kanske 2 år innan kärringarna på vänsterkanten tröttnar på varandra, börjar bråka, C hoppar av alliansen och misstroendeförklaringar kommer hagla till höger och vänster. Den rödgröna röran 2.0 bli ett faktum.

Exakt som jag också kan tänka mig att det kommer bli ungefär!
Glöm bort det trygga och välfungerande Sverige som vi har idag.
Matpriserna kommer givetvis också gå upp. Blir transporter och el mycket dyrare, så åker matpriserna upp.
Sedan kommer man släppa ut alla brottslingar i förtid, sänka straffen och skjutningar kommer öka, men allt detta beror givetvis på att det fattas fritidsgårdar och de bor i orten.
Att de bor i orten kommer man ju lösa med tvångsblandning.
Personligen tror jag inte ens det kommer ta ett år innan misstroendeförklaringarna kommer att hagla och det kommer det givetvis göra när vanligt folk kommer att knorra för vad den galna kohandeln kommer att leda till hur det fungerar i landet.
Citera
2026-08-15, 16:05
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaenkelberrie
Jag är moderat och många med mig.
Gör det själv istället för att dryga dig.
Det var inte min mening att trampa på dina ömma tår, men Ulf Kristersson är mannen som gav bort Moderaternas ledarskap över borgerligheten till nationalister. Det kommer han för alltid bli ihågkommen för. Ja, utöver att han lyckades sänka sitt parti till Bo Lundgren-nivåer och fullständigt förlorat förtroendet för sin person.
Citera
2026-08-15, 16:07
Medlem
Allt skulle lösa sig till det bästa om vi höjde riksdagsspärren till 10%
Citera
2026-08-15, 16:07
Medlem
Tidöpartierna kanske får fortsätta istället? Alliansen regerade ju utan egen majoritet 2010-2014.
Senast redigerad av Norkam 2026-08-15 kl. 16:12.
Citera
2026-08-15, 16:08
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crops
Tror faktiskt det blir nyval, ett rörigt valår.

Det kommer bli nått likt JÖK och DÖ. Allt handlar om makten. De innebär att de kan gå över eld och lik för att få den. Det innebär att det inte är nån större grej för C och V att sitta i samma regering. Utåt kommer de låtsas som att det var en stor grej.
Citera
2026-08-15, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Det var inte min mening att trampa på dina ömma tår, men Ulf Kristersson är mannen som gav bort Moderaternas ledarskap över borgerligheten till nationalister. Det kommer han för alltid bli ihågkommen för. Ja, utöver att han lyckades sänka sitt parti till Bo Lundgren-nivåer och fullständigt förlorat förtroendet för sin person.

Jag förstår faktiskt inte hur han har kunnat komma dit han kommit efter fadäsen i Strängnäs..
Citera
2026-08-15, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det är synd. Sossarna och SD ha ju en del vänster-frågor ihop. Och sossarna har ju lika stram migrationspolitik som M. Så sossarna och SD skulle nog kunna samarbeta rätt bra ihop. Om inte sossarna var så avigt inställda till det.
Ja jag tycker samarbetet hade varit rätt logiskt om man bara tittar objektivt på det hela och låter bli att väva in känslor och fördomar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in