2026-08-15, 14:40
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasGranen
Axel argumenterar alltså för att dendär somaliern som under hot våldtog en svensk 15-årig kille i hans epa inte var raistiskt motiverat.
Somaliern skrek :

"Gapa svennejävel" och körde in kuken....

Hade skilleras sagt det samma om en svensk våldtagit en somalieunge och skrikit "negerunge"? Ytterst tveksamt

https://youtube.com/shorts/yCjLRFnWsIk?si=XN1I9HNC1R-Rhl3_
Var det Jocki som utsattes eller varför skriver du det här?
Citera
2026-08-15, 14:48
Avstängd
Lasanjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Man kan gå på rave utan att ta droger också. Allt är inte Jockes fel, och självklart inte mammans fel heller.
Jag undrar bara hur hon tänkte när alla hennes grabbar svävade iväg i olika tokigheter och blottade sina privatliv för allt och alla?
Om hon tillät det så får hon faktiskt stå sitt kast nu, tycker jag.

Tillät och tillät. Har du aldrig gjort något som du inte fick för dina föräldrar?
Va fan får dig att tro hon tillät det?

Hur hon tänkte att När dom började med yt Har jag ingen aning. Men tror knappast hon var stolt när hennes äldsta och psykiskt sjuka son börja blogga. Där tror jag hon skämdes röven av sig!

Stackars henne när han skämde ut sig och drog ner familjens efternamn i avföringen. Fy fan va hon måste ha skämts över han.
Citera
2026-08-15, 15:24
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasanjo
Tillät och tillät. Har du aldrig gjort något som du inte fick för dina föräldrar?
Va fan får dig att tro hon tillät det?

Hur hon tänkte att När dom började med yt Har jag ingen aning. Men tror knappast hon var stolt när hennes äldsta och psykiskt sjuka son börja blogga. Där tror jag hon skämdes röven av sig!

Stackars henne när han skämde ut sig och drog ner familjens efternamn i avföringen. Fy fan va hon måste ha skämts över han.
Kom inte och säg att hon inte visste någonting.
När det gäller Chrippa så borde hon som mamma ha stenkoll på vad som händer när man lever det livet han gjorde. Man kan inte vara helt bakom flötet när det gäller grundläggande saker som skatter och lagar.

Och när det gäller Jocke visst, det var extremt skämmigt.
Om min egen son hade kletat in sig i brun sörja och skämt ut sig på internet, då hade jag fasen tagit ett allvarligt snack med honom direkt 😂 Om inte annat frågat hur han mådde.

Jag får känslan av att hon ganska tidigt lämnade barnen vind för våg. Att bara låta allt rulla på i namnet av fri uppfostran är i det här fallet bara slött och oansvarigt. Resultatet av det ser vi ju tydligt idag.
Citera
2026-08-15, 15:30
Avstängd
Lasanjos avatar
Citat:
Kom inte och säg att hon inte visste någonting.
När det gäller Chrippa så borde hon som mamma ha stenkoll på vad som händer när man lever det livet han gjorde. Man kan inte vara helt bakom flötet när det gäller grundläggande saker som skatter och lagar.

Och när det gäller Jocke visst, det var extremt skämmigt.
Om min egen son hade kletat in sig i brun sörja och skämt ut sig på internet, då hade jag fasen tagit ett allvarligt snack med honom direkt 😂 Om inte annat frågat hur han mådde.

Jag får känslan av att hon ganska tidigt lämnade barnen vind för våg. Att bara låta allt rulla på i namnet av fri uppfostran är i det här fallet bara slött och oansvarigt. Resultatet av det ser vi ju tydligt idag.

Varför förutsätter du att hon visste Vad dom gjorde? Jag började röka brass när jag var 15, det var först i 20 års åldern jag berättade det för morsan och hon hade inte en susning om det. Varför lägga allt ansvar på mamman? Dom har en pappa också.
Men berätta gärna hur du kan vara säker på mamman sket i vilket?
Citera
2026-08-15, 15:39
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasanjo
Varför förutsätter du att hon visste Vad dom gjorde? Jag började röka brass när jag var 15, det var först i 20 års åldern jag berättade det för morsan och hon hade inte en susning om det. Varför lägga allt ansvar på mamman? Dom har en pappa också.
Men berätta gärna hur du kan vara säker på mamman sket i vilket?
Det är en enorm skillnad på att röka brass i smyg som 15-åring och att sända ut sitt liv till hundratals tusen människor under ett helt decennium. Det går inte att missa.
Hela Sverige visste vilka de var, så att föräldrarna inte skulle ha haft en susning faller på sin egen rimlighet. Självklart visste både mamman och pappan.

Till och med Jocke varnade Chrippa och försökte få honom att styra upp allt innan det gick helt överstyr. Chrippa lyssnade inte på Jocke, det vet vi, men att pappan som dessutom var delaktig i att bolla med pengar hit och dit inte skulle ha vetat någonting? Nej, glöm det.

När ALLA bröderna spårar ur på olika sätt offentligt, år efter år, så handlar det inte om enstaka ungdomssynder som gjorts i smyg. Det tyder på ett djupt rotat familjemönster där inga vuxna har satt ner foten i tid.
Citera
2026-08-15, 15:45
Avstängd
Lasanjos avatar
Citat:
Det är en enorm skillnad på att röka brass i smyg som 15-åring och att sända ut sitt liv till hundratals tusen människor under ett helt decennium. Det går inte att missa.
Hela Sverige visste vilka de var, så att föräldrarna inte skulle ha haft en susning faller på sin egen rimlighet. Självklart visste både mamman och pappan.

Till och med Jocke varnade Chrippa och försökte få honom att styra upp allt innan det gick helt överstyr. Chrippa lyssnade inte på Jocke, det vet vi, men att pappan som dessutom var delaktig i att bolla med pengar hit och dit inte skulle ha vetat någonting? Nej, glöm det.

När ALLA bröderna spårar ur på olika sätt offentligt, år efter år, så handlar det inte om enstaka ungdomssynder som gjorts i smyg. Det tyder på ett djupt rotat familjemönster där inga vuxna har satt ner foten i tid.

Men dom hade flyttat hemifrån när dom börja sända. Så jag förstår inte vad deras mamma skulle ha för makt att påverka.
Jag förstår faktiskt inte vad du Vill förmedla. Och vad fan skulle deras mamma göra åt saken?
Citera
2026-08-15, 15:59
Medlem
Citat:
Man kan gå på rave utan att ta droger också. Allt är inte Jockes fel, och självklart inte mammans fel heller.
Jag undrar bara hur hon tänkte när alla hennes grabbar svävade iväg i olika tokigheter och blottade sina privatliv för allt och alla?
Om hon tillät det så får hon faktiskt stå sitt kast nu, tycker jag.

Så fort barnen blir över 18 år gamla har man som mamma inget att sätta emot, barnen får stå sina egna kast. Jag har lika mycket makt över Jåcke som Annika har, dvs ingen alls.
Citera
2026-08-15, 16:04
Medlem
Eftersom trollet Tarmstuvning härjar i tråden om jockiboiii och försöker få den att handla om Chrippa, Jacke, deras mor och fan och hans moster- så vill jag återgå till topic genom att sammanfatta en del frågor som ställts av tråden inför Joakim Lundells farsartade spektakel till "bröllop":

1. Varför direktsänder TV4 ett fejkbröllop från en sexköpare med fru? Vad är mediahusets värdegrundsmotiverade anledning till detta?

2. Kommer det inavlade, i Dubai bosatta, missfostret till människa (som nu är under utredning för våldtäkt) Danjal vara en del av produktionen och synas i sändningen TV4?

3. Kommer den trollande, kvinnohatande dvärgdilettanten och före detta nazisten Daniel 'Motvikt' Karlsson, som fick sparken från Bolibompa- också ges utrymme i TV4 sändningen?

Citera
2026-08-15, 16:18
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Eftersom trollet Tarmstuvning härjar i tråden om jockiboiii och försöker få den att handla om Chrippa, Jacke, deras mor och fan och hans moster- så vill jag återgå till topic genom att sammanfatta en del frågor som ställts av tråden inför Joakim Lundells farsartade spektakel till "bröllop":

1. Varför direktsänder TV4 ett fejkbröllop från en sexköpare med fru? Vad är mediahusets värdegrundsmotiverade anledning till detta?

2. Kommer det inavlade, i Dubai bosatta, missfostret till människa (som nu är under utredning för våldtäkt) Danjal vara en del av produktionen och synas i sändningen TV4?

3. Kommer den trollande, kvinnohatande dvärgdilettanten och före detta nazisten Daniel 'Motvikt' Karlsson, som fick sparken från Bolibompa- också ges utrymme i TV4 sändningen?

Relevanta frågor. Paolo Roberto fick sparken från TV4 pga sexköp, men TV4 håller Jockiboi om ryggen som erkänt två köp av prostituerade där han själv säger att han haft samlag med en av dom. Sedan nämns ju hans kärlek till bordeller i bloggen han en gång hade som man hittar på Waybackmachine.

https://joakimbordell.com/
Citera
2026-08-15, 16:24
Avstängd
Lasanjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyWater
Så fort barnen blir över 18 år gamla har man som mamma inget att sätta emot, barnen får stå sina egna kast. Jag har lika mycket makt över Jåcke som Annika har, dvs ingen alls.

Ja, han tror att deras mamma fortfarande borde styra och ställa över grabbarna. Han kommer resonera likadant om 10 år. Men det gäller ju bara Jacke och chrippa. Selektivt om du frågar mig. Oavsett Vad Så ska deras mamma hållas ansvarig.

Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64

Varför tv4 sänder är väl för tv4 är jockibois kassako. Inga andra kanaler vill ta i han med tång.
Våldtäkts-danjal Kommer givetvis vara med, och tv4 kommer hävda att han inte är dömd. Medans sanningen är att påsögat hotar med ställa in om inte Våldtäkts-danjal får vara med.

Dvärgmagikern kommer belönas för lång och trogen tjänst i påsögats arme. Han kom från ingenstans, och bara hängde på, likt en själlös parasit, som enbart såg den snabbaste vägen till kändisskapet han ek gång i tiden trodde han skulle slå igenom om med. Men det klarade inte han inte. För det handlar inte om att bara trolla. Det krävs någon form av utstrålning..Vilket han har en total avsaknad av. Hans utstrålning är obefintlig.
Men hand gno och gnett och lögner om Chrippa och linnea gav utdelning. Nu är han upptagen i påsögats krets. Fick "trolla" lite på hand 40 års kalas. Och nu ska han tydligen vara toastmaster på deras förnyelse.

Det är ett klockrent bevis på att det lönar sig att lyda påsögat och det bevisar klockrent att påsögat saknar allt som har med vänner att göra.
Han har 0 vänner. Dom ända han "umgås" med är dom som jobbar för han.

Herregud så jävla pinsamt.
Citera
2026-08-15, 16:42
Avstängd
Lasanjos avatar
Citat:
Oj, här trampade man visst på en öm tå med tanke på de personliga påhoppen. 😂
Ska man anmäla ditt imbecilla inlägg, ignorera det eller faktiskt svara? Men eftersom du verkar så otroligt nyfiken så kan jag berätta:
Underbegåvad? Jag flyttade hemifrån när jag var 17, skaffade eget boende och bolån vid 19... Idag bor jag i princip gratis. Visst hade jag också fria tyglar under min uppväxt, men mina föräldrar satte stopp när mina knäppaste idéer dök upp. Idag är dom båda döda. Men visst, intala du dig att jag är utvecklingsstörd om det får dig att må bättre.

Chrippa bär sitt eget vuxenansvar, absolut. Det här handlar inte om att föräldrar ska deklarera åt sina vuxna barn. Men när hans pappa hjälper till att slussa och bolla med pengar, och hela familjen dragits in i det offentliga dramat då handlar det inte längre om en vanlig föräldrarelation. Att låtsas som att mamman levt i en total isoleringscell och inte fattat någonting är bara naivt.
Det handlar om en dysfunktionell familjedynamik där föräldrarna antingen passivt tittar på när allt spårar ur, eller till och med aktivt hjälper till med ekonomiska upplägg.

Det här blir mitt sista svar till dig. Du har visat din nivå. Jag slösar inte tid på folk som bara kan argumentera med personangrepp Hej då!
Att skryta man hamnade på LSS när man är 17 är inget att skryta om.

Men vad är det som får dig att tro och tycka deras mamma skulle ha någon makt över sina söner som flyttat hemifrån. Om det nu skulle vara så, så är det påsögot hon borde ha koll på. Förstår inte varför du hänger upp dig på hon skulle styra och ställa över Jacke å Chrippa. Dom började med sin kanal långt efter påsögot smetade in sig i bajs och rynkade inför sina tittare.

Sen det feta: Du menar att det endast och bara finns dessa 2 alternativ..Då skulle jag jättegärna vilja se det underlaget. För det måste du ha. För du säger att det endast finna 2 möjligheter.
Citera
2026-08-15, 16:45
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasGranen
Alla på flashback bor i villa !!

Haha, ja, alla är miljonärer med herrgård på Flashback! 😂

Men för att hålla oss till ämnet, att bo i villa är knappast ett mått på framgång för alla. Vissa älskar snöskottning och trädgårdsarbete, medan andra helt enkelt väljer lägenhet för att slippa det.

Det intressanta i den här tråden är ju hur bröderna faktiskt bor. Jocke hyr väl sitt boende, och såvitt vi vet gör väl Chrippa och Linnea det också. När man drar in de summor de påstår sig göra, så handlar det snarare om varför de väljer att hyra istället för att äga. Det säger förmodligen betydligt mer om deras ekonomiska situation och prioriteringar än om de bor i hus eller lägenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in