Citat:
Ursprungligen postat av
ShijieMeng69
Nej. Du har totalt missuppfattat.
Jag har förklarat orsakar till varför det kan ha hänt, jag har inte förnekat att de inte gjort fel. Jag har flera gånger varit tydlig med att regler för bla säker fart och
upphinnande gäller.
Du är uppenbarligen helt enkelt för pantad för att förstå konceptet med att ansvaret inte är binäry vid kollisioner till sjöss.
"Bara för att Misje Verde gjort fel betyder inte det att Albin är utan ansvar."
Kan du utveckla hur du förstår meningen inom citationstecken?
Men herregud, du tar inte det minsta ansvar för det som kommit ur din mun!
Hur kan du sitta här och hänvisa till den ena lagen efter den andra och i andra stunden säga att kapten inte behöver följa dom?
Du har ju argumenterat i dina inlägg till mej, att det stora fartyget har iom sin storlek rätt att köra först, oavsett sikt, djup, eller utrymme.
Dessutom kläckte din dumma mun ur sig att det blit för dyrt att följa reglerna, detta kan du fråga vilket rederi som helst, detta sa du till mig.
Det med situasionstecknet du
nämner, det är ju precis motsatt det du argumenterade mot mig mig.
Du verkar vara kunnig inom sjölagar och regler, det ger jag dig, jag påstår inget annat.
Men du räknar upp lagar som säger "si", sedan argumenterar du för att kaptenen ändå kan tillåtas göra "så", alltså inte följa reglerna.
Det är det jag menar, hur ska trafiken fungera om bara vissa ska behöva följa lagar och regler?
Det blir ju ohållbart, livsfarligt som visade sig i detta fallet.
Dessutom anser både polis och åklsgare att det är fartyget som gjort fel, helt klart dess fel.
De har trots att de borde kunnat se fritidsbåten både okulärt och via radar bara kört över den.
Precis detta som du har propagerat för i dina svar till mej, att stördt kör först vare sig dom ser eller inte.