Igår, 12:46
Medlem
Tantradyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Det hade jag koll på men tänker inte att gångare kan gå så mycket snabbare än dom gör utan att börja springa. Men då krävs det kanske 25 sekunder på 100 meter vilket många men inte alla på kryckor klarar av. Edward Blom är väl ungefär där en dålig dag.

Carmen är ju ohyggligt snygg.

Du började med att nämna Usain Bolt i dina jämförelser, säger väl en del.
Citera
Igår, 12:47
Medlem
Maja Å går in i längdkvalet med en extra blodad tand enligt Jeng. Men då så! Då ska det nog gå.
Senast redigerad av PynchonsApa Igår kl. 12:51.
Citera
Igår, 12:51
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantradys
Du började med att nämna Usain Bolt i dina jämförelser, säger väl en del.
Ät mer sallad din gamla valross

Citat:
Ursprungligen postat av PynchonsApa
Maja har idag en extra blodad tand enligt Jeng. Men då så! Då ska det nog gå.
Hon har begåvats med fantastisk hoppfysik men det händer tråkigt nog inte så mycket.
Citera
Igår, 12:53
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Vilka t-8 har vi hittills? Siffrorna snyggas till, stope ut till stolpe in,
Wictor 3
Kanga 3
Roosen 4
Ståhl 4
Edlund 4
Persa 4

Caisa 7

34p nu. 49-50p inte en omöjlighet.

Edit. har varit snäll och räknat in gångsporten.
Största besvikelsen så här långt är Ståhl tycker jag, mest positiva är nog Roth. Almgren är det jag hoppas mest på i hela EM. Men med honom vet man aldrig.
Citera
Igår, 12:57
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Största besvikelsen så här långt är Ståhl tycker jag, mest positiva är nog Roth. Almgren är det jag hoppas mest på i hela EM. Men med honom vet man aldrig.

Håller mest på Carmen C som snart ska in i ringen.
Ja, Roth var en glad överraskning.
Citera
Igår, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Håller mest på Carmen C som snart ska in i ringen.
Ja, Roth var en glad överraskning.
Man måste komma ihåg hur ung hon är men på JVM var hon ju bästa europe på både 3000 o 5000 meter.
Citera
Igår, 13:00
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Staffet är staffet
Eller som vi skriver i Sverige, stafett.
Citera
Igår, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Kanske är det som är baktanken. "Gång är så ointressant att vi slår ihop skiten till en gemensam promenad för att slippa engagera oss mer än nödvändigt och samtidigt gör det grötigt och förvirrat att följa"

Det kanske inte går att få stänga av flera gator mitt i centrala delar av städer i fyra separata lopp? Blir väl för opraktiskt. Men jag förstår inte hur man skulle ha en aning om vem som gick hel- eller halvmaraton, och det verkar lite rörigt att herrar och damer startar tillsammans.

Största otjänsten är väl att kalla det för gång. Det låter som det var frågan om en promenad. På engelska heter det åtminstone racewalking. 4:30 per km tempo i 4 mil låter inte som promenad för mig. Klarade nästan att springa 5 km i den farten när jag var som mest vältränad. Ärligt talat måste man vara i ganska bra form som motionär för att springa i den farten, för att inte tala om att göra det i 4 mil.
Citera
Igår, 13:01
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PynchonsApa
Man måste komma ihåg hur ung hon är men på JVM var hon ju bästa europe på både 3000 o 5000 meter.

Absolut. En god insats hade varit fint att se. Placering kanske inte så viktigt. Hennes tid kommer.
Citera
Igår, 13:03
Medlem
Blir tufft i längd.
Citera
Igår, 13:04
Medlem
Maja har valt rätt dräkt.
Citera
Igår, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Den här ”sporten” måste ju bort.

Vad gör man i vanliga löpgrenar när man vill komma i mål före någon annan? Man ökar farten och springer.

I gång gör man - likadant. Fast här är det emot reglerna, nåja, ibland i alla fall.

Gångare har ofta fått utstå spott och spe. Jag säger att de inte fått utstå tillräckligt.

Gångens status blir med ens klar när de alltså blandar damer och herrar i samma lopp: den är låg.

Nej det gör de inte, det är olika lopp men de går samtidigt. Idag var det väl fyra olika lopp samtidigt? Det är som Vasaloppet ungefär. Dvs herr- och damklass kör samtidigt för att man ska slippa all organisation två ggr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in