2026-08-14, 21:02
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Jag ser hela bilden men inte du.
Skulle Maria ha någon sorts företräde för att hon berättade om sin svåra uppväxt?

Det här gäller två vuxna personer som vill hitta kärleken på äldre dagar men den ena blev tystad med en hand i ansiktet, Maria kan inte förvänta sig att någon ska anpassa sig efter hennes tyckande och vilja direkt.

Som sagt är det bättre om hon skriver en kontaktannons med sina krav, då kanske hon hittar en jämlike.

Du svarar fortfarande inte på vad Terje gjorde för fel?

Terje gjorde fler fel än rätt ärligt talat!

Först lovar han Maria att tacka nej om han blir utbjuden. Sen får han reda på att Lilly är inne på att leva flersamt/icke-monogamt och blir sugen på att få henne i säng.
Maria säger att i så fall är det över och han säger att det är ok.
Sen åker han på dejt med Lilly och börjar snacka tantra. Hon berättar då att hon efter operation blivit för trång för penetrerande sex.
Nu blir Terje desperat, han måste få tillbaka Maria!
När det inte går talar han om för TRE av kvinnorna att han spanat in just dem från start, för att gardera sig.
De får alla för sig att de har en chans hos honom men det enda han egentligen vill är att få tillbaks Maria och när hon nappar skiter han i dem.
Han ropar YES och är så lycklig!
I synk berättar han vilken bra älskare han är och att sex är SÅ viktigt för honom, så när Maria inte är redo för att snacka tantra, direkt och framför kamerorna, blir det ett jävla drama.

Denna opålitliga, äckliga, gubbkåta, manipulerande, oempatiska, självupptagna skitstövel kan dra åt *** allvarligt talat. Helt sinnes att han har så många försvarsadvokater i tråden, som dessutom tror att varje uns av kritik mot Terje handlar om att vi är fientliga mot tantra. Inte fan bryr jag mig om folk vill hålla på med tantra, det kanske även Maria hade velat om han var pålitlig och gav henne lite tid!

Tack för mig, ser framemot nästa säsong- om SVT tar sitt förnuft till fånga och går vidare!
Citera
2026-08-14, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl

Denna opålitliga, äckliga, gubbkåta, manipulerande, oempatiska, självupptagna skitstövel kan dra åt *** allvarligt talat. Helt sinnes att han har så många försvarsadvokater i tråden, som dessutom tror att varje uns av kritik mot Terje handlar om att vi är fientliga mot tantra. Inte fan bryr jag mig om folk vill hålla på med tantra, det kanske även Maria hade velat om han var pålitlig och gav henne lite tid!

Bra där, exakt så
Citera
2026-08-14, 22:39
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:

...txt...

Tack för mig, ser framemot nästa säsong- om SVT tar sitt förnuft till fånga och går vidare!
Helt korrekt sammanfattning av Tantratomten Terjes personlighet samt en tröttsam och felriktad tantradiskussion i tråden, finns inget att tillägga.
Citera
2026-08-14, 23:29
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajamaja
They deserve each other, även om Göran blir utnyttjad. Det kommer han att märka så småningom.

Jo, det stämmer nog. Kaka söker maka.
De hade ju bekräftelse-behov båda två, och det är väl så viktigt för dem att de mycket väl är benägna att vara otrogna?
Djup och innerlig nära romans utstrålade inte deras umgänge direkt. Mer förströelse i tillvaron, och sen kan de nog ha ganska kul ihop, men de är väl alldeles för ytliga för att fixa en seriös relation?
Både Vlasta och Göran verkar hala och opålitliga och inte såna där som vänner vågar anförtro sig till direkt.
Men de kan hända att de bara trivs med att ha lite kul ihop även om de till och med bor ihop?
Citera
2026-08-15, 02:13
Medlem
Vlasta var ikväll på Djurönäset med en annan snubbe än Göran och lyssnade/ tittade på Sven- Ingvars.
Snubben hon var med påminde väldigt mycket om Staffan, men det var inte han.
Citera
2026-08-15, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apkoppor
Vlasta var ikväll på Djurönäset med en annan snubbe än Göran och lyssnade/ tittade på Sven- Ingvars.
Oj, någon med ännu större förvaringsutrymme än Göran…Om det inte är en tillfällighet kan jag sätta en liten peng på att han blir hooked up av Ella-Britt i en nära framtid.
Situation Terje: Han är antagligen en person med driv, som man gott kan känna, som kan tillföra något i sociala sammanhang och sällskapsliv, men som man absolut inte ska ha en relation med.
”Sta” är ett norskt ord för mycket fast rotad envishet. Både Terje och Maria är sta.
Citera
2026-08-15, 11:54
Medlem
krass2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajamaja
They deserve each other, även om Göran blir utnyttjad. Det kommer han att märka så småningom.

Hur och varför skulle han bli det menar du?
Citera
2026-08-15, 13:10
Medlem
Rose och Bo alltsä,är det han som var besiktningsman? Han verkade oerhört jobbig,en sån där som tror att han är rolig o klämkäck,men egentligen bara torr och töntig.
Citera
2026-08-15, 14:32
Medlem
Citat:

Först lovar han Maria att tacka nej om han blir utbjuden. Sen får han reda på att Lilly är inne på att leva flersamt/icke-monogamt och blir sugen på att få henne i säng.
Maria säger att i så fall är det över och han säger att det är ok.
Sen åker han på dejt med Lilly och börjar snacka tantra. Hon berättar då att hon efter operation blivit för trång för penetrerande sex.
Nu blir Terje desperat, han måste få tillbaka Maria!
När det inte går talar han om för TRE av kvinnorna att han spanat in just dem från start, för att gardera sig.
De får alla för sig att de har en chans hos honom men det enda han egentligen vill är att få tillbaks Maria och när hon nappar skiter han i dem.
Han ropar YES och är så lycklig!
I synk berättar han vilken bra älskare han är och att sex är SÅ viktigt för honom, så när Maria inte är redo för att snacka tantra, direkt och framför kamerorna, blir det ett jävla drama.

Ja, herregud. Det är ett program som går ut på att hitta rätt. De flesta i programmet hade inställningen att ej låsa sig utan också ge andra em chans. De som hittade varandra tidigt har det gått åt fanders med.Det verkar vara väldigt personligt för dig detta. Man MÅSTE bestämma sig på en gång. Undrar om det ens skulle bli ett program om ingen vågade försöka.
Maken till makt över dina känslor får man leta efter. Terje gick in.
För mig var det felaktiga att han kanske lovade Maria för mkt i början. Men man kan ju faktiskt ändra sig (vilket han oclså sade att han gjorde (lovade för mkt-han tog på sig det). Om nu Terje är lite peoplepleasing så är Maria överdrivet dramatisk och tycker att alla ska läsa hennes tankar.
Citera
2026-08-15, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestin
Håller helt med dig. Röd flagga på Marias sätt att tala och förhålla sig. Manipulativ och kontrollerade är vad det utsände. Att sätta handen för munnen, vägra lyssna , hela hon trycker ner honom så fort han inte lyssnar och bejakar henne. Vadå ursprung, typiskt Manipulativt sätt att prata. Brrr.
Terje är lite flummig , lite svårt med fingrar i en burk, men är ju mest så, charmör som fäller sig själv med det, men inte mer.
Ja, jag känner igen. Hade faktiskt en
äldre kollega som tyckte att jag skulle serva henne med allt, för hon var gammal och trött, annars var jag elak. Hon kunde inte språket och orkade inte gå, jag skulle rs lver hennes ärenden, översätta brev, förstå henne etc. Och jag gjorde det. Hörde att hon behövde stöd. Jag var ung och peoplepleasing, lyhörd för andras behov, kunde ej riktigt sätta gränser. Blev nästan utbränd. Sen när jag satte gräns, ja, då var det jag som var dum. Likaså hade jag en pojkvän som höll på sådär. Jag var elak när jag vill värna mina gränser. Vissa människor är verkligen parasitiska. Sen ligger det nog en stor nöd bakom deras beteende, men de saknar ofta både insikt och ödmjukhet att se det. Jag klarar inte sånt och skyr det.

Kände igen det där med Maria: Att vilja kontrollera allting hos andra,hos Terje. All spontanitet hos honom blev ett hot mot hennes ädla prrson., hennes behov är och så när någon reagerar så är hon helt oförstående och spelar oförstående som bara vill väl. Brrrr.

Men,jag antar att i kärlek så väcks våra triggers och försvar. Kanske fick Maria fatt i nåhot hos sig själv där.

Det skulle vara intressant med en resumé från dem.
Hoppas hon hittar någon annan och kommer ur det där beteendet.
Citera
2026-08-15, 18:11
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apkoppor

Ha, ha, kan tänka mig det.😅Tror inte på Vlasta och Göran som par i längden.
De är nog alldeles för utåtriktade och bekräftelsebehovsökande.Tror mer att deras umgänge är ytligt tidsfördriv?
Men det är väl inget fel i det heller?
Det är bara det att deras relation ser för lättsam ut, utifrån.
Citera
2026-08-15, 18:40
Medlem
dialektikers avatar
Ja Terje var ju inte seriös. Men Maria var seriös.
Man kan ha tantra med sin partner, och det kan vara superuppiggande för relationen, men i kombination med att han hoppat runt, och ratat en annan kvinna för att hon inte kan genomföra samlag på sedvanligt vis, ihop med att han kollat läget hos flera andra kvinnor, så blir det avtändande att han börjar veva om tantra innan de två (Maria och han) ens kommit upp i den nivån.

I den kontexten, så känns det som att han börjar prata om det för att gardera sig. Han är sugen på Maria, men vill hålla andra dörrar öppna.

Hela han utstrålar opålitlighet.

Det är en sak att ha flera samtidigt och vara polygam. Det BEHÖVER inte vara fel. Men att inleda en relation "jag vill ha dig i reserv, därför för jag in dig på tantraspåret, visar bara på att han inte har tillräckligt intresse för henne.
Hon har större intresse än han. Det är därflr hon reagerade som hon gjorde. Men då kan han använda slagträet "att hon är för kysk, och därför inte vill diskutera tantra".
Hon kan mycket väl känna sig så också "att hon har ett frigit agerande.
Men i själva verket har hon känt att han inte avser att vara seriös i deras relation.

En sån som honom, med sin öppenhjärtlighet för polygami och swingers, kan till och med tro att det är rätt att han får vara med fler om han vill det, även om han lever med en person som inte är med på det.
Det är ju den andra det är fel på, inte på honom själv.
Senast redigerad av dialektiker 2026-08-15 kl. 18:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in