2026-08-14, 10:15
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Och handen över munnen gav omedvetna reminiscenser till mammans bröst som effektivt tystade en liten skrikhals (som inte alls var hungrig)
(Förlåt, kunde inte låta bli…orkar inte gå tillbaka och kolla om. Terjes mamma kanske tystade honom IRL med hand-över-mun, eller var det nu en överlägsen kroppskränkande gest som han reagerade starkt på, som kvinnligt översitteri öht? Orkar inte heller med några kommentarer från lättkränkta tantrister. )

Han sa att hon började gråta när hon inte fick som hon ville. Låter ju inte så sunt och tryggt för ett barn.

Terje tror nog att han bearbetat det, men han ser inte att han ärvt vissa drag som påverkar andra. Han, börjar ju inte gråta. Han har bara en annan metod för samma resultat. 🤷‍♀️
Citera
2026-08-14, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Och handen över munnen gav omedvetna reminiscenser till mammans bröst som effektivt tystade en liten skrikhals (som inte alls var hungrig)
(Förlåt, kunde inte låta bli…orkar inte gå tillbaka och kolla om. Terjes mamma kanske tystade honom IRL med hand-över-mun, eller var det nu en överlägsen kroppskränkande gest som han reagerade starkt på, som kvinnligt översitteri öht? Orkar inte heller med några kommentarer från lättkränkta tantrister. )

Tönt. Själv får jag kalla kårar av Marias extremt manipulativa beteende där hon ska styra allt.
Men då vet vi att du gillar handpåläggning på din mun när du vill prata om ngt.
Självklart blir man förbannad om någon säger h0ll käften i ord och handling.
Jag AVSKYR passiv aggressivitet. Det är Laria tyvärr full av.
Citera
2026-08-14, 10:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Tönt. Själv får jag kalla kårar av Marias extremt manipulativa beteende där hon ska styra allt.
Är du inte lite konstig?
Argument ad hominem, vilket du själv kör med.
Har inte skrivit att jag gillar något. Ha en bra dag och ett bra liv. Hej då
Citera
2026-08-14, 11:01
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Hur är relationen med din mor?

På vilket vis manipulerade Maria Terje? Hur kunde hon vara tydligare med att hon ville ta det lugnt?
Citera
2026-08-14, 12:09
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Det är du som inte förstår.

Maria var väldigt tydlig med sina gränser från början. Tycka vad man vill om dessa. De är dock hennes, vilka hon är i sin fulla rätt att ha.
Terje var lika fast vid vad han ville och tyckte, men var inte tydlig mot Maria.
Maria informerade i förväg. Vilka Terjes gränser, eller snarare behov var, fick hon reda på först efter kavaj-incidenten då han förklarade (lite för sent) att hans relation med modern satt djupa spår i honom.

Maria visste inte att det var så viktigt för Terje att få uttrycka sig fritt utan att bli tystad. Terje borde förstått utifrån vad Maria sagt, att hon hade en stark integritet och ville gå långsamt fram. Redan från start trotsade han henne genom att bryta deras överenskommelse att fokusera på varandra under veckan för att lära känna varandra. Och han fortsatte i den stilen.

Terjes problem med sin mor och hans behov av att inte låta sig tystas är vad som är problemet här. Inte Maria. Feminism. Eller Prussiluskor.
Terje!

Han måste bearbeta sina barndomstrauman då de påverkar hans relation till andra människor, främst kvinnor, alldeles för mycket.

Kan du tala om för mig vart Terje felade?

Han pratade om tantra = att han gillade närhet och ömhet (som tantra handlar om) UTAN ATT GÅ DIREKT PÅ KÖNSORGANEN.

Det var exakt så han sa! Tanterna härinne har fel på både öron, talförståelse och sätta sig in i situationer.

Jag är också kvinna och blir heligt förbannad å Terjes vägnar.
Citera
2026-08-14, 12:11
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Kan du tala om för mig vart Terje felade?

Han pratade om tantra = att han gillade närhet och ömhet (som tantra handlar om) UTAN ATT GÅ DIREKT PÅ KÖNSORGANEN.

Det var exakt så han sa! Tanterna härinne har fel på både öron, talförståelse och sätta sig in i situationer.

Jag är också kvinna och blir heligt förbannad å Terjes vägnar.
Du har fel fokus och ser inte hela bilden.
Citera
2026-08-14, 12:22
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Du har fel fokus och ser inte hela bilden.

Jag ser hela bilden men inte du.
Skulle Maria ha någon sorts företräde för att hon berättade om sin svåra uppväxt?

Det här gäller två vuxna personer som vill hitta kärleken på äldre dagar men den ena blev tystad med en hand i ansiktet, Maria kan inte förvänta sig att någon ska anpassa sig efter hennes tyckande och vilja direkt.

Som sagt är det bättre om hon skriver en kontaktannons med sina krav, då kanske hon hittar en jämlike.

Du svarar fortfarande inte på vad Terje gjorde för fel?
Citera
2026-08-14, 12:32
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Hur är relationen med din mor?

På vilket vis manipulerade Maria Terje? Hur kunde hon vara tydligare med att hon ville ta det lugnt?

Vilket malplacerat svar..😅

Vad ville hon ta det lugnt någonstans?
Vart säger Terje något fel?
Citera
2026-08-14, 12:43
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Jag ser hela bilden men inte du.
Skulle Maria ha någon sorts företräde för att hon berättade om sin svåra uppväxt?

Det här gäller två vuxna personer som vill hitta kärleken på äldre dagar men den ena blev tystad med en hand i ansiktet, Maria kan inte förvänta sig att någon ska anpassa sig efter hennes tyckande och vilja direkt.

Som sagt är det bättre om hon skriver en kontaktannons med sina krav, då kanske hon hittar en jämlike.

Du svarar fortfarande inte på vad Terje gjorde för fel?
Jag vet inte hur gammal du är men alla människor kommer med bagage. Så även Terje och Maria. Ju äldre man blir, ju mindre benägen blir man att ändra på sig, har man inte löst sina trauman eller problem när man är 65+, gör man det nog aldrig.

En del dras med sin skit, medvetet eller omedvetet, hela livet. Andra arbetar med sig själv konstant genom livet och blir mognare, visare och mer stabila ju äldre de blir. Som Marianne t ex.

Maria hade lämnat sitt hemland, arbetat hårt, blivit ensam med barnen och alltid satt andra före sig själv. Hon tyckte nog att det var hennes tur att vara i centrum nu på äldre dagar och var bestämd med det.

Terje hade levt ett helt annat liv, med fest och event. Inte alls lika hårt och inrutat som Maria. Han har dock oarbetade trauman som ställer till det för honom när det kommer till andras behov av att bli sedda och hörda.

Det är ingens fel.
Det är livet.
Citera
2026-08-14, 15:36
Medlem
Citat:
Jag vet inte hur gammal du är men alla människor kommer med bagage. Så även Terje och Maria. Ju äldre man blir, ju mindre benägen blir man att ändra på sig, har man inte löst sina trauman eller problem när man är 65+, gör man det nog aldrig.

En del dras med sin skit, medvetet eller omedvetet, hela livet. Andra arbetar med sig själv konstant genom livet och blir mognare, visare och mer stabila ju äldre de blir. Som Marianne t ex.

Maria hade lämnat sitt hemland, arbetat hårt, blivit ensam med barnen och alltid satt andra före sig själv. Hon tyckte nog att det var hennes tur att vara i centrum nu på äldre dagar och var bestämd med det.

Terje hade levt ett helt annat liv, med fest och event. Inte alls lika hårt och inrutat som Maria. Han har dock oarbetade trauman som ställer till det för honom när det kommer till andras behov av att bli sedda och hörda.

Det är ingens fel.
Det är livet.

Jag borde nog inte lägga mig i det här, men hur kan du tycka att det är ok att en människa tystar en annan människa med fysisk handpåläggning. Det är ett övergrepp, hade någon ringt en kvinnofridslinje eller liknande hade du fått det beskedet. Maria gick över gränsen, är inte alls säker på att hon har bearbetat sina trauman, i så fall var det bara otrevligt och medvetet gränsöverskridande från hennes sida. Man måste ju tåla att lyssna på en annan människa.

Jag är också kvinna och om en annan kvinna blivit tystad av en man på det sättet och inte fått prata till punkt hade reaktionerna inte låtit vänta på sig. Vad hade hon för rätt att avbryta honom när hon inte visste vad han skulle säga? Prata om obearbetade problem med realtioner.
Citera
2026-08-14, 15:38
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3
Jag borde nog inte lägga mig i det här, men hur kan du tycka att det är ok att en människa tystar en annan människa med fysisk handpåläggning. Det är ett övergrepp, hade någon ringt en kvinnofridslinje eller liknande hade du fått det beskedet. Maria gick över gränsen, är inte alls säker på att hon har bearbetat sina trauman, i så fall var det bara otrevligt och medvetet gränsöverskridande från hennes sida. Man måste ju tåla att lyssna på en annan människa.

Jag är också kvinna och om en annan kvinna blivit tystad av en man på det sättet och inte fått prata till punkt hade reaktionerna inte låtit vänta på sig. Vad hade hon för rätt att avbryta honom när hon inte visste vad han skulle säga? Prata om obearbetade problem med realtioner.

Det var lite det jag skrev tidigare, de har båda sina ryggsäckar.
Citera
2026-08-14, 19:42
Medlem
Citat:

Håller helt med dig. Röd flagga på Marias sätt att tala och förhålla sig. Manipulativ och kontrollerade är vad det utsände. Att sätta handen för munnen, vägra lyssna , hela hon trycker ner honom så fort han inte lyssnar och bejakar henne. Vadå ursprung, typiskt Manipulativt sätt att prata. Brrr.
Terje är lite flummig , lite svårt med fingrar i en burk, men är ju mest så, charmör som fäller sig själv med det, men inte mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in