2026-07-13, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Det här programmet är ju bara för pinsamt. Gamla gubbar och tanter som vill ha öppna relationer och pratar om penetration och tantrasex.
Vad har ålder med saken att göra? Varför "pinsamt" att äldre personer pratar om relationer och sex? Äldre personer har vanligtvis större erfarenhet av det än yngre.

Så tråkigt för dig att du är inskränkt.
Citera
2026-07-13, 06:24
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Vad har ålder med saken att göra? Varför "pinsamt" att äldre personer pratar om relationer och sex? Äldre personer har vanligtvis större erfarenhet av det än yngre.

Så tråkigt för dig att du är inskränkt.
Ålder har ingenting med saken att göra, det är producenterna av dejtingprogramen som är inskränkta eller åtminstone väldigt enögda. Allt de vill ha är drama och så mycket snusk och sexsnack som möjligt. Det är inte normalt varken mellan unga eller gamla. Man får ha i åtanke att det är rätt speciella människor som ställer upp på sånt här.

Programmet hade potential, men istället för att ta med äldre visa människor som kan dela med sig av sina erfarenheter på ett sunt vis till yngre, tar man med äldre människor som agerar och fungerar ungefär som tonåringar. Vad tycker du att de äldre lärt de yngre hitintills i HR?

Nä, det är sorgligt och tragiskt med ungdomar som ligger runt på fyllan i dejtingprogram, och det är tragiskt med gamla människor som inte verkar ha utvecklats ett jota sedan de själva var i den åldern.

Programledarna är urusla dessutom, behandlar deltagarna som både barn och nära vänner som de ska ha "förtroliga" samtal med.
Citera
2026-07-13, 06:57
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
Tycker det är precis som i Paradise hotell fast med seniorer. Inte fan är man visare och mognare bara för man är gammal. Hjärnan är ung. Och begäret vill ha. Många som säger att " ja vi ska vara fria och dejta andra" sen så fort nån gör det då " hej då" . suck.
Citera
2026-07-13, 06:59
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Har det slagit dig att detta pseudo-rogram finansieras av skattemedel?
Ökar det skatteviljan?
Citera
2026-07-13, 07:02
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeahLikeWhoa
Tycker det är precis som i Paradise hotell fast med seniorer. Inte fan är man visare och mognare bara för man är gammal. Hjärnan är ung. Och begäret vill ha. Många som säger att " ja vi ska vara fria och dejta andra" sen så fort nån gör det då " hej då" . suck.

Fundera gärna äver den tänkta autenticiteten.
Hur väljs deltagarna ut?
Varför förmår de inte att finna en partner (eller flera partners) förutan medverkan i en dokusåpa?
Får de betalt?
Citera
2026-07-13, 07:32
Medlem
Ochotnyryads avatar
Älskar detta program

Men fattar inte att de är lite mer tillåtande mot varandra. Sura miner direkt om ngn vill gå på en date
( som ändå är själva poängen med programmet )
”Vi hade bestämt”, ”han är inget för mig” mm mm efter en dag.
Nej men anmäl dig inte till ett datingprogram då.

Rimligt hade varit att säga att ” nu tar vi chansen och minglar denna vecka och så ser vi hur det blir när den är slut”
Lilly är klok tycker jag. Men önskar sååå att hon hade fixat till sig lite till daten. Lite smink å kanske en klänning hade hon varit top notch
Citera
2026-07-13, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Ella-Britt haha hon måste vara Sveriges bittraste tant. Ett sådant limmande plåster på Göran, det går självklart inte hem.
Jaaa hon har en skruv lös, kolla hennes blick, vacker är hon ju inte, näst intill ful
Citera
2026-07-13, 10:54
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Terje backade då hon sagt att hon inte kunde ha penetrations-sex.... Vadå andra saker är viktigare då man blir äldre?...

Där dog det. Det är bara så man pratar penetrations-issues oavsett ålder och kön. Och den som lyssnar nickar och förstår och kyssar och tantra är jättehärligt (inte bara men eh...). Jag beklagar när det inte funkar men igenvuxna vulvor (eller svajande erektion) är normalt och sägs i den offentliga lögnen att kvinnor inte är vaginala.

Jag har långt till 65 men har ett par års erfarenhet av klimakteriehelvetet som började tidigt som hos släktens honor före mig. Och precis som puberteten kom från ingenstans och jag över en natt fick glitter i livet, lika snabbt försvann det Nu var det slut! Jag gillar inte alls post fertiliteten men det är platå och sluttar inte. Vad jag skulle komma till, oavsett om ni kvinnor har samlag eller inte ska ni ta hand om underlivet med lokalt östrogen; torra slemhinnor kan bli så sköra att det blir sår (smärtsamt bara att se), skyddar mot urinvägsinfektioner och urinläckage och minskar pH-problem.
Citera
2026-07-13, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Ålder har ingenting med saken att göra, det är producenterna av dejtingprogramen som är inskränkta eller åtminstone väldigt enögda. Allt de vill ha är drama och så mycket snusk och sexsnack som möjligt. Det är inte normalt varken mellan unga eller gamla. Man får ha i åtanke att det är rätt speciella människor som ställer upp på sånt här.

Programmet hade potential, men istället för att ta med äldre visa människor som kan dela med sig av sina erfarenheter på ett sunt vis till yngre, tar man med äldre människor som agerar och fungerar ungefär som tonåringar. Vad tycker du att de äldre lärt de yngre hitintills i HR?

Nä, det är sorgligt och tragiskt med ungdomar som ligger runt på fyllan i dejtingprogram, och det är tragiskt med gamla människor som inte verkar ha utvecklats ett jota sedan de själva var i den åldern.

Programledarna är urusla dessutom, behandlar deltagarna som både barn och nära vänner som de ska ha "förtroliga" samtal med.

Vad är det äldre ska lära yngre i ett dejtingprogram menar du? De visar hur det är att vara mänsklig. Att de kan känna sig som en tonåring inuti fast utsidan inte är perfekt. Jag tycker de är modiga, kloka, visa och underbara. De ligger knappast runt, de pratar om sex - är det också tabu i din värld?
Citera
2026-07-13, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmy60
Jaaa hon har en skruv lös, kolla hennes blick, vacker är hon ju inte, näst intill ful

Jag tycker hon är jättesöt. Men tror att Göran blir mer intresserad av att utforska andra kvinnor när hon är så tydligt på. Nästan desperat. Men hon blev ju förtjust i honom, då är det inte så konstigt.
Citera
2026-07-13, 11:12
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Vad är det äldre ska lära yngre i ett dejtingprogram menar du? De visar hur det är att vara mänsklig. Att de kan känna sig som en tonåring inuti fast utsidan inte är perfekt. Jag tycker de är modiga, kloka, visa och underbara. De ligger knappast runt, de pratar om sex - är det också tabu i din värld?
Ja, faktiskt.
Varför inte prata om kärlek och relationer istället? Sex är privat, och något som är unik mellan just de två människorna där och då. Sex kan man inte lära ut på samma sätt som man kan ge råd baserat på erfarenhet av relationer. Sex får ta en alldeles för stor plats även i HR, att yngre människor äcklas av det är inte konstigt. Någon gång i livet måste väl ändå andra saker i livet bli eller vara viktigare än sex. Det finns inget modigt och underbart med att prata underlivsproblem och öppna förhållanden som 65+. Tvärtom.
Citera
2026-07-13, 11:17
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Där dog det. Det är bara så man pratar penetrations-issues oavsett ålder och kön. Och den som lyssnar nickar och förstår och kyssar och tantra är jättehärligt (inte bara men eh...). Jag beklagar när det inte funkar men igenvuxna vulvor (eller svajande erektion) är normalt och sägs i den offentliga lögnen att kvinnor inte är vaginala.

Jag har långt till 65 men har ett par års erfarenhet av klimakteriehelvetet som började tidigt som hos släktens honor före mig. Och precis som puberteten kom från ingenstans och jag över en natt fick glitter i livet, lika snabbt försvann det Nu var det slut! Jag gillar inte alls post fertiliteten men det är platå och sluttar inte. Vad jag skulle komma till, oavsett om ni kvinnor har samlag eller inte ska ni ta hand om underlivet med lokalt östrogen; torra slemhinnor kan bli så sköra att det blir sår (smärtsamt bara att se), skyddar mot urinvägsinfektioner och urinläckage och minskar pH-problem.
Fint att Florence vill värna det kvinnliga könet, men jag tror att du är lite arbetsskadad.
Inte alla kvinnor behöver eller bör behandlas med östrogen. Är det torrt kan det bero på att omgivningen är tråkig. En öl eller en promenad kan få fart på systemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in