2026-08-15, 08:35
Medlem
Grisbrottarens avatar
Det finns vissa likheter mellan det här fallet och Alexander Bengtssons (M) i Uppsala för tio år sedan.
(FB) Alexander Bengtsson (m) knivskuren i sitt hem i Uppsala, nu död i Ödeshög.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/misstankarna-om-alexanders-dod-beror
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Eoml8G/dna-analysen-klar-alexander-bengtsson-dod-i-bilen

Han var svart och bög, och kunde därför göra politisk karriär i kampen mot "rasism" och "högerextremism". Han boostade karriären genom att göra ett femtiotal anmälningar om påstådda hatbrott mot sig, men tog livet av sig kort efter att han delgivits misstanke om falsklarm.

Även han lyftes fram och hyllades av naiva vänsteraktivister, som inte förstod vilket monster de skapade och hur de utnyttjade honom för sin egen godhetssignalering.
Även i fallet med Arday har folk som utnyttjat honom för att spela goda orsakat tragedin.
Senast redigerad av Grisbrottaren 2026-08-15 kl. 08:39.
Citera
2026-08-15, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Det roliga var att det var den första svarta professorn. Sedan visade sig att han plagierade sig igenom hela sin utbildning, anklagade alla motståndare för "RASISM!" och sedan tog livet av sig. Det är lite komiskt ändå måste du medge? Det säger också ganska mycket om att svarta/afrikaner inte är kapabla att bli professorer på universitet.

nej din mupp....världen har haft mängder av professorer med svart hud före honom.
herregud säger jag bara.

snabb googling den första svarta professorn hette Anton Wilhelm Amo, han disputerade 1734 (Wittenberg) och blev senare professor

https://en.wikipedia.org/wiki/Anton_Wilhelm_Amo
Citera
2026-08-15, 09:28
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
nej din mupp....världen har haft mängder av professorer med svart hud före honom.
herregud säger jag bara.

snabb googling den första svarta professorn hette Anton Wilhelm Amo, han disputerade 1734 (Wittenberg) och blev senare professor

https://en.wikipedia.org/wiki/Anton_Wilhelm_Amo
Första svarta professorn på Cambridge. Jösses, du läser inga artiklar om ämnen märker jag.
Citera
2026-08-15, 10:04
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Fuskat, ja. Men drevet som säkerligen fick honom att begå självmord, är så ovärdigt. Varför håller människor på med sånt?

De som gjorde det mår nog dåligt idag. Men de lika medskyldiga borde ju vara de som bekräftade hans mytomani. Bekräftade hans som det verkar sjuka bild över hur bra han var i allt. De gjorde väl då att han faktiskt själv trodde på det. Sedan när shit hit the fan övergav de alla honom.
Citera
2026-08-15, 10:21
Medlem
Trollmias avatar
Ja, tragisk historia är det. Men du kan slå dig i backen på att de som upphöjde honom och sjöng honom till ärans höjder inte kommer ta ett endaste ansvarsfullt tag i det. Nope, allt kommer att skyllas på de där onda rasisterna som granskade och avslöjade allt. Sanna mina ord.

Personlig anektdot: när jag först läste om honom nån gång förra året så började jag ana ruggugglor i mossen. Jag tänkte att det är ungefär som när invandrare här i Sverige höjs till skyarna och alla blir chockerade när det sen visar sig att de har fuskat, begått brott m.m. och begråts i media som rrrrrasism!!

Att det här slutade som det gjorde är givetvis en tragedi. Men han tog själv det beslutet efter att ha insett att han inte kunde leva med lögnen. Man undrar vad som han ljög ihop i sin sk självbiografi. Men vi har nog inte hört det sista om den här härvan. Nu ska det smidas martyrskap ska du se.
Citera
2026-08-15, 10:36
Medlem
Mytomaner som blir påkomna, speciellt efter en lång lyckad period där många trott på dom, mår dåligt. De känner som att deras liv faller ihop(vilket det ju gör, det var byggt på lögnerna). Då kan sådant här tyvärr hända.

Man kan inte i rädsla för det låta dom ljuga och hålla på. Falskheter måste fortfarande stoppas.

Största problemet är de som låter det gå så här långt. Hade han stoppats tidigare, så hade det inte blivit en så stor sak, och han hade troligen inte gått så långt när han blev påkommen.

Det kommer tyvärr troligen att hända igen.
Senast redigerad av adyring 2026-08-15 kl. 10:39.
Citera
2026-08-15, 10:48
Medlem
LKKINGENs avatar
Inkvoterade så det skriker om det.
Vad jag aldrig har förstått är de som förfalskar utbildningar, erfarenhet etc, tror dom inte det kommer märkas på första arbetsdagen?

Skulle aldrig ens försöka mig på att förfalska, inte för är att jag är hederlig utan för att jag inte vill ställa mig själv i en position jag kunnat undvika så jag slapp bli satt i skambänk.

Sen att vara neger, inkvoterade och upphöjd till gud gör inte det hela mindre idiotiskt.
Men de som skyller på den vita mannen har många gånger rätt.
Hade förfarandet skötts regelrätt hade detta inte hänt, det händer när man vill ge snabbspår och hellre går efter hudfärg än kompetens.
Så skyll inte på negern för att den är dum, skyll på de som lät en dum neger genom nätet.

Lite som att skylla allt på våra tillresta när det är politikerna och de som röstar på dem som är problemet.
Så det inte blir fel, jag önskar inget annat än ett vitt Sverige!
Senast redigerad av LKKINGEN 2026-08-15 kl. 10:50.
Citera
HusvagnSvenssons avatar

Moderatormeddelande

Postat av HusvagnSvensson 2026-08-15, 12:04
Moderator
Namnet på Jason Arday tillagt i trådstart
2026-08-15, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
Ja, tragisk historia är det. Men du kan slå dig i backen på att de som upphöjde honom och sjöng honom till ärans höjder inte kommer ta ett endaste ansvarsfullt tag i det. Nope, allt kommer att skyllas på de där onda rasisterna som granskade och avslöjade allt. Sanna mina ord.

Personlig anektdot: när jag först läste om honom nån gång förra året så började jag ana ruggugglor i mossen. Jag tänkte att det är ungefär som när invandrare här i Sverige höjs till skyarna och alla blir chockerade när det sen visar sig att de har fuskat, begått brott m.m. och begråts i media som rrrrrasism!!

Att det här slutade som det gjorde är givetvis en tragedi. Men han tog själv det beslutet efter att ha insett att han inte kunde leva med lögnen. Man undrar vad som han ljög ihop i sin sk självbiografi. Men vi har nog inte hört det sista om den här härvan. Nu ska det smidas martyrskap ska du se.
Jag tror att han insåg att han inte kunde leva det goda livet med lögnen. Vi får se om han lämnar efter sig ett brev med ett erkännande/ursäkt eller om han lämnar efter sig en anklagelse till rasisterna som drev honom till att ta sitt liv. Rejäl skillnad på hur hans eftermäle blir.
Citera
2026-08-15, 12:49
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Största problemet är de som låter det gå så här långt. Hade han stoppats tidigare, så hade det inte blivit en så stor sak, och han hade troligen inte gått så långt när han blev påkommen.

Ja den stora skulden till hans uppgång och nu höga fall, bär de som trots uppenbara lögner och förfalskningar hjälpte honom att klättra.
DE var förblindade av sina egna rasistiska fördomar och behov av en svart galjonsfigur som de uppenbarligen trodde behövde specialbehandling för att kunna komma fram.

Hade han varit en vit man i Storbritannien hade hans uppgifter och texter sannolikt synats och stoppats redan i början av hans karriär. Det hade aldrig gått så långt som till en professur och denna berömmelse.
Han hade absolut aldrig fått bära olympiaelden vid olympiaden i London 2012!
Tänk att han faktiskt fick göra det!
Senast redigerad av coli 2026-08-15 kl. 12:57.
Citera
2026-08-15, 12:52
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homofilen
Är ni säkra på att han är Neger ?

Det är precis den tanken man får, nu när allt annat visat sig vara en sprucken såpbubbla….. 😉
Skokräm 🤔
Citera
2026-08-15, 13:10
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seelsorge
Alla plagierar. Det hela beror på rasism. En judisk professor skulle aldrig bli anklagad för någonting.
En Judisk professor styrs mer av moral och vikten av att göra rätt för sig.
Behöver dessutom inte plagiera andra, det är snarare så att andra plagierar det Judarna skapar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in