2026-08-15, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Ditt utgångsargument var att kvinnan bara skulle försvåra sitt liv genom att dejta och ha en man i det.
Det var utgångspunkten när jag frågade dig vad hon gjorde på Mötesplatsen ifall detta var fallet och ville belysa att om man följer ditt resonemang så sitter hon knappast och chattar och överhuvudtaget har en profil där om allt i hennes liv är tiptop och precis så som hon vill ha det.
Ett sådant beteende tyder snarare på att hon skulle ha ett absolut skittråkigt och innehållslöst liv och försöker fylla några minuter med att tomgångschatta med folk?
Lite som när du blåser bort några timmar på candy crush och kallar det sysselsättning.
Eller som att både du och jag fördriver tid på flashback 🙂

Nej men du kanske missade "plenty more fish in the sea"? Skulle säga att kvinnor 40+ för första gången kan dejta lite ansvarslöst och på skoj, när de inte längre behöver hitta någon att göra barn med. De kan roa sig helt enkelt, och det finns en uppsjö av män att göra det med. Så när du tror att kvinnor som nobbar män har tråkigt har de en massa andra män att välja på. Eller så kan de stanna hemma och spela Candy crush om de inte pallar att raka benen den dagen.

Ts betedde sig för övrigt barnsligt och förtjänade ingen dejt.
Citera
2026-08-15, 10:05
Avstängd
GiveMeHeads avatar
Kvinnor och deras hormoner, klimakteriebesvär, underlivsproblem mm fuckar upp deras hjärna och dom blir sinnessvaga.
Citera
2026-08-15, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pati1985
Du verkar ha missat vad jag skrev tidigare, så vi tar det enkelt:

För det första: det fanns inget medvetet ”test”, jag hade fullt upp den dagen och satt inte med mobilen i handen. Att inte svara direkt är inte ett spel utan det är att ha ett vuxet liv och att hon drog slutsatsen att det ”svalnat” handlar om hennes egen osäkerhet, ingenting annat.

För det andra: angående att jag blockade och avslutade , ok här är en viktig grundregel för dig, kära expert: Man jagar aldrig en kvinna, oavsett vem hon är.
Varför skulle jag sitta och behålla kontakten eller boka om med någon som tvekar och krånglar redan innan vi ens har setts? Det finns absolut ingen nytta med det. Hon är en vuxen människa och bestämmer helt själv vad hon vill göra och kan söka vidare i lugn och ro, precis som jag gör.

Att springa efter folk som sänder dubbla signaler och agera dörrmatta får stå för dig och jag har självrespekt och lägger min tid på kvinnor som faktiskt är intresserade.
Jag har aldrig haft så fullt upp en hel dag att jag inte hunnit se och besvara ett meddelande, om jag tyckte det var viktigt. Genom att inte svara signalerar du att hon inte är viktig. Och då kanske det finns andra män som inte skickar de signalerna.

Att blocka någon är något en vuxen människa gör efter noggrannt övervägande. Det är barnsligt att blocka någon på de grunder du gör det.
Citera
2026-08-15, 10:11
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snakewatch
Svenska kärringar är så gott som alltid skräp arroganta horor

Hur har du kommit fram till det amigo?

Själv är jag oskuld,25+ och har alltid haft svårt att få till det. Vet inte vad det beror på?
Citera
2026-08-15, 10:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Hur har du kommit fram till det amigo?

Själv är jag oskuld,25+ och har alltid haft svårt att få till det. Vet inte vad det beror på?
Du måste skärpa dig. Gå ner i vikt om du är är så lite som halvmullig. Klipp dig, se distinkt ut, klä dig strukturerat med tanke, bete dig medvetet och får du nån signal så gå fram och babbla bara. Hur fan kan man vara oskuld i ett horhus fattar inte
Citera
2026-08-15, 10:44
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snakewatch
Du måste skärpa dig. Gå ner i vikt om du är är så lite som halvmullig. Klipp dig, se distinkt ut, klä dig strukturerat med tanke, bete dig medvetet och får du nån signal så gå fram och babbla bara. Hur fan kan man vara oskuld i ett horhus fattar inte

Men om jag har gjort dessa saker som du nämner, hur kan jag då fortfarande vara oskuld i horhuset swedenistan?
Citera
2026-08-15, 10:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Men om jag har gjort dessa saker som du nämner, hur kan jag då fortfarande vara oskuld i horhuset swedenistan?
Du måste vara först, prata, chansa, gör bort dig osv ingen bryr sig om 5 min. Världen är full av horungar och de flesta kan inte ens torka röven. Ta för dig, tro på dig, och pissa i andra människors diabetesskadade kommunisthormun. Du måste våga du kommer gå längre än vad du tror.
Citera
2026-08-15, 10:54
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Eller som att både du och jag fördriver tid på flashback 🙂

Nej men du kanske missade "plenty more fish in the sea"? Skulle säga att kvinnor 40+ för första gången kan dejta lite ansvarslöst och på skoj, när de inte längre behöver hitta någon att göra barn med. De kan roa sig helt enkelt, och det finns en uppsjö av män att göra det med. Så när du tror att kvinnor som nobbar män har tråkigt har de en massa andra män att välja på. Eller så kan de stanna hemma och spela Candy crush om de inte pallar att raka benen den dagen.

Ts betedde sig för övrigt barnsligt och förtjänade ingen dejt.
Igen, du berör inte ditt initiala argument. Du menade på att hon bara skulle försvåra livet med en man i det så varför göra det samtidigt som hon uppenbarligen chattar med man.
Hur kan du få det till att det handlar om en kvinna som är tillfredställd med livet?

Varför inte försvara dina argument för en gång skull istället för att försöka få mig att försvara min frågeställning.
Citera
2026-08-15, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Igen, du berör inte ditt initiala argument. Du menade på att hon bara skulle försvåra livet med en man i det så varför göra det samtidigt som hon uppenbarligen chattar med man.
Hur kan du få det till att det handlar om en kvinna som är tillfredställd med livet?

Varför inte försvara dina argument för en gång skull istället för att försöka få mig att försvara min frågeställning.
De flesta kvinnor som är på appar vill nog träffa någon. Om de inte bara vill ligga då. Kvinnan ifråga upplevde inte att ts hade potential vare sig för det ena eller det andra. Det betyder verkligen inte att hennes enda andra alternativ till sysselsättning är Candy crush.
Citera
2026-08-15, 11:31
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
De flesta kvinnor som är på appar vill nog träffa någon. Om de inte bara vill ligga då. Kvinnan ifråga upplevde inte att ts hade potential vare sig för det ena eller det andra. Det betyder verkligen inte att hennes enda andra alternativ till sysselsättning är Candy crush.
Varför skulle inte uppmärksamheten räcka? Många kvinnor är beroende av bekräftelse. Speciellt de med fördelaktigt utseende som förstås inte behöver en app för att träffa en snubbe.
Citera
2026-08-15, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Varför skulle inte uppmärksamheten räcka? Många kvinnor är beroende av bekräftelse. Speciellt de med fördelaktigt utseende som förstås inte behöver en app för att träffa en snubbe.
Kan ju bara tala för mig själv men tycker ovälkommen uppmärksamhet av sexuell eller romantisk art mest är besvärande.
Citera
2026-08-15, 11:48
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Kan ju bara tala för mig själv men tycker ovälkommen uppmärksamhet av sexuell eller romantisk art mest är besvärande.
Det är ju exakt vad du får på apparna. Vem som helst kan se och gilla dig. Men jag förstår dig då jag också tycker det är obehagligt med paddor och träsktroll som jag lyckligtvis länge undvikit (tack vare väl kalibrerade algoritmer?).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in