Citat:
Ursprungligen postat av
Offervilja
Äh, Sanna Marin...
Sanna Hill har bland annat tagit sig ett coolt efternamn, hängt med Hizbollah och blivit beundrad av en massa coola nationalistsnubbar. Det är ganska rockstjärnigt. Hennes förräderi är ju fruktansvärt vidrigt, men även det gör henne mer intressant som person. Hon hoppar också av i rätt tid. Det blir som en rockstjärna som tar livet av sig innan han eller hon blir gammal, ful och tråkig.
Hill är knappast ett coolt efternamn. Jag visste dock inte att det är ett taget namn, och håller det som en hörsägen tills bevis presenteras. Men det är iofs helt irrelevant.
Det är inte coolt att hänga med islamister i olika arabländer, bara idiotiskt.
Jag förstår henne på sätt och vis, hennes s.k. avhopp, men för oss som står kvar på nationalistsidan så framstår det som tragiskt. Jag tror inte någon på vänstersidan faktiskt tror att hon bytt åsikter. Hon säger ju själv att det beror på ytterhögerns påstådda kvinnofientlighet - alltså hade det inte att göra med deras (påstådda) rasim nazism och fascism som hon inte tagit avstånd ifrån.
Jag skulle inte kalla det hon gjort för förräderi - möjligen ett extremt pinsamt avhopp med uppenbart vaga förklaringar och ursäkter.
Förräderi är ett ord jag skulle spara till "fiender till staten" typ högprofilerade spioner och såna är lika ovanliga som vita tigrar.