Citat:
Ursprungligen postat av
ggknallin
Vet du vad jag menar? Att du är sjuk i huvudet. Du har INGEN JÄVLA ANING om hur det är att vara fosterbarn för hade du haft det så hade dina resonemang inte varit så här imbecilla.
Han har säkert överdrivit, förvanskat kontext osv men det kan inte ta bort att hans s k ”mamma” behandlade honom som skit.
Öppna dina jävla ögon ditt besatta as! Vågar du ha 2 tankar i huvudet samtidigt? Eller är det svårt att fatta att han kan ha ”ljugit” men ändå haft en fruktansvärd barndom
Hur vet du det? Du har du fel kan jag berätta för dig och Jocke har väl sagt att han hade det bra hos Margot och Roine?
Han har överdrivit och förvandlat kontexten av dom få procent av det han berättat som finns nedtecknat men åtminstone 90 procent av allt han berättat är lögner. Ingenting indikerar att hans mamma behandlade honom dåligt eller att hon hade någon personlighetsstörning. Inte minst indikerar hennes beteende mot honom idag på motsatsen, då en narcissist otvivelaktigt hade gått till aggressiv motattack mot honom och det har hon inte gjort.
Jocke mår fruktansvärt idag (säger han). Hans enda minne är att han satt under ett köksbord och grät och inte minns varför (förmodligen bland dom vanligaste barndomsminnena man kan ha och det resulterar inte i ett barndomstrauma), sedan hamnar han hos Margot och Roine och mamman försvann ur hans liv (av vad han berättat).
Han har levt ihop med Jonna i 15 år, 730 månader. Hur kan hans fruktansvärda mående idag bero på en barndom han inte minns eller ett manus han skrivit om fiktiva händelser?
En person som är ärlig om innehållet i sin berättelse är inte rädd för att bli ifrågasatt. En ärlig person lägger aldrig till att hen har orubbliga bevis och att ”ingen kommer kunna ifrågasätta att det har hänt”, utan att ha det - en person som är rädd för att bli ifrågasatt och med det bli avslöjad kan ta till sådana desperata manipulationsmetoder och Jocke har har satt den metoden i system. Han säger alltid att han har en pågående polisutredning, orubbliga bevis och 20-30 vittnen när han ljuger.
Jag är inte besatt. Jag har karaktär och lyteskomik. Att ha som hobby att gräva om Jocke är otroligt givande då han är en klandervärd person och ljuger varje gång han öppnar sin mun. Du är inkapabel att acceptera verkligheten och kommer så att förbli.
2025
”Fostermamman tillbakavisar Joakim Lundells uppgifter om bland annat vanvård. Fostermamman säger att hon utan resultat kontaktade polis, åklagare och advokater när Joakim spred sina anklagelser offentligt.”
”Joakim Lundell vill fortsatt understryka:
Att han inte varit drivande i dramat eller att han styr eller påverkar kreatörer.”