Citat:
Ursprungligen postat av
Purplepanic
Känns som att de har rätt mycket på fötterna och att det nog är en rätt allvarlig variant av brotten?
Vad tror vi detta kan handla om?
Och vem är kvinnan?
Det känns som att de har mycket trams och småskit om det låtit saker och ting pågå i 2 år om nu anmälan/anmälningar kommit in sent.
Att hon blivit häktad säger tyvärr inte ett skit om situationens allvar då man i Sverige kan häktas otroligt lätt. Vore kul att veta hur åklagare och tingsrätt menar att någon utredning riskerar att försvåras, min gissning är att all "bevisning" redan finns samt att de flesta inblandade redan är hörda.
Jag kan givetvis ha fel och det hoppas jag att jag har då hon sitter frihetsberövad men tyvärr har jag på väldigt goda skäl noll förtroende för svenskt rättsväsende.
Det kan vara något så pass bagatellartat som att hon skickat oönskade sms till barnens far vid några enstaka tillfällen saken handlar om.
Skulle inte förvåna mig om kvinnan dessutom har någon diagnos och att någon kontakt med öppenpsykiatrin vore lämpligare än straffrättsliga åtgärder.
Men återigen, jag vet inte utan spekulerar enbart om än utifrån egen erfarenhet.