Citat:
Jag har lärt mig massor av algebra och differentialekvationer, vetenskapsfilosofi och satan och hans moster under fem år. Dessutom publicerat forskning och varit med i olika forskningskonstellationer. Så nog är jag kvalificerad till min åsikt, det ska du inte oroa dig för.
Jag lovar dig att alla som nu är ”tränade” inom att skriva akademiska texter överlåter både tänkande och skrivande åt LLM:er. Tycker det låter som du behöver kliva ner från din höga häst, förmodar att du är tidig i någon av dessa tuffa akademier? Det är mycket fluff. Eftersom inga YH-studenter lyckas penetrera mitt skrå så står min hypotes kvar, att det troligen inte är så stor skillnad. Vore kul å jobba med en YH:are någon gång.
Jag lovar dig att alla som nu är ”tränade” inom att skriva akademiska texter överlåter både tänkande och skrivande åt LLM:er. Tycker det låter som du behöver kliva ner från din höga häst, förmodar att du är tidig i någon av dessa tuffa akademier? Det är mycket fluff. Eftersom inga YH-studenter lyckas penetrera mitt skrå så står min hypotes kvar, att det troligen inte är så stor skillnad. Vore kul å jobba med en YH:are någon gång.
Jag har svårt att tro att du var forskare. Som sagt du verkar inte ens känna till VAD en masterutbildning tränar en person inom och tror att det skulle kunna ersättas av AI.
Du attackerar mig samtidigt som du projicerar, i stället för att bemöta argumentet, tecken på att du inte har ett starkt motargument. Mitt inlägg handlade inte om huruvida kul det skulle kunna vara för dig att ha en YH person på din arbetsplats eller "skrå".
Min poäng var och är, även om några akademiska yrken använder AI till vissa uppgifter bygger högre utbildning upp ett kritiskt tänkande som inte försvinner för att verktygen förändras. Så som akademisk träning i att analysera källor, väga argument, skriva strukturerat.
Om du tycker jag har fel i sak kan du gärna komma med konkreta exempel.
du bevisar min poäng. Vad pluggar du?