2026-08-14, 21:06
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Jag är svensk nationalist.
Har absolut inga problem med gays etc, så länge dom inte stör, eller försöker pådyvla andra sina åsikter.

Det skulle räknas in i homobisk åsikt i undersökningen.
Citera
2026-08-14, 21:20
Medlem
LittleFishs avatar
Det är ju snarare mer förvånande att 52% inte utger sig för att vara homofober. Troligtvis om det delas in per grupp spretar nog åsikterna rätt så rejält. MENA invandrare kontra västeuropéer tex.
Citera
2026-08-14, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
En undersökning beställd av Tidö-regeringen visar föga förvånande att nästan hälften av eleverna på SFI anser att homosexualitet är oacceptabelt.

https://www.tv4.se/artikel/7DfqKuDNxRlAsvqid20Iml/ny-rapport-varannan-deltagare-pa-sfi-emot-homosexualitet

Själv har jag missat det, men tydligen fick regeringen kritik för att man låtit undersöka vad en grupp i samhället tycker om en annan, men vi får väl anta att denna kritik kommer vänsterifrån. Samma vänster har ju i decennier varit noga med att verka för så stor invandring som möjligt från värdekonservativa länder, företrädelsevis muslimska sådana.

Var man från invandringsvänsterns sida redan från början medveten om den här typen av attityder bland nysvenskarna, och är det därför man blev så upprörd över att saken ens skulle undersökas?

Finns det fler attityder som vi kan misstänka att invandringsförespråkarna egentligen föraktar, men samtidigt är fullständigt medvetna om att migranterna som de vill ha hit hyser?

Är det en god idé som nu föreslås, att SFI skall göras om och fokusera mer på att utbilda i "svenska värderingar"?
Går det ens att utbilda folk i "värderingar"?

Det där var en cool föreställning.
Citera
2026-08-14, 21:28
Avstängd
Citat:
En undersökning beställd av Tidö-regeringen visar föga förvånande att nästan hälften av eleverna på SFI anser att homosexualitet är oacceptabelt.

https://www.tv4.se/artikel/7DfqKuDNxRlAsvqid20Iml/ny-rapport-varannan-deltagare-pa-sfi-emot-homosexualitet

Själv har jag missat det, men tydligen fick regeringen kritik för att man låtit undersöka vad en grupp i samhället tycker om en annan, men vi får väl anta att denna kritik kommer vänsterifrån. Samma vänster har ju i decennier varit noga med att verka för så stor invandring som möjligt från värdekonservativa länder, företrädelsevis muslimska sådana.

Var man från invandringsvänsterns sida redan från början medveten om den här typen av attityder bland nysvenskarna, och är det därför man blev så upprörd över att saken ens skulle undersökas?

Finns det fler attityder som vi kan misstänka att invandringsförespråkarna egentligen föraktar, men samtidigt är fullständigt medvetna om att migranterna som de vill ha hit hyser?

Är det en god idé som nu föreslås, att SFI skall göras om och fokusera mer på att utbilda i "svenska värderingar"?

Fast det är väl ändå bra?
Vi har redan rekordlågt barnfödande, bögar gör inte saken bättre..
Citera
2026-08-14, 21:33
Medlem
pestloppans avatar
Citat:

Det råder väl åsiktsfrihet i Sverige?
Såvitt jag vet är det inte förbjudet att vara homofob. (Däremot är det förbjudet att håna och trakassera människor för deras sexuella läggning, men det är en annan sak).

Att försöka lära ut till homofober, oavsett härkomst, att dessa ska lära sig acceptera bögar och flator är ju närmast skrattretande.
Citera
2026-08-14, 21:34
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Fast det är väl ändå bra?
Vi har redan rekordlågt barnfödande, bögar gör inte saken bättre..
Jag har inte lagt någon värdering i det. Tycker bara det kan vara intressant att diskutera hur de som är mest för invandring kan tänkas reagera, eftersom jag tror att de också är mest HBTQIA+-frälsta.

Detta är ingen viktig fråga för mig, men när jag letade efter en tråd så fann jag ingen, och då startade jag helt enkelt en.
Synd att frågan sorterar in här, för man hade ju gärna hört vad vänsterfolk tycker, och de hänger väl knappast i Integration och invandring...
Citera
2026-08-14, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleFish
Det är ju snarare mer förvånande att 52% inte utger sig för att vara homofober. Troligtvis om det delas in per grupp spretar nog åsikterna rätt så rejält. MENA invandrare kontra västeuropéer tex.

Nu var det väl bara 6 av 10 el om det var mindre, som överhuvudtaget hade svarat
Citera
2026-08-14, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Man kunde även frågat kring negativ inställning till judar, kristna eller västerländska normer men det är ju inget som väcker uppmärksamhet i Sverige.

Dessa människor är fina för att dom kommer från en kultur som hatar oss och vårat sätt att leva och det är vi ok med, när dom inte gillar Pride-parader, psykiskt sjuka transor och liknande däremot, där går liksom gränsen för det flummiga klägget men samtidigt dyrkar dom ofta själva en pedofil så det är ju ändå ingen katastrof.. eller?
Nä judarna pratar man verkligen inte ofta om, vilket man borde göra
Citera
2026-08-14, 21:47
Medlem
Citat:
Jag har inte lagt någon värdering i det. Tycker bara det kan vara intressant att diskutera hur de som är mest för invandring kan tänkas reagera, eftersom jag tror att de också är mest HBTQIA+-frälsta.

Detta är ingen viktig fråga för mig, men när jag letade efter en tråd så fann jag ingen, och då startade jag helt enkelt en.
Synd att frågan sorterar in här, för man hade ju gärna hört vad vänsterfolk tycker, och de hänger väl knappast i Integration och invandring...

"vänster" existerar tyvärr inte längre, bara en överdriven föreställning av progressivitet.
Citera
2026-08-14, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Vidare visar undersökningen att 20% av dem ej förvärvsarbetat efter 20 år i Sverige
I utanförskapsområden har 33% ej förvärvsarbetat efter 20 år i vårt land...

Vi vet vem som föder dem

Ja det är inte bra att många invandrare aldrig har arbetat. Vi måste verkligen sluta diskriminera dom så att dom får ta del av jobben också. Dom flesta invandrare har bättre arbetsmoral än svenskar.
Citera
2026-08-14, 21:52
Medlem
Pungsvings avatar
Samtidigt är 48% inavlade ökenbögar.
Citera
2026-08-14, 22:07
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Det skulle räknas in i homobisk åsikt i undersökningen.

Brukar inte svara vänstertroll, men frågan i undersökningen var följande;

Är homosexualitet acceptabelt eller inte? (aldrig/alltid acceptabelt, skala 1–10).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in