2026-08-14, 09:30
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
@Tumbasfinest123 what ?

5-10 meter är ju knas, galet högt. Att båda inte omkom direkt efter fallet, galet. Överlever man ett sådant fall har man haft mycket tur.

Beror ju också på vilken typ av skydd man har på sig. Ser dagligen unga killar som åker mc i shorts, tirre och converse. Då kan du dö om du krockar i 30km/h.
Citera
2026-08-14, 10:50
Medlem
Fel från mig, det var från Nynäshamns hållet dom kom ifrån, och drog in i räcket precis innan klarastrandsleden…. Det är typ 20 m högt.
Citera
2026-08-14, 13:26
Medlem
DennisOlofs avatar
Va ?

Var det 20 meter högt, plus den rörelseenergi som man har när motorcykeln drar in i räcket. Att båda inte avled direkt är ett mirakel, nu kanske den andra också avlider pga interna skador, blödningar etc. Sedan så klarar man sig bättre med skydd på men sannolikheten att man klarar sig från ett fall på 20m är mycket liten.

Jag undrar lite hur det gick till, för inte kan jag tänka mig att man lutar sig mycket på motorcykeln och kör fort där det är kurvor och man vet att det är högt upp. Tänk om det händer något som det gjorde i detta fall.

Var det sporthoj eller ?
Citera
2026-08-14, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumbasfinest123
Fel från mig, det var från Nynäshamns hållet dom kom ifrån, och drog in i räcket precis innan klarastrandsleden…. Det är typ 20 m högt.

Vet inte hur det gick till här, men kommer du från det hållet så har du väl en ca. 3 km lång raka från typ Gullmars till det svänger borta vid Tegelbacken. Brukar sitta på uteserveringarna vid Kornhamnstorg och en del vrider verkligen ut sina hojar där på bron.
Citera
2026-08-14, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Stulen hoj
Drogpåverkad
Inget körkort
Extremt hög hastighet
Låg körskicklighet
Tjejen var en blåst anknäbbstuttfia som gillar farliga killar

Sätter min högra testikel på att minst 5 av dessa kan bockas av!

OJ!
Personligen tycker jag det verkar riskfyllt att sticka ut hakan så mycket o hävda att hela fem av punkterna kommer att vara gällande.
Insatsen är väldigt hög.

Vad säger polisen om vad som hänt?
Citera
2026-08-14, 19:33
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
OJ!
Personligen tycker jag det verkar riskfyllt att sticka ut hakan så mycket o hävda att hela fem av punkterna kommer att vara gällande.
Insatsen är väldigt hög.

Vad säger polisen om vad som hänt?

Oddsen är mycket goda för min testikels bevarande. Ingen fara.
Citera
2026-08-14, 21:29
Medlem
Kennethkvartings avatar
Han har ju givetvis kommit i Mach 0,25 över krönet, fjädringen har gått i toppen och friktionen mellan hjul och vägbana har blivit minimal samtidigt som bågen börjat wobbla, han har tappat kontrollen och de har åkt av vägen.

Föraren hade säkert fullgod skyddsutrustning, men inte passageraren, så hon kolade av.
Citera
2026-08-14, 21:51
Medlem
zikaboos avatar
Nytt offer på ”dödens bro” känd för trafikanter som kraschar i mittbarriär och flyger över till andra siden.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oR3pKa/nytt-offer-for-dodens-bro
Citera
2026-08-14, 22:18
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Han har ju givetvis kommit i Mach 0,25 över krönet, fjädringen har gått i toppen och friktionen mellan hjul och vägbana har blivit minimal samtidigt som bågen börjat wobbla, han har tappat kontrollen och de har åkt av vägen.

Föraren hade säkert fullgod skyddsutrustning, men inte passageraren, så hon kolade av.
Tur de inte träffade någon person.
Citera
2026-08-14, 23:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tumbasfinest123
Jag jobbar som ordningsvakt i närheten och var på plats. De drog in i räcket och flög över och landade på markplan nedanför vid central stationen typ….
Nej fy
Åkte precis med tåg där blickade ut över stan från perrongen
Citera
2026-08-14, 23:38
Avstängd
Borde höja räckena där
Kan väl inte vara så dyrt
Citera
2026-08-15, 00:52
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zikaboo
Nytt offer på ”dödens bro” känd för trafikanter som kraschar i mittbarriär och flyger över till andra siden.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oR3pKa/nytt-offer-for-dodens-bro

Man kan inte bygga vägar för att klara kriminella idioter som kör helt galet för fort och vårdslöst. Det blir för dyrt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in