Igår, 20:39
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Kul att dom visade rekordet på 800 meter så man ser hur rådopat det var.
Ja, fint att metoderna förfinats sedan dess.
Citera
Igår, 20:41
Medlem
Dokter Öberg...
Citera
Igår, 20:43
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Vi vill ha Bol Bol Bol mera Bol, och Bol det kommer det at bli ♫ ♪ ♬
Citera
Igår, 20:45
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Kul att dom visade rekordet på 800 meter så man ser hur rådopat det var.

Hahaha, ja.

Vad var DET som sprang...!?
Citera
Igår, 20:47
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaladlok
Kamga tar guldet. Werro snubblar igen. Warholm stukar foten. Edlund blir 4.

Fyra tips, fyra fel? van Klinken och Warholm bör vinna utan nämnvärda problem. Kamga och Edlund bör ta medalj (men inte guld). Werro vinner förmodligen, men Bol eller Hodgkinson kan också ta guldet. Oddsen 2.20, 2.50, 4.25 för de tre på Bet365.

Ser att Perseus Karlström på en annan sajt är oddsfavorit på maratondistansen i gång, med start 8.30 i morgon svensk tid. Det vore kul om han får det att stämma lika bra som när han vann guldet på 20 km i Rom för två år sedan:

https://www.virginbet.com/sports/athletics/european-championships-athletics-men/eventgroups/SBTC3_213563/6a770cd04570ec0ff626f855/
Citera
Igår, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Ja, fint att metoderna förfinats sedan dess.
Jag såg 800 utan ljud och trodde det var nåt gammalt Sebastian Coe lopp som vevades.
Hon sprang som en hel karl.

Hon var nära att göra en Bol på 4x400 i nåt mästerskap jag hittade på youtube också.
Citera
Igår, 20:51
Medlem
10 000 m damer samt damernas kula i sjukamp.
Börjar bli gott om stiltje i finalpassen nu
Citera
Igår, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Fyra tips, fyra fel? van Klinken och Warholm bör vinna utan nämnvärda problem. Kamga och Edlund bör ta medalj (men inte guld). Werro vinner förmodligen, men Bol eller Hodgkinson kan också ta guldet. Oddsen 2.20, 2.50, 4.25 för de tre på Bet365.

Ser att Perseus Karlström på en annan sajt är oddsfavorit på maratondistansen i gång, med start 8.30 i morgon svensk tid. Det vore kul om han får det att stämma lika bra som när han vann guldet på 20 km i Rom för två år sedan:

https://www.virginbet.com/sports/athletics/european-championships-athletics-men/eventgroups/SBTC3_213563/6a770cd04570ec0ff626f855/
Vi får se . Vad har Kamga för odds? Perseus har jag glömt men han har säkert diarré imorgon.
Citera
Igår, 20:52
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Man kan undra var Tilda Månsson skulle prestera i EM på 10 000m. Hon sprang 10km landsväg i Valencia på 31.53 i Januari. Kvaltiden på bana till detta EM var på 32min.
Citera
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaladlok
Vi får se . Vad har Kamga för odds? Perseus har jag glömt men han har säkert diarré imorgon.
8,50 hos ATG
Citera
Medlem
Håller också i stort med.

När det gäller Salomonsson Lind hade jag nog efter SM hoppats på åtminstone 55 m. men när man tittar på vad hon gjort tidigare i år, kanske även det var lite optimistiskt. Detta var tävling nr 27 (26 om man räknar bort kvalet i SM, där hon bara behövde lyfta ut diskusen på 50 m i första kastet). Om man tittar på medianresultatet på de 3 första kasten i varje tävling, tycks det ligga runt 54 m, så det är väl ungefär där hennes normalnivå ligger. Samtidigt är det ju svårt att jämföra resultat i just diskus, eftersom vindförhållandena spelar så stor roll. Dessutom finns det andra faktorer att väga in. Å ena sidan var detta årets viktigaste tävling, och formen borde varit toppad, låt vara att hon och hennes tränare antagligen inte räknade med att hon skulle vara med här. Å andra sidan är situationen ovan med lång, antagligen nervös, väntan mellan kasten.

Ragnar Carlsson har ju haft en väldigt strulig säsong, så jag tycker det känns lite orättvist att såga honom. Tilde får hoppa först, innan jag yttrar mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Bra resonemang. Jag tycker dock Wickman gjorde det OK medan Salomonsson Lind och Lantz gjorde svaga insatser.
Citera
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Vi vill ha Bol Bol Bol mera Bol, och Bol det kommer det at bli ♫ ♪ ♬

In med Bolen i mål!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto