Håller också i stort med.
När det gäller Salomonsson Lind hade jag nog efter SM hoppats på åtminstone 55 m. men när man tittar på vad hon gjort tidigare i år, kanske även det var lite optimistiskt. Detta var tävling nr 27 (26 om man räknar bort kvalet i SM, där hon bara behövde lyfta ut diskusen på 50 m i första kastet). Om man tittar på medianresultatet på de 3 första kasten i varje tävling, tycks det ligga runt 54 m, så det är väl ungefär där hennes normalnivå ligger. Samtidigt är det ju svårt att jämföra resultat i just diskus, eftersom vindförhållandena spelar så stor roll. Dessutom finns det andra faktorer att väga in. Å ena sidan var detta årets viktigaste tävling, och formen borde varit toppad, låt vara att hon och hennes tränare antagligen inte räknade med att hon skulle vara med här. Å andra sidan är situationen ovan med lång, antagligen nervös, väntan mellan kasten.
Ragnar Carlsson har ju haft en väldigt strulig säsong, så jag tycker det känns lite orättvist att såga honom. Tilde får hoppa först, innan jag yttrar mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alkibiades
Bra resonemang. Jag tycker dock Wickman gjorde det OK medan Salomonsson Lind och Lantz gjorde svaga insatser.