Citat:
Ursprungligen postat av
AbsolutVodka12
Brukar läsa mc-annonser ibland, bara på kul. Som gammal f d hojåkare. Många annonser innehåller 80-talare som Yamaha XJ900, Honda CB750, Suzuki GS850, allihop från 80-talet. Men man ser aldrig såna på vägen eller parkerade nånstans, så vart tar de vägen? Vem köper dem? Är det gamla gubbar som ställer hojen i garaget, sitter och dricker öl och drömmer om svunna tider? Duger dessa hojar nånting till fortfarande?
Jag körde på bana en gång under nån ”testa bankörning”-kväll, där bilar körde först och sen mc. Vi var två hojar. Det här var inte min 1a kväll på en racerbana utan jag hade nog kört bana typ 10ggr innan detta.
Jag hade min Kawa Zx10R (det snabbaste man kunde äga då) med nyligen inkörda Metzler Sporttec-däck och den andra killen, en gubbe på 55bast, körde en gammal FZR 750 från 80-talet, med däck som hade en gråsliten nyans, han hade inte bytt däck på många år, medans jag bytte varje säsong typ, ibland oftare.
Ja, han var snabbare än mig runt banan, drog ifrån i varenda jävla kurva och jag fick knappa in på de få rakorna på banan.
Så visst funkar gamla hojar fortfarande.