2026-08-14, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Förmodligen inte särskilt mycket. Men jag anser att vi ska ta hand om våra äldre och hans son bor ju här. Om sonen är en välintegrerad britt så tycker jag det är fullt förståeligt att han vill ha sin far nära de sista åren han har i livet. Kanske kunde man ordna med ett system som lät UK betala för vården som han får här? Den ekonomiska delen är ju deras ansvar.

Det viktigaste är såklart att vi tar hand om svenska äldre, sjuka och fattiga. Men vi har betydligt större problem i Sverige än den här herren så jag ser ingen anledning att inte låta honom stanna.

Han skulle kanske tagit sitt ansvar gentemot sin son och sökt medborgarskap senast vid BREXIT om han hade för avsikt att stanna kvar.

Med det sagt undrar man ju vad för sorts kräk som arbetar på migrationsmyndigheten. Finns som sagt lämpligare kandidater att beivra rörande deras vistelse här.
Citera
2026-08-14, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
Han skulle kanske tagit sitt ansvar gentemot sin son och sökt medborgarskap senast vid BREXIT om han hade för avsikt att stanna kvar.

Med det sagt undrar man ju vad för sorts kräk som arbetar på migrationsmyndigheten. Finns som sagt lämpligare kandidater att beivra rörande deras vistelse här.

Vi ska inte fokusera så mycket på vem som har medborgarskap eller inte. Vi ska fokusera på vilka som är fientligt inställda till Sverige och vilka som inte är det.

Det är aktivister på migrationsverket som låter grovt kriminella stanna och utvisar laglydiga britter. Det handlar om att skapa opinion mot Tidö.
Citera
2026-08-14, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Han är inte en muslimsk homosexuell terrorist som riskerar att behöva göra värnplikt när han kommer hem. Han har inte knullat till några underåriga barn här så han har en sådan anknytning heller (hans barn är i 30 årsåldern eller så, de klarar sig själva)

Även jag tycker självklart det finns flera hundra tusen kriminella utlänningar som borde utvisas före denne man.

Förvånar mig inte alls att de börjar med sådana här fall, de statuerar exempel på hur orättvist och omänskligt det är att utvisa folk. Hade de börjat men "Muhammed våldtäktsmannen! hade folk bara hurrat utom några lipsillar på Expo och kanske "Muhammeds" försvarsadvokat.
Eftersom jag jobbar på Migrationsverket kan jag meddela att de inte fattar beslut tidsmässigt efter vilka som är mest värda ett avslag eller ett beviljande utan helt enkelt i kronologisk turordning.
Citera
2026-08-14, 17:47
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Eftersom jag jobbar på Migrationsverket kan jag meddela att de inte fattar beslut tidsmässigt efter vilka som är mest värda ett avslag eller ett beviljande utan helt enkelt i kronologisk turordning.
Tack för det svaret! och tror på dig då du är en av få seriösa från "andra sidan" Beklagar verkligen ditt val av arbetsgivare, men så är det ibland. (Menat som lite uppmuntran mitt i allt hat mot din arbetsgivare)
Citera
2026-08-14, 17:48
Medlem
samuelssonlirars avatar
Hoppas vänstern vinner i September så vi slipper se dessa omänskliga utvisningarna dagligen, usch vad har Sverige blivit ens.
Citera
2026-08-14, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Tryggheten kan han ju faktiskt få i sitt eget hemland. Vi behöver knappast försörja honom.
Har man levt olagligt i landet ska man väl utvisas? Vad är problemet? Vi har demokratiskt fattade lagar hur vi vill sköta detta i Sverige. Tyvärr har vi varit alltför generösa i förhållande till andra länder vilket har gett oss stora problem.
Senast redigerad av lont 2026-08-14 kl. 18:19.
Citera
2026-08-14, 18:37
Medlem
KaptenPaddocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samuelssonlirar
Hoppas vänstern vinner i September så vi slipper se dessa omänskliga utvisningarna dagligen, usch vad har Sverige blivit ens.

Folk verkar vägra se människan och gillar när staten kör över människor och familjer som en ångvält... tills de själva drabbas på något sätt. En man som levt bland oss de senaste 25 åren skall nu kastas ut pga omänskliga beslut som några andra tagit. Har inte vi plats för M. Mason? Vad fan är vi bra för i så fall?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/m0Vzol/demenssjuke-george-74-ska-utvisas-efter-24-ar
Citera
2026-08-14, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Tack för det svaret! och tror på dig då du är en av få seriösa från "andra sidan" Beklagar verkligen ditt val av arbetsgivare, men så är det ibland. (Menat som lite uppmuntran mitt i allt hat mot din arbetsgivare)
Tack för förståelse. Back in the day när jag jobbade där var MV hatade för att vara för hårda, nu hatade för att de är för mjuka. Samma lagar tillämpades då som nu med lite justeringar. Alltid är det nåt 🙂

Obs rättelse. Råkade skriva att jag jobbar på MV. Ska stå att jag har jobbat på MV. Sorry sorry.
Senast redigerad av Bimbodeluxe 2026-08-14 kl. 19:07.
Citera
2026-08-14, 18:47
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenPaddock
Folk verkar vägra se människan och gillar när staten kör över människor och familjer som en ångvält... tills de själva drabbas på något sätt. En man som levt bland oss de senaste 25 åren skall nu kastas ut pga omänskliga beslut som några andra tagit. Har inte vi plats för M. Mason? Vad fan är vi bra för i så fall?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/m0Vzol/demenssjuke-george-74-ska-utvisas-efter-24-ar
Då kan ju du betala för hans uppehälle och vård ur egen ficka, och husera honom hemma hos dig? Har du inte plats för honom hemma hos dig? Vad fan är du inte bra för i så fall?
Citera
2026-08-14, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe

Det står i reportaget att han bor på ett demensboende i Skövde men står skriven hos sin son i Värsås. Då bör han ju precis ha flyttat till ett hem eller🤔
Citera
2026-08-14, 19:49
Medlem
Gusselbys avatar
De har fått in åtm 100 000kr via GoFundMe som ska gå till en jurist som ska hjälpa dem med inskickad ansökan om verkställighetshinder.

Han är 74 år och har bott här i 24. Arbetat. Skött sig. Får pension både från Sverige och Storbritannien. Känner inte igen sina släktingar i GB längre enligt sonen Carl.

Flyttade till demensboende för knappt ett år sedan.

2021 skickades första ansökan om UT in. Avslag, liksom på ett par till som de har ansökt om efter det. Vården har uttryckt att han för sjuk och att det finns risk för hans liv och hälsa. Oklart om han har intyg från läkare.

20 augusti ska han ut. Det kommer inte att hända säger sonen Carl.

Ja, jösses. Låter snurrigt och omänskligt och varför har han fått avslag på ansökningarna om uppehållstillstånd?

Det här med undantag kan vara svårt, var drar man gränsen. Men låt mannen, George, få stanna för guds skull.

Han har svårt med uppståndelsen och förstår inte riktigt vad som händer, blir trött ich orolig.
https://www.sla.se/nyheter/efter-stodet-nu-far-george-hjalp-av-jurist/
https://www.sla.se/nyheter/george-74-ar-svart-dement-ska-anda-utvisas/
Citera
2026-08-14, 20:07
Medlem
Det är väl alldeles utmärkt. Om vare sig han eller hans släktingar gjort nödvändiga åtgärder efter Brexit så är det ju rimligt att han flyttar hem till sig och hans land får bära hans kostnader.

Är man dessutom dement så kommer man bara ihåg sin barndom till slut så det är väl jättebra då att bo i ett land där han möter sitt barndoms språk, maträtter och kultur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in