2026-08-14, 16:01
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan201
Han har erkänt att han har tagit hennes liv.
Tillståndet hon hittades i var svårt knivskuren.

Han flydde ifrån platsen lämnade henne i sticket istället för att ringa 112 och be om akutvård.

Om det inte är nog att ta avstånd ifrån honom säger det mer om företaget än något annat.

Han har erkänt mordet.
Han var den som sågs senast med henne.
Att han skulle vara oskyldig efter ha erkänt mordet är rent skitsnack. Större chans att grisar flyger i rymden än att så skulle vara fallet.

Kolla hans handlingar efter att brottet har begåtts. Att fly ifrån ön lämna sin döda flickvän i sticket och kastar svarta sopsäckar i sopkärlarna största sannolikhet bevismaterial.

Tycker du det verkar som en oskyldig människa?

Jag minns vita riddare försökte rädda Peter Madsens skinn med ”men men han är bara häktad, hon slog säkert huvudet i någon stege” när alla bevis talade emot honom när han mördade Kim Wall på ubåten där bara de 2 befann sig.

Samma här det var bara TN och ÅÅ i stugan.

Att hon skulle ”olyckligt” dö är rent skitsnack. Då hade TN stannat kvar med henne på ön tills akutvård kom.

Brottet skedde med uppsåt och han försökte fly undan ifrån polisen och ön efteråt. Det där ingen oskyldig människa. Han kommer bli dömd.
Var så säker. Han är en mördare.
Hans handlingar efter mordet avslöjar honom.
Lugna ner dig, min fråga var hur du kan vara så säker på att hans arbetsgivare _inte_ plockat bort honom från lönelistan.
Citera
2026-08-14, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Jag är heller inte jurist, men jag är övertygad om att MGM och advokaten nu letar efter något ”billigare” än ett mordåtal. Blir intressant att se fortsättningen…

Naturligtvis gör de det, det ingår. Att verka förvirrad och 'inte förstå vad som hänt' eller 'inte vilja uttala sig om vad som hänt' är vanliga gärningsmannadrag. Man behöver inte säga allt i polisförhören i FUP och det upplyses MGM alltid om. Dessutom är advokat på plats och kan kan ta korta raster för att resonera. Är nästan övertygad om att han snart kommer till krita. Åtminstone i sista förhören för att advokaten ska kunna utröna vad som blir lämpligt i rätten.

Ja, som sagt, väldigt intressant.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-08-14 kl. 16:04.
Citera
2026-08-14, 16:07
Medlem
Ninenas avatar
[quote=To.Ivrig|95676930]
Tycker ni målar upp något som mycket väl kan visa sig stämma. Dessutom: användaren med dejting-erfarenhet från TN, har ju även beskrivit (12 aug) TNs önskan om "försäkringar om framtiden, alldeles för tidigt:
"Han ville nästan direkt försäkra sig om framtiden för vad som absolut inte hunnit bli en relation"
Detta är verkligen intressant. Men en inblick från en dom dejtat honom! Och hans vänner sa att det gick fort i relationen med Å. Snabbt prat om att flytta ihop etc. Men frågan är ju om det snarast var hans fantasier och (skeva) tolkning av verkligheten.

Oavsett hur hon kände från början och hur ömsesidiga de där planerna eventuellt var så är jag rätt säker på att hon innan hon dödades uttryckte att hon ville avsluta relationen.

Verkligen! Så fruktansvärt!
Senast redigerad av Ninena 2026-08-14 kl. 16:19. Anledning: Blev fel i citatet
Citera
2026-08-14, 16:12
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Precis så - han är troligen så uppfylld av sin egen uppfattning om hur saker ligger till - som han har bestämt hur det ska vara - att han inte har känselspröten ute för att det kan ligga till på något annat sätt.
Kombinerat med oförmåga att acceptera att han har haft fel och därtill inte kunna hejda sina våldsimpulser blir han mycket farlig.
Plus i denna situation troligtvis blivit ombedd att lämna ”landet” då barnen skall komma som skulle bli en fest från början. Hon har upptäckt ngt med honom och han blir ivägskickad o oönskad där, då brister det totalt!
Citera
2026-08-14, 16:16
Medlem
Ninenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Naturligtvis gör de det, det ingår. Att verka förvirrad och 'inte förstå vad som hänt' eller 'inte vilja uttala sig om vad som hänt' är vanliga gärningsmannadrag. Man behöver inte säga allt i polisförhören i FUP och det upplyses MGM alltid om. Dessutom är advokat på plats och kan kan ta korta raster för att resonera. Är nästan övertygad om att han snart kommer till krita. Åtminstone i sista förhören för att advokaten ska kunna utröna vad som blir lämpligt i rätten.

Ja, som sagt, väldigt intressant.

Det är ju dock åklagaren som utifrån bevisen väcker åtal. Och att han/hon inte skulle väcka åtal för mord i det här fallet lär knappast ske. Men visst det kan ju vara för ”mord alternativt dråp”. Advokaten företräder den åtalade och ska leta luckor i bevisningen, förmildrande omständigheter etc. Men de får inte ljuga eller säga åt klienten VAD han ska säga. Men info förstås om att han inte är skyldig att säga något. Det finns ju advokater av olika slag men så här ska det gå till. Jag har väldigt svårt att tro att det inte skulle landa i en morddom.
Citera
2026-08-14, 16:18
Medlem
Nu har det blivit lite fel i citeringen:
Jag skrev bara detta:
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Tycker ni målar upp något som mycket väl kan visa sig stämma. Dessutom: användaren med dejting-erfarenhet från TN, har ju även beskrivit (12 aug) TNs önskan om "försäkringar om framtiden, alldeles för tidigt:
"Han ville nästan direkt försäkra sig om framtiden för vad som absolut inte hunnit bli en relation"
Fruktansvärd skräck.

Det här är kanske din text Ninena, som blivit inklistrad i citatet från mig? Ser ut som det hade varit jag som skrev det:
"Detta är verkligen intressant. Men en inblick från en dom dejtat honom! Och hans vänner sa att det gick fort i relationen med Å. Snabbt prat om att flytta ihop etc. Men frågan är ju om det snarast var hans fantasier och (skeva) tolkning av verkligheten.

Oavsett hur hon kände från början och hur ömsesidiga de där planerna eventuellt var så är jag rätt säker på att hon innan hon dödades uttryckte att hon ville avsluta relationen
.

Fruktansvärd skräck."
Citat:
Ursprungligen postat av Ninena
Verkligen! Så fruktansvärt!

Citera
2026-08-14, 16:19
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModernisticMan
Jag tror inte att det skulle bli så i det här fallet. Det finns ett exempel på en liknande situation, fast utan dödlig utgång, där arbetsgivaren fick rätt att avskeda den anställda som fick ett 5-årigt fängelsestraff:

Frånvaron på grund av det långa fängelsestraffet, i vart fall i förening med det allvarliga brottet, är saklig grund för uppsägning, avgör domstolen enhälligt.

https://www.lag-avtal.se/arbetsratt/straffet-inte-brottet-skal-for-uppsagning/1532695.

Men helt självklart är det så klart inte.
Magasin3 kommer att avskeda TN.
En ersättare måste tillsättas och dom kan givetvis inte ha kvar honom efter detta.
Bad for the business!
Citera
2026-08-14, 16:21
Medlem
Ninenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Nu har det blivit lite fel i citeringen:
Jag skrev bara detta:

Det här är kanske din text Ninena, som blivit inklistrad i citatet från mig? Ser ut som det hade varit jag som skrev det:
"Detta är verkligen intressant. Men en inblick från en dom dejtat honom! Och hans vänner sa att det gick fort i relationen med Å. Snabbt prat om att flytta ihop etc. Men frågan är ju om det snarast var hans fantasier och (skeva) tolkning av verkligheten.

Oavsett hur hon kände från början och hur ömsesidiga de där planerna eventuellt var så är jag rätt säker på att hon innan hon dödades uttryckte att hon ville avsluta relationen
.

Fruktansvärd skräck."

Ja precis så! Försökte redigera men lyckades inte.
Citera
2026-08-14, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Magasin3 kommer att avskeda TN.
En ersättare måste tillsättas och dom kan givetvis inte ha kvar honom efter detta.
Bad for the business!
Lön betalas inte ut vid olovlig frånvaro.
Avsked efter långvarig frånvaro.
Han får söka om sin tjänst om tidigast 12 år.
Citera
2026-08-14, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Har gubben haft flera långa förhållanden tidigare eller är han kanske en lättkränkt solitär som överreagerat i denna relation?

Han verkar både ha varit gift med sina barns mamma och haft åtminstone ett långt förhållande. Även om ingen av relationerna slutade lyckligt.
Citera
2026-08-14, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninena
Det är ju dock åklagaren som utifrån bevisen väcker åtal. Och att han/hon inte skulle väcka åtal för mord i det här fallet lär knappast ske. Men visst det kan ju vara för ”mord alternativt dråp”. Advokaten företräder den åtalade och ska leta luckor i bevisningen, förmildrande omständigheter etc. Men de får inte ljuga eller säga åt klienten VAD han ska säga. Men info förstås om att han inte är skyldig att säga något. Det finns ju advokater av olika slag men så här ska det gå till. Jag har väldigt svårt att tro att det inte skulle landa i en morddom.

Helt rätt. Naturligtvis låter åklagaren åtala och självklart i första hand för mord.
Utåt sett, i det här läget, bör MGM visa förvirring, erkänna till viss mån och visa ånger för att få ner det till mord alternativt dråp.
Citera
2026-08-14, 16:40
Medlem
På dejtingsajter är det ju vanligt att vissa män blir som förbytta om man kommer fram till att man inte är intresserad. De flesta nöjer sig med att kalla en för dittan och datten och dom ville ändå inte träffa en och sådant. Det är ju saker man inte tar personligt, deras reaktion är vanlig och man är bara lättad över att man aldrig gick så långt som till en dejt.
Men jag har även stött på en sjukt obehaglig människa som sade de mest vidriga saker efter jag sagt att jag inte ville "gå vidare"
Han använde det vi tidigare pratat om emot mig, på ett väldigt obehagligt sätt.
Sedan släppte personen inte taget utan kom tillbaka under andra användarnamn.
Hans ondska kändes liksom i själen och påverkade mig.
Jag kan tänka mig att den här mannen har en sådan personlighet. Jag minns att jag läste att ett ex hade ringt till polisen därför att hon uppfattade honom som "oskön"
Dom skulle separera och han gick omkring och sade "elaka saker"
Även om "oskön" låter lättsamt så är det ett ord hon använde för något hon inte tyckte kändes ok. Hon tyckte att det var så obehagligt att hon ringde polisen.
Jag kan tänka mig att den här mannen reagerar väldigt starkt när han blir "avvisad"
Eftersom kvinnan som blev mördad skulle få besök av sin släkt kanske det var så att hon bad honom åka hem under familjens besök.
Hon kanske ville hålla sin relation till honom för sig själv. Hon kanske inte kände sig redo för att göra deras relation officiell och seriös.
Det kanske var på det han reagerade.

Usch vad det kan gömma sig obehagliga typer bakom helt normala fasader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in