Citat:
Ursprungligen postat av
tylenol
Tor Öberg ägde Brattås 1:12 som du kan se här:
https://i.imgur.com/QFTjGMY.png
Tomten styckades av nere vid Södra Sundet där det översvämmas av fuskbyggen och övertramp av strandskyddet. Stigen genom skogen mynnar ut i centrala Solumnshamn som ligger minst en kilometer från Tor Öbergs mark enligt vad jag kan se. Eller ägde Tor mer än Brattås 1:12?
Jag har svårt att se din bild. Men enligt den bild som jag utgår ifrån så ägde han mer mark inte bara i ett sammanhängande stycke. Barbro pratar ju också om att han ägde mark på flera ställen och då ofta markbitar mellan fastigheter som räknades som allmänna etc. Den fastighet som jag pratat om har en avgränsning och precis bredvid ligger en sådan tomt som är obebyggd och som ser ut att vara allmän. Men på vissa bilder har den samma beteckning som fastigheten jag pratar om. Ut från den ganska stora markbiten i nära anslutning till fastigheten går en ganska bred och lång stenpir.
I svenska mord FBI säger Barbro att Tor var ursinnig på folk nedåt vägen. Solumshamn är väl nedåt vägen, va 2 km. Södra udden är väl inte att beteckna som nedåt vägen - men rätta mig gärna om jag har fel.
Som sagt av annan medlem, jag trodde tråden var till för såväl hårda fakta som spekulationer. Men jag drar mig gärna tillbaka och sällar mig till de 14:s gäng.
Mark från FBI slår fast tre saker: svaret finns i Solumshamn, man måste ha känt till stigen väl och dokumentmappen var avgörande.