2026-08-13, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Återigen, risken att det är ÖPs röster i ÖREBRO LÄN som sabbar allt är extremt liten.

Det krävs 24 000 röster i Örebro valkrets för att Allard komma in i Rikdag.
Får han t.ex. 20 000 röster då är rösterna bortkastad.
Tänk att Tidö förlorade valet 2018 med endast 7000 röster.
Synd som folk förstår inte hur jämn är mellan Tidö och rödgröna och hur viktig är varje röst.

Läs här: (FB) Kommer valet 2026 bli lika jämt som 2018 och 2022?
Citera
2026-08-13, 22:58
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Det krävs 24 000 röster i Örebro valkrets för att Allard komma in.
Synd som folk förstår inte hur jämn är mellan Tidö och rödgröna och hur viktig är varje röst.

Det förutsätter att det bara är folk från Tidö som röstar på Allard i Örebro län.
Citera
2026-08-13, 23:22
Medlem
Citat:
Det förutsätter att det bara är folk från Tidö som röstar på Allard i Örebro län.

Svårt att veta fördelningen, men några av de skulle komma från Tidö.
Citera
2026-08-14, 00:07
Medlem
Citat:
Spelar inget roll vad Allard tror på NATO, SWEXIT, migration, elnätet osv på kommunalnivå.
På kommunalnivå är bl. a. parkeringen, skolan, äldreomsorg, skatteslöseri och kommunalskatt som Allard är ansvarig. Han är ganska duktig på sådana lokala saker, jag skulle rösta på honom kommunalt.
Men aldrig nationellt, Tidö är mycket bättre i Riksdag eftersom de kamper varje de att minska vänsterns inflytande. Tidö är för EU och för NATO. Tidö är inte Kremlinkramare.

OK "Hamas-kramare" är OK att rösta på i kommunvalet (så länge de sänker kommunalskatten)
Citera
2026-08-14, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
OK "Hamas-kramare" är OK att rösta på i kommunvalet (så länge de sänker kommunalskatten)

Låg kommunalskatt, minskad skatteslöseri och gratis parkering i Örebro stad. Jätteviktig i kommunalvalet.
Hamas och Ryssland relaterad saker har ingeting med kommunalvalet at göra.
Blanda inte saker och försök förstå hur olika val fungerar och vilka är de vanligaste valfrågor i kommunal, regional och riksdagsval.
Senast redigerad av liapunov13 2026-08-14 kl. 06:47.
Citera
2026-08-14, 09:41
Medlem
Citat:
Låg kommunalskatt, minskad skatteslöseri och gratis parkering i Örebro stad. Jätteviktig i kommunalvalet.
Hamas och Ryssland relaterad saker har ingeting med kommunalvalet at göra.
Blanda inte saker och försök förstå hur olika val fungerar och vilka är de vanligaste valfrågor i kommunal, regional och riksdagsval.

Jag vet vad skillnaden på kommun & riksdagsval är

Jag försöker (uppenbart) skämta med dig. Ironi/sarkasm (inklusive smileys) kanske inte är dina grejer? Du har klart & tydligt kallat honom för "Örebromarxisten" tidigare så att du helt plötsligt säger att han är helt fantastisk (på kommun-nivå) tyckte jag var lite lustigt bara. Därav mitt tidigare inlägg
Citera
2026-08-14, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Jag vet vad skillnaden på kommun & riksdagsval är

Jag fortsätter att upprepa det eftersom folk inte verkar förstå skillnaden. Jag skulle inte bli förvånad om man ser Allard på 35 % i kommunalvalet, och bara 6–8 % i riksdagsvalet.
Citera
2026-08-14, 13:46
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Bor du i Örebro län? I sådana fall ska du rösta på Allard i riksdagsvalet.

Rösta inte på Allard om du bor utanför Örebro län för då är risken stor att din röst blir bortkastad.

Han säger själv att det är rösterna i Örebro län som är de mest värdefulla i det här valet.
De är inte bortkastade. Alla småpartier börjar någonstans, och jag tror ÖP kan skrälla!
1% så har de distribution av valsedlar, och väl även partistöd?

Allard har iaf min röst!
Citera
2026-08-14, 13:53
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Är det Kremlin som finansierar de på Riksdagsnivå?
Det heter Kreml på svenska, inte "Kremlin", och varför i herrans namn skulle Kreml finansiera ett litet gäng kommunpolitiker i Örebro?
Citera
2026-08-14, 17:46
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Det krävs 24 000 röster i Örebro valkrets för att Allard komma in i Rikdag.

Vi som röstar på Örebropartiet är inte intresserade av varken Moderaterna eller SD. Vi röstar på ÖP för att vi gillar Öp, röstar man på ett annat parti än det man gillar kan vi snacka om ryssland och putin.
Svensson svensson
" man har alltid röstat på sossarna"
"Jag har aldrig röstat på sossarna"
"Men det måste man ju"
Du låter som en sosse född 61
Citera
2026-08-14, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Du låter som en sosse född 61

Tack gode Gud att jag föddes på 80-talet och aldrig har röstat på något parti som tillhör vänstern.
Citera
2026-08-15, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
De är inte bortkastade. Alla småpartier börjar någonstans, och jag tror ÖP kan skrälla!
1% så har de distribution av valsedlar, och väl även partistöd?

Allard har iaf min röst!

Ja om nu ÖP klarar tolvprocentspärren vilket verkligen är realistiskt, så bör dessa Örebroröster ensamt nå åtminstone 0,5 % nationellt, vilket betyder att det inte krävs så många röstar utanför Örebro för att partiet ska passera denna jävla enprocentsspärr. Så du har helt rätt, det är inte bortkastat. Mycket sitter även mentalt. Att ett litet parti klarat en procent i hela riket är en viktig psykologisk seger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in