2026-08-13, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Spelar inget roll vad Allard tror på NATO, SWEXIT, migration, elnätet osv på kommunalnivå.
På kommunalnivå är bl. a. parkeringen, skolan, äldreomsorg, skatteslöseri och kommunalskatt som Allard är ansvarig. Han är ganska duktig på sådana lokala saker, jag skulle rösta på honom kommunalt.
Men aldrig nationellt, Tidö är mycket bättre i Riksdag eftersom de kamper varje de att minska vänsterns inflytande. Tidö är för EU och för NATO. Tidö är inte Kremlinkramare.

Du tycker att EU och NATO ska gå före svensk suveränitet?
Citera
2026-08-13, 21:24
Medlem
Citat:
Är det Kremlin som finansierar de på Riksdagsnivå?

Det är väl upp till dig att svara på? Det är ju du som har insinuerat det
Citera
2026-08-13, 21:25
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Är det Kremlin som finansierar de på Riksdagsnivå?

Ytterst konstigt att du inte gillar ÖP, vet flera gamla sossar som röstar på dom pga av vård frågorna och Elsa fallet.
Citera
2026-08-13, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twogirlsonecup
Du tycker att EU och NATO ska gå före svensk suveränitet?

Det kan finnas nationalistisk lösning inom EU och NATO.
Ungern, Danmark och Polen är med i EU och NATO men de prioritera sitt eget land först: de fick minimal invandring.

Om jag är inte fel Ungern fick inge asylinvandring alls.
Citera
2026-08-13, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
vet flera gamla sossar som röstar på dom pga av vård frågorna och Elsa fallet.

Kanonbra! Tidö tackar sådana gamla sossarnas bortkastade röster i kommande val
Citera
2026-08-13, 21:31
Avslutad
Citat:
Spelar inget roll vad Allard tror på NATO, SWEXIT, migration, elnätet osv på kommunalnivå.
På kommunalnivå är bl. a. parkeringen, skolan, äldreomsorg, skatteslöseri och kommunalskatt som Allard är ansvarig. Han är ganska duktig på sådana lokala saker, jag skulle rösta på honom kommunalt.
Men aldrig nationellt, Tidö är mycket bättre i Riksdag eftersom de kamper varje de att minska vänsterns inflytande. Tidö är för EU och för NATO. Tidö är inte Kremlinkramare.

Tidö gör ju ingenting åt att bekämpa vänsterns inflytande. Det är fortfarande vänstern som styr varenda myndighet i princip och vi har en statsminister som cyklar på en pride-klädd trehjuling i pridetåget och som klär Sagerska palatset i regnbågsfärger varje år. Vi har SD som nyligen gav ut en vitbok och i princip bad vänstern om ursäkt för deras existens och där man tackade vänsterextremister.

SD backade om "tonårsutvisningarna" efter vänstermedias samlade drev där enskilda fall blev återkommande riksnyheter. Högern är och har alltid varit livrädda för vänstern.
Citera
2026-08-13, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AI-2000
Tidö gör ju ingenting åt att bekämpa vänsterns inflytande.

Så lågbevåd får man inte vara. Hur ska ni stoppa den giriga och starka vänstern med endast 10 000 - 20 000 bortkastade röster??

Endast idag gick Tidö genom fyra viktiga lagstiftning som skärper straff till grova kriminella och minskar anhöringsinvandring i Sverige. En av de bästa dagar i Riksdag de senaste fyra år.

Citat:
Slopad mängdrabatt
Sänkt straffbarhetsålder till 14
Skärpta villkor för anhöriginvandring
Avskaffad ungdomsrabatter
Senast redigerad av liapunov13 2026-08-13 kl. 21:39.
Citera
2026-08-13, 21:47
Medlem
Finns en chans om ÖP kör stenhårt på SD's svek. Varsågoda, gratis ammunition:

Sämsta motiveringen också...

Citat:
Vilken konvention säger att svenska skattebetalare måste bekosta tandvård för människor som uppehåller sig illegalt i landet?

– Vi har skrivit på det här med om att nöden anstår. Jag kan inte allt det här i huvudet just nu, för jag är inte på plats.

https://riks.se/nyheter/sd-rostar-ja-till-gratis-tandvard-for-illegala-migranter
Citera
2026-08-13, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanskaRoligt
Du vill ju fylla landet med somalier, afghaner, indier etc.

Har Denmark, Ungern och Polen som är med EU och NATO gjord så?

Citat:
Ursprungligen postat av GanskaRoligt
Annars hade du slutat rösta på Tidö.

Jag ska ALDRIG stoppa rösta det endast alternativet som finns för att blockera vänsterns inflytande i Rikadag.
Senast redigerad av liapunov13 2026-08-13 kl. 22:16.
Citera
2026-08-13, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divisionVidja
https://riks.se/nyheter/sd-rostar-ja-till-gratis-tandvard-for-illegala-migranter

– Vi har skrivit på det här med om att nöden anstår. Jag kan inte allt det här i huvudet just nu, för jag är inte på plats.

Låter tom som att han lärt sig av Jimmie

dvs "Ja, jag vet inte..."
Citera
2026-08-13, 22:31
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
"svenskheten sitter i passet"

Nej, men sossetroll som du vill ha tvångsblandning.

OT: jag tror Allard kan få 12 procent i sitt län, och då kommer han in via den vägen.
Citera
2026-08-13, 22:46
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Oavsett var han bor är endast en röst på SD garanterat inte bortkastad.

Återigen, risken att det är ÖPs röster i ÖREBRO LÄN som sabbar allt är extremt liten.

Risken att Liberalerna får typ 3,4% eller nåt är mycket större. Där kan vi snacka bortkastade röster.

Det är därför man inte ska stödrösta på Liberalerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in