2026-08-14, 13:15
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humleburk
Mannen kan ju varit omtyckt av sina kollegor, eftersom de inte visste att han skulle/kunde göra något såhär hänsynslöst och omdömeslöst. Ingen har väl diskuterat möjligheten att avbryta.
Han är en rutten människa, men fram till brottet begicks kan han ju fortfarande ha varit omtyckt av kollegorna eller hur?
Nu är han inte det..
Vart står det att han körde full hemifrån? Du verkar ju veta så du får gärna hänvisa, för det är så många trådsanningar här att det är omöjligt att veta vad fan som har hänt..
Han krockade och åkte dit för rattfylla, men vart framgår det att han var full innan han kom till jobbet?
Vart framgår det ens att han har åkt hemifrån till jobbet just för detta fallet?

Om du inte förstår vad jag skriver och frågar efter så förtydligar jag till dig, jag försvarar honom inte, jag tycker att han är en idiot. Men du måste väl förstå att en människa kan vara omtyckt fram tills dess att det kommer fram att han är en idiot..?
Du skriver att det är naturligt att spekulera, men du skriver själv som att det vore självklart.
Så då får du gärna hänvisa till dina påståenden, för att förhindra fler trådsanningar och konstiga spekulkationer.
Det fungerar inte riktigt så med dessa tvära kast. Hjärnan har fiffiga sätt för att motverka det:

Ofta är det förnekelse där det är svårt att ta in verkligheten.
Köpslående: man försöker minska allvaret genom att tänka ”han var så omtyckt, det hände nog bara en gång, han hade tillfälligt hjärnsläpp” osv.
Först efter detta skydd har släppt blir man förbannad, ledsen, tar avstånd etc.

Användaren säger att hen direkt förstod vem det handlade om. Så är det: kroppen & hjärnan plockar upp massa signaler utan att man tänker saken rakt ut. Man bortförklarar det med att de jobbar på samma ställe för hjärnan har inte accepterat ännu att: ngt var off med denna person. Att kunna inse det är att behöva rannsaka sig själv & det skyddet är väldigt starkt.

Predatorer kan vara väldigt omtyckta, t.o.m charmerande & det är alltid första gången det hänt (för de åkt fast).

Skulle inte bli förvånad om det visar sig om några månader att vissa i personalen funderat över hans beteende tidigare. Men där är varken vi el. de ännu.

Edit: det kommer alltid finnas vissa personer som blir kvar i förnekelsestadiet & kommer tycka han är en toppenindivid - oavsett vad han gjort.
Senast redigerad av rubbergirl 2026-08-14 kl. 13:19.
Citera
2026-08-14, 13:22
Medlem
Inthemiddles avatar
Menar du att han självskadat/försökt suicidera?

Citat:
Ursprungligen postat av Booop
Det är förbjudet att filma och ha övervakningskameror. Jag tänker att hans panik är ganska talande och att han dessutom smet från arbetsplatsen, krockade osv och nu ligger på sjukhuset för annat än skador som kan ha uppstått i krocken är ganska talande för att han är medveten om vad han har gjort.

Ja allt Mrswagger har skrivit kan ni bortse ifrån. Det handlar om något annat än tafsande.
Citera
2026-08-14, 13:26
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Det fungerar inte riktigt så med dessa tvära kast. Hjärnan har fiffiga sätt för att motverka det:

Ofta är det förnekelse där det är svårt att ta in verkligheten.
Köpslående: man försöker minska allvaret genom att tänka ”han var så omtyckt, det hände nog bara en gång, han hade tillfälligt hjärnsläpp” osv.
Först efter detta skydd har släppt blir man förbannad, ledsen, tar avstånd etc.

Användaren säger att hen direkt förstod vem det handlade om. Så är det: kroppen & hjärnan plockar upp massa signaler utan att man tänker saken rakt ut. Man bortförklarar det med att de jobbar på samma ställe för hjärnan har inte accepterat ännu att: ngt var off med denna person. Att kunna inse det är att behöva rannsaka sig själv & det skyddet är väldigt starkt.

Predatorer kan vara väldigt omtyckta, t.o.m charmerande & det är alltid första gången det hänt (för de åkt fast).

Skulle inte bli förvånad om det visar sig om några månader att vissa i personalen funderat över hans beteende tidigare. Men där är varken vi el. de ännu.

Edit: det kommer alltid finnas vissa personer som blir kvar i förnekelsestadiet & kommer tycka han är en toppenindivid - oavsett vad han gjort.
Du fick verkligen ord på detta, bra gjort.

Ironi: Men han har ju skadat sig (krockat) och kanske skadat flera personer.
Ligger ju nu på sjukhus och får någon trevlig sjuksyster som inte vet något alls.
Citera
2026-08-14, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemiddle
Menar du att han självskadat/försökt suicidera?

Min spontana gissning är att han är på sjukhus för eventuellt alkoholmissbruk alternativt psykisk ohälsa, dvs är en säkerhetsrisk för sig själv precis som du frågar. Det skulle även förklara varför han inte häktas då han kanske redan är mer eller mindre bevakad på en avdelning.
Citera
2026-08-14, 13:44
Medlem
Joel.och.Chefens avatar
Han hamnade på psykiatrisk intensivvårdsavdelning. Suicidrisk. Ej allvarligt skadad av flykten och kollisionen.
Citera
2026-08-14, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joel.och.Chefen
Han hamnade på psykiatrisk intensivvårdsavdelning. Suicidrisk. Ej allvarligt skadad av flykten och kollisionen.

Kan polisen förhöra honom medans han befinner sig på den avdelningen? (beroende på om han är tungt medicinerad etc självfallet) Det som är anmärkningsvärt är att han nu är lika sårbar som kvinnan han anstade mer eller mindre. Det måste kännas märkligt att rollerna kastas om på samma sjukhus tom!
Senast redigerad av Deslauriers 2026-08-14 kl. 13:51.
Citera
2026-08-14, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwagger
Det är extremt många undersköterskor (män) som beter sig exakt så. Tafsar så fort de får chansen. Och chansen kommer väldigt ofta. Speciellt alla tillfällen då du ska duscha någon, och de inte har någon kvinnlig tillgänglig. Yep. Du fattar själv. Och det är bara ett exempel finns tyvärr många fler där det är fritt fram att klämma och känna på både bröst och rumpa o I vissa fall tom trycka in fingrar inuti folk.
Ni skulle bara veta. Jag har sett människor som inte skulle få vara nära andra människor ens. Så som dom beter sig.

Hoppas du anmäler det du ser!?
Citera
2026-08-14, 14:19
Medlem
Kan tänka mig att han hade extravak eller liknande.. då är man väl själv med patienten? Men sker detta även under natten?
Citera
2026-08-14, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Booop
Nu är det så att jag jobbar på medicinkliniken och har jobbat med dom kollegorna som kom på han. Det tog mig cirka 2 min att förstå vem det handlade om för det var inte så svårt att lista ut när man jobbar på samma klinik. Jag försvarar inte honom, utan hoppas bara att det är så att det slog slint i huvudet och att det i utredningen kommer fram till att det också var första gången det hände. Annars har sjukhuset ett mycket större problem. Jag vet vad som hänt av den som upptäckte honom, men tänker inte skriva det här iomed att det är en patient och anhöriga inblandade i detta. Av respekt mot dom så kommer ni få vänta på dom detaljerna tills det är bekräftat av polisen.

Fanns det indikationer på att något sådant här kunde ske tidigare? Eller var det en blixt från klar himmel?
Citera
2026-08-14, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeppe40
Kan tänka mig att han hade extravak eller liknande.. då är man väl själv med patienten? Men sker detta även under natten?
Dygnet runt. Du kan inte ens skita ifred, de står där och tittar på eller har dörren på glänt.
Citera
2026-08-14, 15:59
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
Kan polisen förhöra honom medans han befinner sig på den avdelningen? (beroende på om han är tungt medicinerad etc självfallet) Det som är anmärkningsvärt är att han nu är lika sårbar som kvinnan han anstade mer eller mindre. Det måste kännas märkligt att rollerna kastas om på samma sjukhus tom!
Han påminner om Dumpens gäddor.
Allt är ok ända tills de bli påkomna, då faller dom ihop. Avslöjade.
Det här var säkerligen inte första gången.
Citera
2026-08-14, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linsu6
För att ni alltid tror det är en blatte som gör allt jämt. Det kommer nog ut imorgon mer.

Till 99% är det ju så.

Det har blattarna själv visat oss.

Inget konstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in