Igår, 12:50
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Så varför klagar du på att han inte är svensk?
End of concussion/discussion, grabben är halv svensk och halv amerikan, så det är bara svetsa isär alla hans guldmedaljer och skicka dom över Atlanten
Citera
Igår, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Jag skulle inte säga att han är en amerikansk produkt då han började hoppa när han var typ tre år gammal. Han har stavhoppsgener på både sin mammas och pappas sida. Mondo är en enskild superatlet som inte kan "produceras" på det sättet. Samma som typ Sara Sjöström.

Jag menar han har varit i det systemet och med den konkurrensen. Men stavhopp är ju en individuell idrott i allra högsta grad, och resurskrävande. Det är inte alla som har två stavhoppskunniga föräldrar som sätter upp en stavhoppsmatta på tomten hemma när de är barn. Utan de förutsättningarna hade han nog inte blivit lika bra, de var nog viktigare än att han växte upp i USA.
Citera
Igår, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gultomte7
Susanna Kallur tog ju EM-guld ute och inne, samt VM-brons inne. Hennes inomhus-världsrekord på 60 m häck stod sig länge. Det är väl inte så konstigt att hon framställs som en större stjärna.

Problemet är inte att man snackat upp Kallur, utan att man snackat för lite om hur duktiga Bengtsson/Meijer var. De hade behövt den pushen från media också. Meijer måste ju ha fått minst uppmärksamhet genom tiderna i förhållande till resultat av alla svenska friidrottare.
Citera
Igår, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hantverkshasch
Åskags vikt är hälsosam och mest troligt nära optimal för hennes stomme. Skulle hon magra till sig tror jag hon snart skulle finna sig orkeslös och tappa sugen att träna.
Problemet är inte hennes fettprocent, problemet är att hon är en naturligt storvuxen kvinna och ingen har haft hjärta att hjälpa henne att inse det.
En titt på hennes bål och axelparti är nog för vem som helst att se att hon är som byggd för kraftsporter, inte att flyga genom luften.

Jag ogillar egentligen att kommentera kroppar men här håller jag verkligen med dig. Det finns en kroppstyp som funkar toppen i längd och tresteg och det är inte Majas kroppstyp, trots att hon är långt ifrån fet. Med den överkroppsstyrka hon ser ut att besitta hade det varit roligt att se henne i stav istället, men det är för sent nu.
Citera
Medlem
Alkibiadess avatar
Aj då, gick inte utan Jaeger.
Citera
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Norge är ingenting utan Jaeger..
Citera
Igår, 12:54
Medlem
Hård behöver sovmorgon.
Citera
Igår, 12:54
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Han representerar i första hand sig själv. Vilken nationalitet man tävlar för är av underordnat intresse i dagens idrott.

Inte på mästerskap, då representerar man sitt land i första hand.
Citera
Igår, 12:55
Medlem
katws avatar
Nu är Iulen över
Citera
Igår, 12:57
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Jag menar han har varit i det systemet och med den konkurrensen. Men stavhopp är ju en individuell idrott i allra högsta grad, och resurskrävande. Det är inte alla som har två stavhoppskunniga föräldrar som sätter upp en stavhoppsmatta på tomten hemma när de är barn. Utan de förutsättningarna hade han nog inte blivit lika bra, de var nog viktigare än att han växte upp i USA.
Alrighty, i det här mästerskapet vill vi se 6.32
Citera
Igår, 12:58
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Vem har klagat på att han inte är svensk? Inte jag i alla fall. Om man nu behöver sätta en definition på honom är det dock mest rätt med "halvsvensk".

Roar du dig med att kalla Neugeuber för "halvtysk" eller Amalie Iuel för "halvnorska" med? Vad är poängen?
Citera
Igår, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Inte på mästerskap, då representerar man sitt land i första hand.

Nja, det är nog en tolkningsfråga vad som är "i första hand".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in