Igår, 12:38
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Kan man inte ha 4x800 meter också? eller varför inte 3 försök på 4 x 1500 meter också så att man slipper se stavkval?
Citera
Igår, 12:38
Medlem
VoktorDodkas avatar
Jag vet, jag känner mig usel som kommenterar utseenden på kvinnliga idrottare, men 4*400 för damer verkar vikt åt panelhönorna, inte en enda pudding i första heatet, tvärtom.
Citera
Igår, 12:39
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Hur kan man inte vara svensk om man har en helsvensk mamma? Visst är han en amerikansk produkt, men han är de facto även svensk, har valt att representera Sverige, har lärt sig svenska, flyttat hit, tagit till sig svenska folket, och har aldrig på minsta sätt antytt att han ångrar sitt val att representera Sverige.
Jag skulle inte säga att han är en amerikansk produkt då han började hoppa när han var typ tre år gammal. Han har stavhoppsgener på både sin mammas och pappas sida. Mondo är en enskild superatlet som inte kan "produceras" på det sättet. Samma som typ Sara Sjöström.
Senast redigerad av Artsoppamedflask Igår kl. 12:42.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blablablubbla
Barnförbjudet i stavhoppet. Såg inget vidare ut för killen som flög rakt ner i backen

Den här gången kom det i alla fall in sjukvårdare. Men tycker fortfarande det är långsam respons. Det måste ju stå folk beredda i en sport där utövarna kan landa på huvud/nacke efter fall från 5 m…
Citera
Medlem
VoktorDodkas avatar
Jag har smittats av negativiteten mot svenska förmågorna och nu hoppas jag att båda missar helt i höjdhoppet så vi slipper följa den långsamma olyckan under hela fem grenar till.
Citera
Igår, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Hur kan man inte vara svensk om man har en helsvensk mamma? Visst är han en amerikansk produkt, men han är de facto även svensk, har valt att representera Sverige, har lärt sig svenska, flyttat hit, tagit till sig svenska folket, och har aldrig på minsta sätt antytt att han ångrar sitt val att representera Sverige.

Han representerar i första hand sig själv. Vilken nationalitet man tävlar för är av underordnat intresse i dagens idrott.
Citera
Igår, 12:42
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Kan man inte ha 4x800 meter också? eller varför inte 3 försök på 4 x 1500 meter också så att man slipper se stavkval?
Ja, inflation förstår dom sig inte på.

Trist för hopp och kast att inte få några stafetter alls med en massa nya medaljchanser.
Citera
Igår, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Ja bedrövligt, de var lika med när Furlani längdhopparen från Italien skadade sig, han fick vänta länge på hjälp också, de ska mycket till att England får stå värd för kommande mästerskap...
En funktionär eller tävlande kunde väl kollat om han andades i alla fall.
Citera
Igår, 12:43
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Han representerar i första hand sig själv. Vilken nationalitet man tävlar för är av underordnat intresse i dagens idrott.
Så varför klagar du på att han inte är svensk?
Citera
Igår, 12:48
Medlem
Åskag har inte kylan i stora mästerskap, och då är det svårt att göra bra resultat oavsett form, styrka och snabbhet. Denna 3-stegsfinal var hennes stora chans att ta medalj om hon gjort pers för resultaten var beskedliga. Men som nästan regelmässigt sviker det mentala för svenskar när det gäller.
Senast redigerad av Stallbackshjonet Igår kl. 12:53.
Citera
Igår, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask

Vem har klagat på att han inte är svensk? Inte jag i alla fall. Om man nu behöver sätta en definition på honom är det dock mest rätt med "halvsvensk".
Citera
Igår, 12:50
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
End of concussion/discussion, grabben är halv svensk och halv amerikan, så det är bara svetsa isär alla hans guldmedaljer och skicka dom över Atlanten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in