2026-08-14, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Det beskrivs som om det råder en stark osämja mellan föräldrarna. Att bio-pappan skulle vara i skymundan och marginaliserad vilket leder till att styvpappa blir till elsas ”riktiga” pappa. Att LVU var bra för Elsas och pappans relation då han inte fått särskilt mycket umgänge och Elsa skulle återfå relation med honom.
I Kaliber säger mamman att biopappa benämns som pungpapoa , är inte det att marginalisera , en sådan benämning används ibland när det gäller bio när barn är adopterade eller när den biologiska föräldern aldrig funnits med i bilden inte när den biologiska föräldern är någon som det alltid funnits nära kontakt med
Citera
2026-08-14, 12:51
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
I Kaliber säger mamman att biopappa benämns som pungpapoa , är inte det att marginalisera , en sådan benämning används ibland när det gäller bio när barn är adopterade eller när den biologiska föräldern aldrig funnits med i bilden inte när den biologiska föräldern är någon som det alltid funnits nära kontakt med
Ser du några övriga mer konkreta exempel på att någon osämja eller sadism, annat än pungpappa, som existerar.
Citera
2026-08-14, 12:52
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Det beskrivs som om det råder en stark osämja mellan föräldrarna. Att bio-pappan skulle vara i skymundan och marginaliserad vilket leder till att styvpappa blir till elsas ”riktiga” pappa. Att LVU var bra för Elsas och pappans relation då han inte fått särskilt mycket umgänge och Elsa skulle återfå relation med honom.
Det är din tolkning av texten. Du tolkar och angriper personen som skrivit texten istället för att diskutera vad som egentligen står i texten Och vården har uttryckt önskemål om att pappan ska vara mer närvarande i samarbetet.
Citera
2026-08-14, 12:53
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det är din tolkning av texten. Du tolkar och angriper personen som skrivit texten istället för att diskutera vad som egentligen står i texten Och vården har uttryckt önskemål om att pappan ska vara mer närvarande i samarbetet.
Det jag beskrev för dig är vad som egentligen står i texten.
Citera
2026-08-14, 12:56
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Det jag beskrev för dig är vad som egentligen står i texten.
Jag kan läsa texten själv. Det du kommer med är din tolkning – som stämmer väldigt illa med texten.
Citera
2026-08-14, 12:59
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jag kan läsa texten själv. Det du kommer med är din tolkning – som stämmer väldigt illa med texten.
Jo jag förstår att det är så du läser det.

Jag är säker på vad jag sa.

Hejvardaghej sa att det var bra med LVU för nu har mamman slutat cucka pappans relation med hans dotter.
Citera
2026-08-14, 13:25
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trustmeiamadoctor
Vi har på intet sätt facit eller hela bilden över vad som har skett mellan vården och vårdnadshavaren.

Nu trollar du väl ändå? Visa mig konkreta bevis utan dina egna spekulationer.

Tips: Att säga att något är uppenbart är inte ett bevis.

Men snälla nån. Vården har anklagat mamman för att hon skulle misshandlat sitt barn med sjukvårdsinsatser.

Det fanns exakt noll grund för detta.

Varför fortsättet du att dra osäkerhetskortet efter allt som kommit fram?
Citera
2026-08-14, 13:30
Medlem
Citat:
Ser du några övriga mer konkreta exempel på att någon osämja eller sadism, annat än pungpappa, som existerar.
Du tycker inte att kalla bio- pappa för pungpappa samt låta barn använder förnamn på bio och använda pappa på styvförälder är skevt när det samtidigt varit så att ett barn fram till 4 års ålder levt med båda föräldrarna och att vård och soc menat att pappan skulle vara mer delaktig i vården . Har man ett sjukt barn med så stora vårdbehov att det krävs assistenter dygnet runt vill man väl att båda föräldrarna klarar av vården så att barnet får lika stor tillgång till båda föräldrarna och att den förälder där barnet inte bor hos kan ta fullt ansvar vid behov .
Citera
2026-08-14, 13:31
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Du tycker inte att kalla bio- pappa för pungpappa samt låta barn använder förnamn på bio och använda pappa på styvförälder är skevt när det samtidigt varit så att ett barn fram till 4 års ålder levt med båda föräldrarna och att vård och soc menat att pappan skulle vara mer delaktig i vården . Har man ett sjukt barn med så stora vårdbehov att det krävs assistenter dygnet runt vill man väl att båda föräldrarna klarar av vården så att barnet får lika stor tillgång till båda föräldrarna och att den förälder där barnet inte bor hos kan ta fullt ansvar vid behov .
Så svaret var alltså nej på det då.
Citera
2026-08-14, 13:53
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaleontologistKid
Punkt 4.2.2 i den externa utredningen säger ju att socialtjänsten vägt in ”tidigare samarbetssvårigheter” mellan mamman och bio-pappan.
Det står över det att hans förmåga utreds ytterst begränsat och att han beundrar mamman och hennes familj så därför ansågs han opassande. Jag menar snälla.

Vi ser ju hur du isolerar ett stycke ur sin helhet.
Citera
2026-08-14, 14:22
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Det står över det att hans förmåga utreds ytterst begränsat och att han beundrar mamman och hennes familj så därför ansågs han opassande. Jag menar snälla.

Vi ser ju hur du isolerar ett stycke ur sin helhet.

Alltså systemriddarna börjar bli riktigt desperata nu med sina helt bisarra teknik att plocka lösryckta citat ur sitt sammanhang för att skydda soc och vården och skuldbelägga föräldrarna.

Alla vi andra vet att soc och vården totalsågats i sin hantering av fallet.
Citera
2026-08-14, 14:26
Medlem
Citat:
Så svaret var alltså nej på det då.
Inga tecken på osämja men tecken på att pappan hamnat långt vid sidan av och enligt de uppgifter som getts bara haft några timmars umgänge per gång utan övernattning och inte tagit del av vardagsliv med E
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in