2026-08-14, 12:27
Medlem
absolut koffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePaleHorse
Jag slänger ut en knasig fundering: Hur skulle Maja Åskag med sin fysik,spänst,fart och kroppsbyggnad passa för spjutkastning om hon fick träna seriöst på denna gren i ett par år?

Beror på om hon har en "kastarm" eller inte. Antingen har man det eller så har man det inte.
Citera
2026-08-14, 12:29
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Jag är mycket väl medveten om hur det fungerar. Mondo är likt förb...at inte svensk.

Sant men ändå är han jävligt duktig.
Vi kan hitta mängder med människor i våra landslag som inte är svenskar men innehar ett svenskt medborgarskap.
Citera
2026-08-14, 12:29
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Hyggligt kast av Schweiziskan.
Citera
2026-08-14, 12:31
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaladlok
Konstiga reaktioner ändå. Snubben kunde dött men ingen springer fram för att hjälpa.

Ja bedrövligt, de var lika med när Furlani längdhopparen från Italien skadade sig, han fick vänta länge på hjälp också, de ska mycket till att England får stå värd för kommande mästerskap...
Citera
2026-08-14, 12:31
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Sant men ändå är han jävligt duktig.
Vi kan hitta mängder med människor i våra landslag som inte är svenskar men innehar ett svenskt medborgarskap.
Om man har en svensk förälder och har svenskt medborgarskap så är man svensk. Men Meraf Batha var inte svensk tex då hon är född i Eritrea och har inga svenska föräldrar.
Citera
2026-08-14, 12:33
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Alltså att falla 5 meter ner i stavgropen med huvudet först... Folk dör ju av balkongflygningar från typ 3 meter.
Fast det finns folk som överlever balkongflygninar ifall det råkar stå en höjdhoppsmatta nedanför balkongen, vad jag vill ha sagt är att snart får någon uppfinnare gå in & konstruera en höjdhoppsmatta i höjdhoppsmattan, så att ifall man far på huvudet eller landar på ryggen ungefär där staven sätts ner så landar man i nått mjukt

Eller att man asfalterar om så att ansatsbanans underlag blir lite som en vattensäng eller mjukglass,
dvs flytande, för en mjukare landning (R), det var ju faktiskt nån svensk uppkomling till löpare som gnällde på att banan var för hård när han sprang som en ursäkt för sitt klena resultat

Alternativt att hopparna får börja bära fallskärm, orange Saltkråkan flytväst och cykelhjälm, armskydd, benskydd, munskydd & auto-spensoar
Senast redigerad av Crapmagic 2026-08-14 kl. 12:37.
Citera
2026-08-14, 12:34
Medlem
Niskalaukauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Anledningen till att det klagas är väl att hon ännu så länge inte levt upp till de enorma framgångar hon visade upp som junior. Men hon är fortsatt ung så det är ju långt i från "kört". Men jag tror också hon har en större framtid i längdhopp.
Fast det är lite skrämmande när dom intervjuvade Silja K efter guldet i slägga.
Så det första hon säger det är ju skönt att man tog guld eller kanske sa hon medalj att man inte bara kommer 4 o 5. Hon fyller 24 i December den pressen som ställs på unga idrottare är galen.
Citera
2026-08-14, 12:36
Medlem
Wärffs höjdhoppsform är ju som bortblåst. 183 i Götzis var en ytterlighet, men 171 i senaste mångkampen och stämde inte alls på SM. Blir en nyckelgren för henne.
Citera
2026-08-14, 12:36
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Jag är mycket väl medveten om hur det fungerar. Mondo är likt förb...at inte svensk.

Mondo har en svensk mamma
Citera
2026-08-14, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Fast det finns folk som överlever balkongflygninar ifall det råkar stå en höjdhoppsmatta nedanför balkongen, vad jag vill ha sagt är att snart får någon uppfinnare gå in & konstruera en höjdhoppsmatta i höjdhoppsmattan, så att ifall man far på huvudet eller landar på ryggen ungefär där staven sätts ner så landar man i nått mjukt

Eller att man asfalterar om så att ansatsbanans underlag blir lite som en vattensäng eller mjukglass,
dvs flytande, för en mjukare landning (R), det var ju faktiskt nån svensk uppkomling till löpare som gnällde på att banan var för hård när han sprang som en ursäkt för sitt klena resultat

Alternativt att hopparna får börja bära fallskärm, orange Saltkråkan flytväst och cykelhjälm, armskydd, benskydd och munskydd
Krockkudde i gropen.
Citera
Medlem
Citat:

Hur kan man inte vara svensk om man har en helsvensk mamma? Visst är han en amerikansk produkt, men han är de facto även svensk, har valt att representera Sverige, har lärt sig svenska, flyttat hit, tagit till sig svenska folket, och har aldrig på minsta sätt antytt att han ångrar sitt val att representera Sverige.
Citera
Medlem
Alkibiadess avatar
Såg väldigt segt ut för Lovisa också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in