Sett sista avsnittet nu. Detta är min teori:
Tobias puttade ju Sabina så hon smäller i elementet. Men dör hon där och då? Han har ju under alla avsnitt sagt att han inte minns något, plötligt gör han det och säger det var en olycka. Men då ska han alltså då ha fraktat kroppen och hur tar han då kroppen till skåpbilen där det hittas blod från Sabina men inget påträffades från Tobias?
Jag tror att olyckan var just en olycka men att han hon överlevde och hon berättar detta för han Ola. Sen när Sabina dör pga av snodda droger från Sebbe så tror Ola det är han det skulle också förklara varför han säger till Malin att akta sig för sin man. Och jag tror hela tiden att Tobias visste om olyckan men var rädd att säga sanningen då han redan var anklagad.
Men ja Sebbe dödade Sabina helt klart men och jag tror varför inget blod osv påträffades i bilen förutom Sabinas ja tror Per har städat bilen och han vet redan om allt, därav är han så sjukt nojig och orolig under typ seriens 5 avsnitt.
Jag tror han absolut också såg att de var Sebbe som slog Sabina i spåret men lekte bara dum och givetvis försökte få bort de spåret och skylla på någon annan. Sen ska vi inte glömma att både blod och DNA påträffades på Sabinas tillhörigheter från Sebbe.
Senast redigerad av Horrorgram 2026-08-14 kl. 11:34.
Knäppt slut tyckte jag. För många lösa trådar och olika storylines. Säcken knyts liksom aldrig ihop. Vadå så nu har Tobias ljugit för sin fru hela tiden helt plötsligt? Och polisen har missat att söka igenom hans lägenhet? Pojken kör ihjäl sig i krock med container i inte allt för hög fart. Borde han väl kunnat överleva? Polisen fick aldrig veta att han hade rätt. Man får inte veta vad som händer med Ola och vad han visste. Nja. De snärjer in sig för många varv, utan att leverera någon riktig klarhet till slut, det är otillfredsställande.
Knäppt slut tyckte jag. För många lösa trådar och olika storylines. Säcken knyts liksom aldrig ihop. Vadå så nu har Tobias ljugit för sin fru hela tiden helt plötsligt? Och polisen har missat att söka igenom hans lägenhet? Pojken kör ihjäl sig i krock med container i inte allt för hög fart. Borde han väl kunnat överleva? Polisen fick aldrig veta att han hade rätt. Man får inte veta vad som händer med Ola och vad han visste. Nja. De snärjer in sig för många varv, utan att leverera någon riktig klarhet till slut, det är otillfredsställande.
Jag tror Sabina skvallra om Tobias för Ola om hur han var osv och ( min teori ovan) att hon överlevde olyckan och sprang direkt till Ola.
Tanken är väl att det ska bli en säsong två, där Tobias erkänner, och det blir rättegång, och den handlar om det håller i rätten, och om Tobias är mördaren, eller om det kommer någon ytterligare tvist. Fast för mig kan de nästan skippa den, frågan är om manusförfattarna ens vet om han ska vara skyldig i säsong två, eller om det trots allt är någon annan. För mig är han trots allt nu mördaren, men det finns för mycket som bara är konstigt, varför byter han t.ex. kontor till våningen under, polisen har ju redan sökt igenom kontoret.
Jag blev väldigt förvånad över att så många i tråden tycker serien är bra. Tror knappt jag orkar se klart den. Tobias förstör allt och jag tycker han polisen är så löjlig också.. 😅
Jag uppfattade slutet som att man fick veta att det var Tobias som dödat henne.
Och varför skulle han då åkt hem med kroppen tagit in sig i grannen garage och tagit firmabilen? Makes no sense. Han påstår också att han heller inte minns något mer efter det så jag tror hon överlevde och sprang därifrån.
Jag blev väldigt förvånad över att så många i tråden tycker serien är bra. Tror knappt jag orkar se klart den. Tobias förstör allt och jag tycker han polisen är så löjlig också.. 😅
Tanken är väl att det ska bli en säsong två, där Tobias erkänner, och det blir rättegång, och den handlar om det håller i rätten, och om Tobias är mördaren, eller om det kommer någon ytterligare tvist. Fast för mig kan de nästan skippa den, frågan är om manusförfattarna ens vet om han ska vara skyldig i säsong två, eller om det trots allt är någon annan. För mig är han trots allt nu mördaren, men det finns för mycket som bara är konstigt, varför byter han t.ex. kontor till våningen under, polisen har ju redan sökt igenom kontoret.
Bra tänkt, håller med!
Känns som om de varit oense i produktionsteamet och sen snott ihop nåt lite sådär och försvarat det med att vi städar upp i säsong 2…