Ja, det hade varit bättren någon beck-films avslutning där en svartsjuk fru är mördaren. Om vi har tur är Tobias mördaren. Det hade blivit en bra spinnoff till en säsong2
Efter fredagens avsnitt funderar jag på Pers tonårsson, han döljer ju också något? Både han och Per bär på nåt mörker. Jag tror mindre och mindre på att det är Tobias, inte heller han Ola. Det här är mer vridet - tror mer på att det är Rune snarare än Tobias at this point.
Efter fredagens avsnitt funderar jag på Pers tonårsson, han döljer ju också något? Både han och Per bär på nåt mörker. Jag tror mindre och mindre på att det är Tobias, inte heller han Ola. Det här är mer vridet - tror mer på att det är Rune snarare än Tobias at this point.
Ja
Ja. Det känns osannolikt för historien att Tobias skulle välja att lämna in sig själv, samtidigt som han faktiskt skulle vara mördaren, slutet på serien hade då blivit tråkig och förutsägbar.
Rune som mördare känns inte helt osannolikt. Men då undrar jag vad samtalet i garaget mellan Tobias och Per handlade om.
Det känns som att manusförfattarna vill göra Pers son till en misstänkt, av den anledningen tror jag inte att han är mördaren.
Rune, Tobias eller Pers fru är top3kandidaterna
.
Senast redigerad av kastenhof 2026-08-09 kl. 21:17.
Jag tror Per sett tonårssonen bråka med Sabina, det som han pekade ut Ola för. Per tror därför att sonen är mördaren, men det är han inte
Samtalet kändes mer kryptiskt än så. Men du kanske har rätt
Jo, och finns många skäl till att samtalet kan vara kryptiskt. En granntjej som av dem, kanske båda, haft sex med, har blivit mördad, och av dem har varit anhållen. Mycket möjligt att också de båda nyligen fått veta att även den andra haft ett förhållande med Sabina. Och att de mer eller mindre misstänker varandra. Per tror att det är hans son, men kanske hoppas att det är Tobias. Och Tobias tror att det är Per. En vänskap som milt uttryckt hänger på en skör tråd, men ingen vågar ta upp ämnet som skulle få gnistan att explodera. Tror att det åtminstone är nära vad det handlade om. Dock tror jag inte någon av dem är mördaren, men inget kan givetvis uteslutas. Per i så fall mer trolig. Tobias kan det nästan inte vara. I så fall behövs det nästan ytterligare en tvist, att han blir släppt snabbt i sista avsnittet, och misstankarna faller på någon annan, och sedan tillbaka till honom. Men knappast troligt.
Ja. Det känns osannolikt för historien att Tobias skulle välja att lämna in sig själv, samtidigt som han faktiskt skulle vara mördaren, slutet på serien hade då blivit tråkig och förutsägbar.
Rune som mördare känns inte helt osannolikt. Men då undrar jag vad samtalet i garaget mellan Tobias och Per handlade om.
Det känns som att manusförfattarna vill göra Pers son till en misstänkt, av den anledningen tror jag inte att han är mördaren.
Rune, Tobias eller Pers fru är top3kandidaterna
.
Per kan ha mördat Sabina om han trott att Sebbe fått tag i knark av Sabina (som snott Benso av Tobias).
Annars gillar jag teorin om att Sabina haft ihop det även med Per och att det är honom hon skriver om i boken. Att han vittnat falskt för att vara schysst mot Tobias låter osannolikt, så varför gjorde han det? Trodde han det var Sebbe som slog Sabina, och ville rikta misstsnkarna åt annat håll (Ola)?
Har även tänkt till och från på Pers fru (Per verkar ju livrädd att hon ska lämna honom?)men hur skulle det hänga ihop? Tror inte den frostiga relationen mellan Sebbe och henne är en tillfällighet, det måste vara del av upplösningen.