Citat:
Ursprungligen postat av
Blakullafararen
Kliv av från dina höga hästar.
Gubben hade hur lång tid som helst på sig att avbryta det han gjorde. Hur många moment som helst innan han ens gick in i hennes rum. Från det att han satt hemma, reste sig sig upp för att gå mot bilen. Redan där kunde han ha valt att stanna hemma, i stället satte han sig berusad vid ratten fullt fokuserad på att köra berusad, logga in sig på arbetsplatsen och sedan ta sig in i rummet hos värnlös patient. Därefter utföra något som får kollegor att tillkalla polis!
De kriminella handlingar som MGM har utfört är så extra ordinära i kombination; rattfull, vad som nu hände på rummet på en utslagen patient på avdelning, utanför arbetstid, är så exceptionella, att det är naturligt att spekulera för att förstå.
Att spekulera är ett mänskligt beteende som människor har gjort i alla år, och det är en grund för vårt samhälles utveckling.
Mannen kan ju varit omtyckt av sina kollegor, eftersom de inte visste att han skulle/kunde göra något såhär hänsynslöst och omdömeslöst. Ingen har väl diskuterat möjligheten att avbryta.
Han är en rutten människa, men fram till brottet begicks kan han ju fortfarande ha varit omtyckt av kollegorna eller hur?
Nu är han inte det..
Vart står det att han körde full hemifrån? Du verkar ju veta så du får gärna hänvisa, för det är så många trådsanningar här att det är omöjligt att veta vad fan som har hänt..
Han krockade och åkte dit för rattfylla, men vart framgår det att han var full innan han kom till jobbet?
Vart framgår det ens att han har åkt hemifrån till jobbet just för detta fallet?
Om du inte förstår vad jag skriver och frågar efter så förtydligar jag till dig, jag försvarar honom inte, jag tycker att han är en idiot. Men du måste väl förstå att en människa kan vara omtyckt fram tills dess att det kommer fram att han är en idiot..?
Du skriver att det är naturligt att spekulera, men du skriver själv som att det vore självklart.
Så då får du gärna hänvisa till dina påståenden, för att förhindra fler trådsanningar och konstiga spekulkationer.