2026-08-13, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Tack!
Då var det inte "så farligt då"..
-Förutom rattfyllan då-

Vad menar du med det? Det är bekräftat att han utreds för sexbrott fortfarande och det är det som misstanken och utredningen gäller!
Senast redigerad av Deslauriers 2026-08-13 kl. 22:36.
Citera
2026-08-13, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Det står en vit bil bakom en mörkröd på MGM:s adress. Vet inte vilket år det är på satellitbilden, men nu står han på en svart Renault Clio och frun ingen. Han kanske har fler fordon.
Jag har inte en aning om hur det ser ut med MGM:s bilar. Jag svarade på han som skrev att det kan vara en tjänstebil som är kraschad då han hade en granne i Örgryte som var SSK och hade en tjänstebil hemma. Min mening med detta var att det är nästan helt obefintligt att en SSK som jobbar på avdelning har tillgång till en tjänstebil. Dock kan han ju tagit en bil som tillhör Landstinget när han flydde. Det som talar emot det är de befintliga brottsmisstankarna.
Citera
2026-08-13, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
Hur ska sjukhuset kunna mörka detta om det blir en polisutredning? Du menar att sjukhusets och avdelningens ledning tillsamans med undersköterskor och läkare skulle försöka mörklägga sanningen för polisen?

Menar mer tona ner så länge det går, mörka kanske var fel ord.
Citera
2026-08-13, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickepuck
Menar mer tona ner så länge det går, mörka kanske var fel ord.

Själva händelsen som sådan låter väl inte sådär otroligt hemsk om MrSwaggers beskrivning om att klämma på bröst och runka i brallan stämmer? Självklart ska det aldrig få ske men om det skulle vara så otroligt mörkt som du beskriver så måste nästan MrSwaggers beskrivning om en avdelning med upprepade tafsningar och ryktesspridning om patienter med stora bröst och fin rumpa som kommer sova länge på medicin stämma? (dvs inbjudan till andra på avdelningen att ta sig en titt eller mer än så)
Senast redigerad av Deslauriers 2026-08-13 kl. 22:41.
Citera
2026-08-13, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
För att slippa böter eller 1 månads fängelse? Knappast. Oklart varför han ens försökte fly, man får ändå knappt något straff ens för våldtäkt, ännu mindre för sexuellt ofredande.
Det är ju knappast böter eller fängelse som är den största förlusten för honom i detta fallet …. Folk som blir avslöjade av Dumpen tar livet av sig och då finns det inte ens en brottsmisstanke bakom. Så du får nog sätta fallet i en annan relation än böter och fängelse. Förlust av jobb, ev familj men den största förlusten är ju skammen. Livet är ju förstört för honom vilket som. Ska man tro på vilken gärningsman tråden tagit fram så bor han på en liten ort där alla känner alla. Dessutom kanske föräldrar, syskon och övrig släkt bor där.
Citera
2026-08-13, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwagger
Word of mouth, sprids rätt fort kan jag säga.
Just hon har varit inlagd en gång tidigare, minst. 3-4 dagar per tillfälle. Väldigt mycket taffsande.
Sluta med dina runkfantasier. Du hänger ju ut alla anställda på medicinavdelningen som är män.
Citera
2026-08-13, 22:43
Medlem
Fråga: När jag talade man om för brottsoffret vad som skett? Gjorde man det direkt morgonen därpå då hon vaknade eller väntade man med det till hon skrevs ut och var i bättre medicinskt skick? Jag menar hon kan väl knappast tagit skada av att någon pillat henne på brösten när hon sov innan blivit informerad om att det hänt?
Citera
2026-08-13, 22:48
Medlem
Citat:
Hur vet du att det är lögner? Verksamhetschefen på avdelningen har bekräftat att man utreder om gärningsmannen har tafsat på andra patienter tidigare. På en direkt fråga om man har misstankar om att tafsande förekommit på avdelningen tidigare ville hon inte svara. (vilket jag tolkar som att det inte är första gången som spörsmålet är uppe på agendan, man utåt sätt vill man förstås värna om avdelningens rykte)
Du har ju svårt med läsförståelse. Att det skulle finnas en kultur av tafsande på Ryhov skulle ju innebära att det är många som tafsar. Att denne man utreds för att ha tafsat tidigare innebär inte att det skulle finnas en kultur av tafsande på ryhov.
Vilket för övrigt är rena lögner och runkfantasier av Swagger. Räcker ju att läsa allt han har skrivit i denna tråden
Citera
2026-08-13, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blakullafararen
Låter inte som en patient som tillhör medicinavdelningen?
Håller med. Med den medicineringen låter det mer som hon skulle legat på psykriatiska avdelningen.
Om jag får gissa, och det är en gissning så tror jag inte benzo är en särskilt vanlig medicinering på medicinavdelningen.
Citera
2026-08-13, 22:55
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Finns öht ingen info om ngt nästan i detta fall. Men en himla massa spekulationer & sexfantasier man får ta med en näve salt.

Det är så va?
Försökt skumma igenom ett par sidor men enda jag kommit fram till är två konton som tjafsar med varandra om vem som vet mest men ingen säger ngt värdefullt i ämnet.
Citera
2026-08-13, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefanbif
Du har ju svårt med läsförståelse. Att det skulle finnas en kultur av tafsande på Ryhov skulle ju innebära att det är många som tafsar. Att denne man utreds för att ha tafsat tidigare innebär inte att det skulle finnas en kultur av tafsande på ryhov.
Vilket för övrigt är rena lögner och runkfantasier av Swagger. Räcker ju att läsa allt han har skrivit i denna tråden

Hur vet du att det inte är fler som tafsar? Det är fullt möjligt att denna händelse var kulmen på en unken kultur som legat och pyrt. Som sagt, risken att bli påkommen är ganska liten om man gör det vid rätt tidpunkt. Den här gången så var det såklart fel tidpunkt när GM inte ens jobbade och det därmed var fler i personalen på plats som kunde upptäcka honom.

Huruvida GM gjort liknande grejer tidigare och andra manliga personer på avdelningen vet du lika lite som mig om! Därför kan jag inte avfärda det som Mrswagger skriver. Det inte är ingen som skriver att det som Mrsswagger påstår är 100% sant, men det spekuleras en del utifrån vad denne skrivit.

Vi får väl se vad som kommer under polisutredningen och vilka uppgifter som Mrswagger läman som är korrekta eller icke korrekta!
Senast redigerad av Deslauriers 2026-08-13 kl. 23:02.
Citera
2026-08-13, 23:03
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Vad menar du med det? Det är bekräftat att han utreds för sexbrott fortfarande och det är det som misstanken och utredningen gäller!

Vad jag menar är att han är "fri som en fågel", han sitter inte i ett häkte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in