2026-08-14, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master63
Jag har hängt med i tråden sen start, dock har jag unvikit att titta på videon på Youtube tills nu.
Kan bara hålla med alla som utryckt sig angående hans språkbruk, får även en känsla av att vill framstå
som en delägare när han hela tiden säger vi.
Otäck typ , får bara rysningar .

Kan någon länka videon?
Citera
2026-08-14, 11:09
Medlem
gonewiththewinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan201
Han blir alltså utbjuden till hennes sommarstuga som tack så tar han hennes liv och flyr som en fitta.

Han bör hängas offentligt och då uttrycker jag mig milt. Det finns grovare saker jag anser bör ske med honom.
Med risk att bli anhållen själv så låter jag dem vara osagda.

Jag har själv varit i konflikt med kvinnor(ofrivilligt),blivit avvisad mm inte fan får jag upp ens en tanke att vilja mörda dem för det.

Du måste vara galet psykstörd och då talar jag om tvångströja psykstörd för att ens den tankevurpan ska slå dig.

Om du blir avvisad så försvinner du ur kvinnans liv för gott, inte knivhugger henne till döds.

TN är definitivt psykstörd.

Håler med !
Citera
2026-08-14, 11:11
Medlem
Master63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Vet du numret på det inlägget eller kan länka? Tittade aldrig på det men skulle vilja göra det nu.
Sök Th*m*s N*rd*n på youtube .
Citera
2026-08-14, 11:12
Medlem
Master63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scubahero
Kan någon länka videon?
https://www.youtube.com/watch?v=icUOim1uhqk
Citera
2026-08-14, 11:13
Medlem
Sök på hans namn så kommer videon upp på youtube. Sett vissa delar, bl a hans reaktion när han blir avbruten. Han kan inte le, blir någon stel min och ögonen är inte med. Han säger jag skulle väl åka hem när barnen skulle komma. Att barnen skulle komma o han inte var önskvärd (vill inte dela henne med andra) under de dagarna kan vara utlösande faktor för en nac vilket han visar tecken på att vara. Hon reagerade troligtvis på detta etc. Hade han även en plan att ta del av hennes boende o sociala status etc så föll nog de planerna den kvällen…
Citera
2026-08-14, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninena
Gissar på en ilska från honom som byggdes upp kvällen innan. Och att hon inte svarade när barnen ringde för att det vore att kränka honom att avbryta diskussionen. Rädsla och inte vilja trappa upp.

Verkar ju handlat om ifall han skulle vara där när barnen kom men tror det handlade om mer. Om att hon ville avsluta. Kränkningen i det omöjlig att hantera för honom.

Och sen vad …? Raseriutbrott. Slag. Knuff genom rutan?

(Kanske skär han henne också men även att falla genom en ruta kan ju ge dödliga skärsår)

Om det möjligen (men tveksamt) hade kunnat ses som dråp om han då direkt larmat 112 så lär det vara omöjligt med den likgiltighet som den följer.

Städa upp efter mordet. Gå med sopor. (Vad gör han med kajaken? Undanröjer bevis?) Packa i ordning saker, flytväst etc, och fly,
Hon hittades i huset så inte så troligt att hon kraschar ut genom en ruta och han bär in henne igen utan att en enda granne skulle ha hört eller sett något.
Citera
2026-08-14, 11:21
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Han fick nog tokspel när han blev ratad och hade en vecka kvar på semestern

Han har väl gått därute på ön - på landet - som han skrivit i sin kalender och mentalt boat in sig.
Gjort stället till sitt i sitt huvud, huggit ved kanske för vintern och pysslat. Känt sig alltmer hemmastadd och delaktig i stället och i förhållandet med BO. Alldeles för snabbt!
När hon ber honom åka och kanske också avslutar den korta relationen ställs hela hans självbild och uppfattning av tillvaron på ända och han tappar det.
Citera
2026-08-14, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Han har väl gått därute på ön - på landet - som han skrivit i sin kalender och mentalt boat in sig.
Gjort stället till sitt i sitt huvud, huggit ved kanske för vintern och pysslat. Känt sig alltmer hemmastadd och delaktig i stället och i förhållandet med BO. Alldeles för snabbt!
När hon ber honom åka och kanske också avslutar den korta relationen ställs hela hans självbild och uppfattning av tillvaron på ända och han tappar det.
Tror det ligger mkt nära sanningen. Han börjar mer och mer tycka att förhållandet avancerar till sambonivå, medans Åsa börjar få kalla fötter utan att TN märker detta för han är så inne i sitt.
Citera
2026-08-14, 11:30
Medlem
slemhinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan201
Med tanke på att han redan erkänt i förhör att han mördat henne så är det ett mysterium att han inte har blivit sparkad än.
Redan när han erkände mordet borde det resulterat i att han blev avskedad.
Åtminstone i en civiliserad rättsstat.
Magasin 3 kanske gillar att ha kvinnomördare på sin lönelista?

Han verkar trott att Åsa var hans äganderätt utifrån det man läst och det var hans första misstag.

Som sagt denna snubben är psykstörd. Man gör inte så emot en kvinna oavsett vad det är för dispyt dem emellan.

Hade han seglat ifrån ön med Åsas liv i behåll så hade han haft kvar sitt jobb än idag.
Nu får han sitta och ruttna på en kåk för resten utav hans liv och de är inte nådiga med kvinnomördare.

Det finns bara 3 tänkbara scenario för han i fängelse. Han hänger sig själv till döds, någon fånge avslutar hans liv (när de får reda på vad han har gjort så kommer han ha ett pris på sitt huvud) eller han sitter livet ut och ruttnar bakom en 5x5 cell.

Tragiskt för Åsas familj och anhöriga, jag hoppas verkligen de får rättvisa i detta fall.

Vill påpeka att det är juridisk skillnad på att ha erkänt brottet mord och att medge att man varit delaktig i någons död. Hans erkännande är inte mer än ett medgivande om inblandning, han kan lika gärna hävda att det var en olycka framöver när bevis presenteras för honom. Förhoppningsvis börjar han prata ordentligt snart.
Citera
2026-08-14, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master63
https://www.youtube.com/watch?v=icUOim1uhqk
Tusen tack för det!
Citera
2026-08-14, 11:32
Medlem
slemhinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli

Ja, det ligger nog något i detta. Han har dessutom berättat för sina vänner att de pratat om att flytta ihop. Man undrar ju om hon över huvud taget var medveten om det. Vissa gör ju så, vill för sin omgivning få det att framstå som att relationen är på väg någonstans och är mycket seriös så att de senare själva kan spela chockade om eller när relationen tar slut.
Citera
2026-08-14, 11:36
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Tror det ligger mkt nära sanningen. Han börjar mer och mer tycka att förhållandet avancerar till sambonivå, medans Åsa börjar få kalla fötter utan att TN märker detta för han är så inne i sitt.
Precis så - han är troligen så uppfylld av sin egen uppfattning om hur saker ligger till - som han har bestämt hur det ska vara - att han inte har känselspröten ute för att det kan ligga till på något annat sätt.
Kombinerat med oförmåga att acceptera att han har haft fel och därtill inte kunna hejda sina våldsimpulser blir han mycket farlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in